Онзи ден бях при един познат(колегата OKTI_1 от Diesel Club Bulgaria) да диагностицира колата с ваг ком,диагностиката не стана, защото не можахме да се вържем с модула(така изписваше-няма връзка с модула),но при оглед на двигателя се установи,че май актуатора е за смяна- лостчето му не се движи.
Иначе по мои наблюдения колата върви-от около 1800 оборота започва осезаемо да набира,но не се включва ESP при пълна газ да кажем на трета.
Дайте съвет-да сменям ли актуатора и става ли какъв да е(предлагат ми втора употреба,но може да не е от същия двигател).
Колата е с чип от колегата Brezel.



По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Колко мм е хода ? Как така реши да сменяш актуатора толкова лесно,щом не се мести значи е или зацапана геометрия или е нещо по вакуума.А ако е сменян,може да ти е сложен по-малък,защото преди време на едно А6 2.5 нафта му бяха сложили актуатор от 1.9 и не успяваше да мести до края геометрията,като го сменихме литна.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста каза,че лостчето се движело едва няколко милиметра и че турбото почти не работи.При пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява 

- airjohn
- Мнения: 707
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
- Автомобил: 2020 Skoda Karoq
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Ходът на актуатора е около 10-12 мм без задържане.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Какъв двигател беше този асз ? 131 коня ли е ? Иначе от сега ти казвам,че си за почистване на геометрия на 99 %
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
FELIPE написа:Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста
Ти знаеш ли какви дробове трябва да имаш че да движиш актуатора


- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
а знаете ли колко въртящ момент и трябва на тая кола за да мига есп на трета?
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Дано накрая не се окаже че имало защо да се препродава колата както се коментираше в последната тема за нея
Макар че така като чета май новия и собственик не е много сигурен дали изобщо и има нещо ,или понеже не мига ESP-то на трета значи е за ремонт
Намери най-накрая някой дето е наясно с VAG Com-а да я диагностицира че да спрем да гадаем !


- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Stivi написа:Ти знаеш ли какви дробове трябва да имаш че да движиш актуатора
Намали цигарите.

Свали си актуатора и го виж дали задържа вакум.Тогава погледни и дали геометрията не е блокирала.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
FELIPE написа:Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста каза,че лостчето се движело едва няколко милиметра и че турбото почти не работи.При пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя
дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява
Актуатора не се контролира с налягане, а с вакуум. Т.е. колегата не трябва да духа, а да смуче

И първо си провери геометрията дали се движи. Както ти казаха - откачаш актуатора от лоста на геометрията (една зегерка го държи) и проверяваш дали се движи лоста. По вероятно е той да не се движи и отиваш на чистене на геометрията.
Ако колата ти пренадуваше/недонадуваше щеше да влиза в авариен режим. Та може да се окаже, че и всичко е наред.
На 131кс ESP-то светва на 3та след чип, но зависи с какви гуми си. Ако си с хубави гуми на 3та трудно ще светне. Но на 2ра и без чип трябва да успееш да го накараш да светне. И това разбира се ако имаш функциониращо имаш ESP

Ако имаш желание ще я закачим на VAG-COM някоя вечер и ще погледнем. Има разни шашми дето правят някой хора при буксата за диагностика и после не може да се върже компютър. Ама това се оправя с малко чоплене. Ако имаш интерес - пиши едно ЛС.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Е,оказа се,че и мен може да ме излъжат
,колата има проблем,влиза в авариен режим(днес го разбрах)като турбото престава да работи и не може да се свърже с ваг ком,предполагам има връзка
,диагностичната програма показва,че някакво к1 било замасено и затова не може да се върже с модула.
Ще се оправя,какво да се прави-мисля да започна от почистване на геометрия и проверка на актуатора,а след това дано да мога да оправя връзката с компютъра,защото мисля,че ще ми е нужна.
Някой ако може да помогне с нещо,телефони или адреси на майстори в Пловдив или Асеновград или околността,които да разбират и от връзката с компютъра и от почистването на турбината(може и да е поотделно) да пише един ред тук,ще бъда много благодарен.
Другата седмица щях да ходя на море...е няма да ходя,ще се занимавам с ремонти.


Ще се оправя,какво да се прави-мисля да започна от почистване на геометрия и проверка на актуатора,а след това дано да мога да оправя връзката с компютъра,защото мисля,че ще ми е нужна.
Някой ако може да помогне с нещо,телефони или адреси на майстори в Пловдив или Асеновград или околността,които да разбират и от връзката с компютъра и от почистването на турбината(може и да е поотделно) да пише един ред тук,ще бъда много благодарен.
Другата седмица щях да ходя на море...е няма да ходя,ще се занимавам с ремонти.
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
[quote="FELIPEПри пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява
[/quote]
Колега този двигател трябва да е 500+++кс. че на трета да върт
.Щом колата ти варви и не влиза в авариен, не си тарси каде да си даваш парите.

Колега този двигател трябва да е 500+++кс. че на трета да върт

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
marchev написа:[quote="FELIPEПри пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява
Колега този двигател трябва да е 500+++кс. че на трета да върт

Не е задължително да е 500+++кс за да върти гуми на трета. Ако иска някой може да се разберем и да усети и да чуе как се въртят гуми на трета скорос и съм доста-ама доста далече от 500кс,и нямам и желание да ги гоня 500-те .Колата ми е да ида от точка А до точка Б.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
FELIPE написа:Е,оказа се,че и мен може да ме излъжат,колата има проблем,влиза в авариен режим(днес го разбрах)като турбото престава да работи и не може да се свърже с ваг ком,предполагам има връзка
,диагностичната програма показва,че някакво к1 било замасено и затова не може да се върже с модула.
Ще се оправя,какво да се прави-мисля да започна от почистване на геометрия и проверка на актуатора,а след това дано да мога да оправя връзката с компютъра,защото мисля,че ще ми е нужна.
Някой ако може да помогне с нещо,телефони или адреси на майстори в Пловдив или Асеновград или околността,които да разбират и от връзката с компютъра и от почистването на турбината(може и да е поотделно) да пише един ред тук,ще бъда много благодарен.
Другата седмица щях да ходя на море...е няма да ходя,ще се занимавам с ремонти.
С турбото,ЕКУ няма интелектуална връзка.Там си е чиста механика,вече ЕКУ управлява Н75 и други клапани,които въздействат на турбото,сиреч-косвено.Някой да каже какво е това К1,аз не знам,но изчисти си геометрията,махни катализатора,провери си вакуум маркучите и мембраната на актуатора,сложи ги и пак кажи да видим какво е

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?
Залагам на комуникационната линия за връзка с компа
. Заземена/прекъсната за да не е толкова лесно да бъде преборен имобилайзера на колата.
По-подлото решение е да се върже на +12В. До колкото съм чел повечето емулатори за преборване на имобилайзера изгарят
.

По-подлото решение е да се върже на +12В. До колкото съм чел повечето емулатори за преборване на имобилайзера изгарят

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], licho58 и 53 госта