По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот FELIPE » Нед 24 юли 2011 16:53


Онзи ден бях при един познат(колегата OKTI_1 от Diesel Club Bulgaria) да диагностицира колата с ваг ком,диагностиката не стана, защото не можахме да се вържем с модула(така изписваше-няма връзка с модула),но при оглед на двигателя се установи,че май актуатора е за смяна- лостчето му не се движи.
Иначе по мои наблюдения колата върви-от около 1800 оборота започва осезаемо да набира,но не се включва ESP при пълна газ да кажем на трета.
Дайте съвет-да сменям ли актуатора и става ли какъв да е(предлагат ми втора употреба,но може да не е от същия двигател).
Колата е с чип от колегата Brezel.




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот feikot » Нед 24 юли 2011 17:08


Колко мм е хода ? Как така реши да сменяш актуатора толкова лесно,щом не се мести значи е или зацапана геометрия или е нещо по вакуума.А ако е сменян,може да ти е сложен по-малък,защото преди време на едно А6 2.5 нафта му бяха сложили актуатор от 1.9 и не успяваше да мести до края геометрията,като го сменихме литна.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот FELIPE » Нед 24 юли 2011 17:21


Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста каза,че лостчето се движело едва няколко милиметра и че турбото почти не работи.При пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява :D


Потребителски аватар
airjohn
Мнения: 707
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 19:56
Автомобил: 2020 Skoda Karoq
Двигател:
Местоположение: София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот airjohn » Нед 24 юли 2011 17:30


Ходът на актуатора е около 10-12 мм без задържане.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот feikot » Нед 24 юли 2011 17:31


Какъв двигател беше този асз ? 131 коня ли е ? Иначе от сега ти казвам,че си за почистване на геометрия на 99 %


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот Stivi » Нед 24 юли 2011 18:32


FELIPE написа:Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста :D


Ти знаеш ли какви дробове трябва да имаш че да движиш актуатора mhihi Тая пружина вътре с пръст се натиска трудно а какво остава за проба с уста :idea: Трябва да се откачи лостчето на актуатора от турбото /една зегерка го държи/ и да се пробва как мърда геометрията ,ако е без никакво услилие значи не е тя и се търси проблема в актуатора-липса на вакуум или недостатъчен такъв,скъсана мембрана на актуатора или същия е ръждясал и продупчен !


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот ifidik » Пон 25 юли 2011 20:08


а знаете ли колко въртящ момент и трябва на тая кола за да мига есп на трета?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот Stivi » Пон 25 юли 2011 20:54


Дано накрая не се окаже че имало защо да се препродава колата както се коментираше в последната тема за нея :!: Макар че така като чета май новия и собственик не е много сигурен дали изобщо и има нещо ,или понеже не мига ESP-то на трета значи е за ремонт mhihi Намери най-накрая някой дето е наясно с VAG Com-а да я диагностицира че да спрем да гадаем !


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот Ludiq » Пон 25 юли 2011 22:01


Stivi написа:Ти знаеш ли какви дробове трябва да имаш че да движиш актуатора mhihi

Намали цигарите. mhihi
Свали си актуатора и го виж дали задържа вакум.Тогава погледни и дали геометрията не е блокирала.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот brum » Вто 26 юли 2011 10:28


FELIPE написа:Вакуума днес го проверихме,маркучлетата са здрави,колегата при надуване с уста каза,че лостчето се движело едва няколко милиметра и че турбото почти не работи.При пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя
дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява :D


Актуатора не се контролира с налягане, а с вакуум. Т.е. колегата не трябва да духа, а да смуче :) . Актуатора лесно се дръпва до край дори и с уста.

И първо си провери геометрията дали се движи. Както ти казаха - откачаш актуатора от лоста на геометрията (една зегерка го държи) и проверяваш дали се движи лоста. По вероятно е той да не се движи и отиваш на чистене на геометрията.

Ако колата ти пренадуваше/недонадуваше щеше да влиза в авариен режим. Та може да се окаже, че и всичко е наред.

На 131кс ESP-то светва на 3та след чип, но зависи с какви гуми си. Ако си с хубави гуми на 3та трудно ще светне. Но на 2ра и без чип трябва да успееш да го накараш да светне. И това разбира се ако имаш функциониращо имаш ESP :) . Да не се окаже, че си само с ABS...

Ако имаш желание ще я закачим на VAG-COM някоя вечер и ще погледнем. Има разни шашми дето правят някой хора при буксата за диагностика и после не може да се върже компютър. Ама това се оправя с малко чоплене. Ако имаш интерес - пиши едно ЛС.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот FELIPE » Сря 27 юли 2011 20:30


Е,оказа се,че и мен може да ме излъжат :banghead: ,колата има проблем,влиза в авариен режим(днес го разбрах)като турбото престава да работи и не може да се свърже с ваг ком,предполагам има връзка :D,диагностичната програма показва,че някакво к1 било замасено и затова не може да се върже с модула.
Ще се оправя,какво да се прави-мисля да започна от почистване на геометрия и проверка на актуатора,а след това дано да мога да оправя връзката с компютъра,защото мисля,че ще ми е нужна.
Някой ако може да помогне с нещо,телефони или адреси на майстори в Пловдив или Асеновград или околността,които да разбират и от връзката с компютъра и от почистването на турбината(може и да е поотделно) да пише един ред тук,ще бъда много благодарен.
Другата седмица щях да ходя на море...е няма да ходя,ще се занимавам с ремонти.


Потребителски аватар
marchev
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 30 юни 2011 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот marchev » Сря 27 юли 2011 21:19


[quote="FELIPEПри пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява :D[/quote]
Колега този двигател трябва да е 500+++кс. че на трета да върт :063: .Щом колата ти варви и не влиза в авариен, не си тарси каде да си даваш парите.


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот red.devilll » Сря 27 юли 2011 22:33


marchev написа:[quote="FELIPEПри пълна газ на трета трябвало да мига ESP,при мен не мига иначе си ускорява,но не мога да преценя дали колкото трябва защото досега съм карал 1,8ABS и спрямо него си понавървява :D

Колега този двигател трябва да е 500+++кс. че на трета да върт :063: .Щом колата ти варви и не влиза в авариен, не си тарси каде да си даваш парите.[/quote]
Не е задължително да е 500+++кс за да върти гуми на трета. Ако иска някой може да се разберем и да усети и да чуе как се въртят гуми на трета скорос и съм доста-ама доста далече от 500кс,и нямам и желание да ги гоня 500-те .Колата ми е да ида от точка А до точка Б.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот feikot » Сря 27 юли 2011 23:11


FELIPE написа:Е,оказа се,че и мен може да ме излъжат :banghead: ,колата има проблем,влиза в авариен режим(днес го разбрах)като турбото престава да работи и не може да се свърже с ваг ком,предполагам има връзка :D,диагностичната програма показва,че някакво к1 било замасено и затова не може да се върже с модула.
Ще се оправя,какво да се прави-мисля да започна от почистване на геометрия и проверка на актуатора,а след това дано да мога да оправя връзката с компютъра,защото мисля,че ще ми е нужна.
Някой ако може да помогне с нещо,телефони или адреси на майстори в Пловдив или Асеновград или околността,които да разбират и от връзката с компютъра и от почистването на турбината(може и да е поотделно) да пише един ред тук,ще бъда много благодарен.
Другата седмица щях да ходя на море...е няма да ходя,ще се занимавам с ремонти.


С турбото,ЕКУ няма интелектуална връзка.Там си е чиста механика,вече ЕКУ управлява Н75 и други клапани,които въздействат на турбото,сиреч-косвено.Някой да каже какво е това К1,аз не знам,но изчисти си геометрията,махни катализатора,провери си вакуум маркучите и мембраната на актуатора,сложи ги и пак кажи да видим какво е mhihi


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: По какво да разбера,че актуатора ми е за смяна?

Мнениеот brum » Чет 28 юли 2011 7:42


Залагам на комуникационната линия за връзка с компа :) . Заземена/прекъсната за да не е толкова лесно да бъде преборен имобилайзера на колата.

По-подлото решение е да се върже на +12В. До колкото съм чел повечето емулатори за преборване на имобилайзера изгарят :) .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта