Акумулатора пада много бързо.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот stefan4o » Сря 27 юли 2011 15:00


Абе, човек. Вземи си провери колата за:
1. Утечка
2. Алтернатор как зарежда
Акумулаторът, че е за зареждане - е, в това спор няма, но за да си оправиш колата първо трябва да видиш отде иде проблемът.




Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот badov » Сря 27 юли 2011 15:27


nikson85 написа:Днес сутринта не запали и се наложи да бутнем. Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко. :screwy ама този проблем го прави през ден два .


Виж дали има нужда от дестилат, ако има доливаш и зареждаш 24 часа, не 12 :D Но според мен огледай първо за отечки и замери алтернатора.Вземи един мултицет и го замери на запалена кола и готово.Не си играй всеки път да зареждаш преди да си открил откъде идва проблема, да не свърши накрая и акумулатора от толкова падане и зареждане!


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот Ljubon » Сря 27 юли 2011 16:57


nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.

Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).


Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот tehniiik » Чет 28 юли 2011 9:31


Ljubon написа:
nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.

Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).


:да: Точно така колега часовете при заряден ток 10% от капацитета могат да варират от състоянието на акумулатора околната температура ,както и това ,че в края на зареждането напрежението не трябва да превишава 15,6 волта.
Това е при условие че 10% ток е в началото на заряда и с времето започва да пада а часовете може да са 8 и нагоре.
Признак за скапан акумулатор (не и за утечка в клетка) е че като го подложиш на заряд примерно за 1-2 часа започва бързо да си повишава напрежението и започва кипенето признак за зареден акумулатор.Това означава че капацитетът вече толкова е намалял и сулфатизацията е необратима следователно е пътник.Крайното разрядно напрежение на оловен акумулатор е 10.8 волта паднеш ли надолу и ако престои дълго така няма спасение.
За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Чет 28 юли 2011 9:51


tehniiik написа:
Ljubon написа:
nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.

Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).


:да: Точно така колега часовете при заряден ток 10% от капацитета могат да варират от състоянието на акумулатора околната температура ,както и това ,че в края на зареждането напрежението не трябва да превишава 15,6 волта.
Това е при условие че 10% ток е в началото на заряда и с времето започва да пада а часовете може да са 8 и нагоре.
Признак за скапан акумулатор (не и за утечка в клетка) е че като го подложиш на заряд примерно за 1-2 часа започва бързо да си повишава напрежението и започва кипенето признак за зареден акумулатор.Това означава че капацитетът вече толкова е намалял и сулфатизацията е необратима следователно е пътник.Крайното разрядно напрежение на оловен акумулатор е 10.8 волта паднеш ли надолу и ако престои дълго така няма спасение.
За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.

Koлега сериозно ли говориш :screwy и моя монбат взе да се предава на третата година и то лятно време , ами зимата май ще трябва нов да взимам , но този път мисля да е Бош.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот Ljubon » Чет 28 юли 2011 10:22


tehniiik написа:За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.

Колега, недей да плашиш публиката с тия Монбат-и. mhihi Имал съм няколко такива, все на дизел, които ежедневно се ползват за многократно палене. Да се скапе от раз - не съм имал такъв случай, но след третата година отслабват и ги сменям, за да нямам ядове през зимата. :beer


Потребителски аватар
tehniiik
Мнения: 96
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот tehniiik » Чет 28 юли 2011 10:43


Колега казвам от раз защото на всички е имало ток само за радиото.Може би са били лоша серия.
Двама приятели единият с форд мондео имаше ток само на контакт това за престой една вечер.Вторият познат с голф 2 подобна работа в студа един комшия с лада два пъти му го сменяха а на началника ми руския голфер (самара)точно ден след 3-та година умря момбатчето.Това са само факти и нищо повече но имам едно на ум: момбат=далече от тях . scare


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Чет 28 юли 2011 12:24


Мисля , че ще искара до края на есента и на зимата ще го махам. А като взема новия нужно ли е да го зареждам с зарядно преди да го монтирам?

Последна промяна от nikson85 на Чет 28 юли 2011 12:26, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 12:25


И аз така мислих миналата година. Само че не изкара. Накрая толкоз се нас@а, че дори и след дълго каране на колата нямаше ток дори да завърти. Според мен ако акумулаторът е заминал по-добре отсега си намери и купи, отколкото после зимата да си на зор. Или просто изчакай някоя промоция в някоя верига, където продават (преди в Метро излизаха Бошове на хубави цени) :beer


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Чет 28 юли 2011 12:30


Нещо ме съмнява , че тия МОНБАТИ нещо се прецакват от доливане с дестилирана вода , защото всичко тръгна от там долях го и на сутринта неще да запали. Взема ли си монбат никакво доливане повече.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот stefan4o » Чет 28 юли 2011 12:35


Моят също беше Монбат, на около 4-5 сезона. Само че аз го бях занемарил и не му бях доливал вода. Плюс това имах утечка от тъпото китайско централно и тя просто го довърши. Замери си утечката, както вече ти казаха колегите с мултицет на клемата на акумулатора и на извадения полюс маса или плюс няма значение. Щото дори и нов да си купиш пак ще го скапе. Същото е, ако алтернаторът ти не зарежда както трябва. Виж тези две неща и тогава вземай решения, че акумулаторите не са по 20 лева :beer


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот Ljubon » Чет 28 юли 2011 12:43


nikson85 написа:Нещо ме съмнява , че тия МОНБАТИ нещо се прецакват от доливане с дестилирана вода

Няма такова нещо! Всяка година трябва да се проверява и долива при нужда дестилирана вода. Ако някоя клетка остане на сухо в горната част, то целият акумулатор ще даде фира много бързо. :012:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот radi_nrj » Чет 28 юли 2011 12:49


Имам 75Ah Монбат формула, води се необслужваем, но поради адските жеги беше поизпарил доста водица. Това се вижда през "окото", което изглеждаше бяло (когато долния край на индикатора е на сухо се вижда бял). Долях му дейонизирана вода и сега вече всичко е ток.

Последна промяна от radi_nrj на Чет 28 юли 2011 12:50, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Чет 28 юли 2011 12:49


значе трябва да взема от приятел мултитец и зарядно ако е необходимо и да премеря напрежението при работещ двигател трябва да е кам 13.8 волта нали така . а самия акумулатор като го искарам и го премеря трябва да не е под 12волта ,ако е 11.5 примерно е за зареждане така ли. :screwy


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот milmar » Чет 28 юли 2011 12:51


nikson85 написа:.... а самия акумулатор като го искарам и го премеря трябва да не е под 12волта ,ако е 11.5 примерно е за зареждане така ли. :screwy


Акумулатор , свален от карана кола ако покаже под 12V , обикновено значи задължително НОВ !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], railfan и 109 госта