Абе, човек. Вземи си провери колата за:
1. Утечка
2. Алтернатор как зарежда
Акумулаторът, че е за зареждане - е, в това спор няма, но за да си оправиш колата първо трябва да видиш отде иде проблемът.



Акумулатора пада много бързо.
- badov
- Мнения: 205
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France
Re: Акумулатора пада много бързо.
nikson85 написа:Днес сутринта не запали и се наложи да бутнем. Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.ама този проблем го прави през ден два .
Виж дали има нужда от дестилат, ако има доливаш и зареждаш 24 часа, не 12

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатора пада много бързо.
nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.
Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).
- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Акумулатора пада много бързо.
Ljubon написа:nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.
Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).

Това е при условие че 10% ток е в началото на заряда и с времето започва да пада а часовете може да са 8 и нагоре.
Признак за скапан акумулатор (не и за утечка в клетка) е че като го подложиш на заряд примерно за 1-2 часа започва бързо да си повишава напрежението и започва кипенето признак за зареден акумулатор.Това означава че капацитетът вече толкова е намалял и сулфатизацията е необратима следователно е пътник.Крайното разрядно напрежение на оловен акумулатор е 10.8 волта паднеш ли надолу и ако престои дълго така няма спасение.
За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.
Re: Акумулатора пада много бързо.
tehniiik написа:Ljubon написа:nikson85 написа: Все си мисля дали , ако взема от някой приятел зарядно и да го сложа за 12 часа дали няма да се подобри поне малко.
Тук часовете не са определящи, а зарядния ток, който не трябва да превишава една десета от капацитета на акумулатора. Зарежда се с отворени капачки, докато започнат да се отделят интензивно мехурчета (това важи за обслужваемите акумулатори).
Точно така колега часовете при заряден ток 10% от капацитета могат да варират от състоянието на акумулатора околната температура ,както и това ,че в края на зареждането напрежението не трябва да превишава 15,6 волта.
Това е при условие че 10% ток е в началото на заряда и с времето започва да пада а часовете може да са 8 и нагоре.
Признак за скапан акумулатор (не и за утечка в клетка) е че като го подложиш на заряд примерно за 1-2 часа започва бързо да си повишава напрежението и започва кипенето признак за зареден акумулатор.Това означава че капацитетът вече толкова е намалял и сулфатизацията е необратима следователно е пътник.Крайното разрядно напрежение на оловен акумулатор е 10.8 волта паднеш ли надолу и ако престои дълго така няма спасение.
За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.
Koлега сериозно ли говориш

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатора пада много бързо.
tehniiik написа:За справка познавам 4 човека с момбат които на 3- тата година от ряз отказаха.
Колега, недей да плашиш публиката с тия Монбат-и.


- tehniiik
- Мнения: 96
- Регистриран на: Пет 16 яну 2009 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Акумулатора пада много бързо.
Колега казвам от раз защото на всички е имало ток само за радиото.Може би са били лоша серия.
Двама приятели единият с форд мондео имаше ток само на контакт това за престой една вечер.Вторият познат с голф 2 подобна работа в студа един комшия с лада два пъти му го сменяха а на началника ми руския голфер (самара)точно ден след 3-та година умря момбатчето.Това са само факти и нищо повече но имам едно на ум: момбат=далече от тях .
Двама приятели единият с форд мондео имаше ток само на контакт това за престой една вечер.Вторият познат с голф 2 подобна работа в студа един комшия с лада два пъти му го сменяха а на началника ми руския голфер (самара)точно ден след 3-та година умря момбатчето.Това са само факти и нищо повече но имам едно на ум: момбат=далече от тях .

Re: Акумулатора пада много бързо.
Мисля , че ще искара до края на есента и на зимата ще го махам. А като взема новия нужно ли е да го зареждам с зарядно преди да го монтирам?
Последна промяна от nikson85 на Чет 28 юли 2011 12:26, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатора пада много бързо.
И аз така мислих миналата година. Само че не изкара. Накрая толкоз се нас@а, че дори и след дълго каране на колата нямаше ток дори да завърти. Според мен ако акумулаторът е заминал по-добре отсега си намери и купи, отколкото после зимата да си на зор. Или просто изчакай някоя промоция в някоя верига, където продават (преди в Метро излизаха Бошове на хубави цени) 

Re: Акумулатора пада много бързо.
Нещо ме съмнява , че тия МОНБАТИ нещо се прецакват от доливане с дестилирана вода , защото всичко тръгна от там долях го и на сутринта неще да запали. Взема ли си монбат никакво доливане повече.
- stefan4o
- Мнения: 19324
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Акумулатора пада много бързо.
Моят също беше Монбат, на около 4-5 сезона. Само че аз го бях занемарил и не му бях доливал вода. Плюс това имах утечка от тъпото китайско централно и тя просто го довърши. Замери си утечката, както вече ти казаха колегите с мултицет на клемата на акумулатора и на извадения полюс маса или плюс няма значение. Щото дори и нов да си купиш пак ще го скапе. Същото е, ако алтернаторът ти не зарежда както трябва. Виж тези две неща и тогава вземай решения, че акумулаторите не са по 20 лева 

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатора пада много бързо.
nikson85 написа:Нещо ме съмнява , че тия МОНБАТИ нещо се прецакват от доливане с дестилирана вода
Няма такова нещо! Всяка година трябва да се проверява и долива при нужда дестилирана вода. Ако някоя клетка остане на сухо в горната част, то целият акумулатор ще даде фира много бързо.

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Акумулатора пада много бързо.
Имам 75Ah Монбат формула, води се необслужваем, но поради адските жеги беше поизпарил доста водица. Това се вижда през "окото", което изглеждаше бяло (когато долния край на индикатора е на сухо се вижда бял). Долях му дейонизирана вода и сега вече всичко е ток.
Последна промяна от radi_nrj на Чет 28 юли 2011 12:50, променено общо 1 път.
Re: Акумулатора пада много бързо.
значе трябва да взема от приятел мултитец и зарядно ако е необходимо и да премеря напрежението при работещ двигател трябва да е кам 13.8 волта нали така . а самия акумулатор като го искарам и го премеря трябва да не е под 12волта ,ако е 11.5 примерно е за зареждане така ли. 

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Акумулатора пада много бързо.
nikson85 написа:.... а самия акумулатор като го искарам и го премеря трябва да не е под 12волта ,ако е 11.5 примерно е за зареждане така ли.
Акумулатор , свален от карана кола ако покаже под 12V , обикновено значи задължително НОВ !
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, Bing [Bot] и 115 госта