Смених турбото и..........!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Смених турбото и..........!

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пон 25 юли 2011 11:44


Здрасти на всички,тъй като оригиналното турбо на пасаторта(Б3-ААЗ, с турбо ГАРЕТ)почна с времето да не ми харесва като надув реших да го сменя.Смених въпросното турбо с такова от Пасат Б4 пак с ААЗ мотор,турбото е ККК(К-14),та след интервенцията дойде време за тест scare .Буустметърчето ми в купето прин пълна газ на 2,3,4 дори наброи 1,5 бара.Та питането ми е как по-точно се борави с регулационното болтче на актуатора(ако се изразявам правилно),искам да смъкна бууста на 1 бар,не по-малко че ми предстои да монтирам кулер тези дни :)

Нека опитните да кажат освен вариянта някой предишен собственик да е пипал настройките на актуатора,възможно ли е да се е случило нещо друго за да дава такъв бууст.

Мерси предварително на всички :bowdown




Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот martin4o_mom4e » Пон 25 юли 2011 13:53


Като развиеш законтрящата гайката 10 с помощта на шестограм (мисля че е 4 или 5) въртиш оста на актуатора.Ако затягаш (тоест въртиш по часовниковата стрелка) вдигаш налягането на турбото,а ако развиваш (обратно на часовника) спада налягането на турбото.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ventotdi » Пон 25 юли 2011 20:03


:да:


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ShoGo_GTI » Вто 26 юли 2011 22:54


абе колеги аз ли се лъжа или само на моя AAZ турбото което е ККК К14 е с вграден гейт и неможе да се пипа акуатора ?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ventotdi » Сря 27 юли 2011 10:20


На моята ККК К14 няма проблем за натягане на клапана .... не е капсулован ....Странно защо при теб е така ....


Потребителски аватар
martin4o_mom4e
Мнения: 376
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 12:56
Автомобил: VW Golf II
Двигател: PF 1988
Местоположение: Пазарджик

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот martin4o_mom4e » Чет 28 юли 2011 0:00


Lov4o написа:абе колеги аз ли се лъжа или само на моя AAZ турбото което е ККК К14 е с вграден гейт и неможе да се пипа акуатора ?

Колега я щтракни една снимка на турбото ?


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 29 юли 2011 0:12


Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ventotdi » Пет 29 юли 2011 0:15


колега имаш шпилка за натягане , защо казваш ,че нямаш :?


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пет 29 юли 2011 0:32


024394688-big.jpg


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 29 юли 2011 8:16


ventotdi написа:колега имаш шпилка за натягане , защо казваш ,че нямаш :?

незнаех, че е от там. мислех, че на тези турбини неможе да се пипа нищо. а и каго знам как е ръждясало и запечено може да се каже, че найстина нямам mhihi mhihi mhihi

пп: то и без да ми е пипана турбината в момента като я смачкам буустметъра ми е отчита между 1.3 и 1.5 бара


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ventotdi » Пет 29 юли 2011 10:48


Аз като гледам шпилката колко е излязла навън си мисля ,че тази турбина е със сток налягане от сорта на 0.6 - 0.8 обаче за да ти надува до 1.5 със сигурност клапана е заял на затворено ...Колега пръскай малко с WD 40 един два дена и почуквай леко там с чукче да уплашиш малко шпилката и когато решиш да развиваш и завиваш карай колата да стопли малко и като истини си ти ...няма де да ходи.Много е на тази турбина да надува 1.6 поне така си мисля.Моята беше на 1.3 и вчера я смъкнах точно на 1 бар и там ще стой ;)

ПС: Ако клапана не отваря на високите губиш малко от пъргавината ,защото клапана отвори ли ...отваря допълнителен изход за газовете ....


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 29 юли 2011 11:30


ventotdi написа:Аз като гледам шпилката колко е излязла навън си мисля ,че тази турбина е със сток налягане от сорта на 0.6 - 0.8 обаче за да ти надува до 1.5 със сигурност клапана е заял на затворено ...Колега пръскай малко с WD 40 един два дена и почуквай леко там с чукче да уплашиш малко шпилката и когато решиш да развиваш и завиваш карай колата да стопли малко и като истини си ти ...няма де да ходи.Много е на тази турбина да надува 1.6 поне така си мисля.Моята беше на 1.3 и вчера я смъкнах точно на 1 бар и там ще стой ;)

ПС: Ако клапана не отваря на високите губиш малко от пъргавината ,защото клапана отвори ли ...отваря допълнителен изход за газовете ....

ам..колега то аз по двигателя дето се вика само турбината несъм я пипал mhihi
кулер, генерация, сменен пин на помпата, центровката е леко на предварение и т.н.
в момента бензинови атмосверки до 120 коня на 400 метра ми седят отзад
помпата е "развита" до края също така, задния ми капак от бял за 2 3 дена става черен и неще да се мие дори и с меглио и водоструйка :063:


Потребителски аватар
orbital
Мнения: 213
Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
Автомобил: PASSAT B4
Двигател: 1Z 1996
Местоположение: Варна

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот orbital » Пет 29 юли 2011 11:38


Lov4o написа:
ventotdi написа:Аз като гледам шпилката колко е излязла навън си мисля ,че тази турбина е със сток налягане от сорта на 0.6 - 0.8 обаче за да ти надува до 1.5 със сигурност клапана е заял на затворено ...Колега пръскай малко с WD 40 един два дена и почуквай леко там с чукче да уплашиш малко шпилката и когато решиш да развиваш и завиваш карай колата да стопли малко и като истини си ти ...няма де да ходи.Много е на тази турбина да надува 1.6 поне така си мисля.Моята беше на 1.3 и вчера я смъкнах точно на 1 бар и там ще стой ;)

ПС: Ако клапана не отваря на високите губиш малко от пъргавината ,защото клапана отвори ли ...отваря допълнителен изход за газовете ....

ам..колега то аз по двигателя дето се вика само турбината несъм я пипал mhihi
кулер, генерация, сменен пин на помпата, центровката е леко на предварение и т.н.
в момента бензинови атмосверки до 120 коня на 400 метра ми седят отзад
помпата е "развита" до края също така, задния ми капак от бял за 2 3 дена става черен и неще да се мие дори и с меглио и водоструйка :063:

Малий , то сигурно е димна завеса зад теб , а разхода как ти е ,че аз пък се притеснявам моята не дими въобще няма и катализатор .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ventotdi » Пет 29 юли 2011 12:59


Ловчо и аз съм на същото положение ... куулер , пин , права генерация на 60 мм и турбо на 1.3 обаче обърнах внимание освен ,че се надбягвам с големи бегачки ,а и мотора загрява много.За да избегна високите температури намалих турбото вчера на 1 бар и по този начин и бууст пина по малко слиза надолу и намали горивото на високите.Разликата беше такава че преди пушеше на ниски и високи черно както при теб ,а сега пуши на ниските почти същото ,а на високите нямам никакъв пушек ... колата върви същото явно повече гориво е било само излишък за тези разпръсквачи и само го хвърлях от зад като черен пушек.Сигурен съм ,че с този пушек помагаш на клапана за разтоварване съвсем да се затлачи и да не тръгне да разтоварва никога без твоя намеса.Относно разхода ... спокойно каране градско на ниски обороти и смяна до 1800 оборота ми прави разход 6.6 замервано пълно пълно но настъпвам ли я скача на 9 литри градско ...

ПС: Силния ,гъст и постоянен черен пушек не води до нищо хубаво ...затлачване на сегменти ,турбо , генерация и най лошото пукане на глава (слабо място на предкамерния дизел)


Потребителски аватар
ShoGo_GTI
Мнения: 1059
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
Двигател: AUQ 180
Местоположение: Добрич
Контакти:

Re: Смених турбото и..........!

Мнениеот ShoGo_GTI » Пет 29 юли 2011 13:33


orbital написа:Малий , то сигурно е димна завеса зад теб , а разхода как ти е ,че аз пък се притеснявам моята не дими въобще няма и катализатор .

не е толкова димно зад мен ако я карам кротко до 2000об. тогава разхода ми е около 8 ~ 8.5 в града

ventotdi написа:Ловчо и аз съм на същото положение ... куулер , пин , права генерация на 60 мм и турбо на 1.3 обаче обърнах внимание освен ,че се надбягвам с големи бегачки ,а и мотора загрява много.За да избегна високите температури намалих турбото вчера на 1 бар и по този начин и бууст пина по малко слиза надолу и намали горивото на високите.Разликата беше такава че преди пушеше на ниски и високи черно както при теб ,а сега пуши на ниските почти същото ,а на високите нямам никакъв пушек ... колата върви същото явно повече гориво е било само излишък за тези разпръсквачи и само го хвърлях от зад като черен пушек.Сигурен съм ,че с този пушек помагаш на клапана за разтоварване съвсем да се затлачи и да не тръгне да разтоварва никога без твоя намеса.Относно разхода ... спокойно каране градско на ниски обороти и смяна до 1800 оборота ми прави разход 6.6 замервано пълно пълно но настъпвам ли я скача на 9 литри градско ...

ПС: Силния ,гъст и постоянен черен пушек не води до нищо хубаво ...затлачване на сегменти ,турбо , генерация и най лошото пукане на глава (слабо място на предкамерния дизел)

при мене пуши само като го смачкам иначе при плавно каране няма кълба, относно температурата термостата ми е леко за смяна ама сега лятото по добре, иначе си имам блоу оф за разтоварване на турбината
другото което е че моя кулер е от корадо г60 малкия и е под капака и съм го рязал и със въздухозаборник, така има пак добро обдухване и меко казано никакъв турбо лаг



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 35 госта