



Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Момчета, днес нещо почна да и става на колата, като и дам газ на втора и на около 3500 оборота като пусна газта се чува все едно имам подобие на blow off
и усещам, че нещо е изгубила мощност сякаш като и дам газ и чувството е, че все едно превърта съединителя, но не е от него (предполагам) просто е такова чувството, турбината все едно си надува, но не оползотворява изцяло, не знам как да го опиша по-точно, някой има ли идея дали е вредно да се кара така, защото чак в понеделник ще ходя на диагностика? Прави го когато е загряла, когато е студена си работи нормално...

- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
и на около 3500 оборота като пусна газта се чува все едно имам подобие на blow off
Разтоварва се турбината колега и при моята е така, но не съм забелязал да губи мощност

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Интересно защо днес е почнала да го прави, а до сега не.
Иначе в ЕКУто има една логика точно това да се избягва. За да не изсъсква разтоварването (отварянето на лопатките) става плавно. Тука се намесва и ЕГР-а защото има шанс при определени ситуации с това бавно разтоварване да сърджне турбото.
Иначе в ЕКУто има една логика точно това да се избягва. За да не изсъсква разтоварването (отварянето на лопатките) става плавно. Тука се намесва и ЕГР-а защото има шанс при определени ситуации с това бавно разтоварване да сърджне турбото.
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Здравейте колеги, предварително ви благодаря за отделеното време.По темата, аз имам същият проблем с моя голф 3 1.9тди 90к. , разликата е ,че колата я карам от 3 години,проблема със запъването ми се появи през парвата година за около месец,след това с колата сам патувал до италия и обратно и абсолутно никакви проблеми дефекта просто исчезна. и едва сега след 2 години каране , снощи излизам на магистралата газ газ газ и на 120 пак ми забива моцуната и няма никакво ускорение и също като колегата след като я изгъся и запаля на ново се оправя до момента в които стигне 3000об. на 4-та скорост.(след това все едно няма турбина) Прочетох доста вариянти за разрешаването на проблема,но все пак няма ли да получа най-верния отговор ако я закача на ел-кон.





- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
tix0v3 - можа да са няколко неща. Най-вероятно дебитомер или клапана за разтоварване на турбината. Закачете я и вижте кое как работи.
Mitara6ki - можем да го оправим твоя проблем. Намираме се в Герман. Ако ти е далече потърси колегата Ventoman той също може да ти свърши работа.
Като цяло проблемите с ненадуване и пренадуване на тези мотори се диагностицират за не по-вече от 15-30 мин.
Mitara6ki - можем да го оправим твоя проблем. Намираме се в Герман. Ако ти е далече потърси колегата Ventoman той също може да ти свърши работа.
Като цяло проблемите с ненадуване и пренадуване на тези мотори се диагностицират за не по-вече от 15-30 мин.
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 31 юли 2011 12:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Здравейте колеги искам и за да кажа за своя проблем мисля че наподобява на по горните.Г4 1.9 тди 110 значи колата изведнъж спря да вдига повече от 120км турбината забиваше и трябваше да изкл.и да запаля колата за да тръгне.така и неуспях да реша проблема турбото почна да свири и до там отиде на кино турбото беше толкова счупено че и не ставаше за рециклиране.взех турбо втора употребе в добро състояние закачих ме го потеглих и на 120км съответно пак заби.Питането ми е къв може да е тоя скапан проблем с това забиване на 120км.Благодаря 

- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Ненастроен актуатор.
Низправен Н75.
Погледни и вакумното маркуче от филтърната кутия до Н75.
Низправен Н75.
Погледни и вакумното маркуче от филтърната кутия до Н75.
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Закарах я колата на диагностика при °niksi° в Герман, колегата е много точен.
Проблема се оказа доста интересен, т.нар. "топъл старт" (трудно пали, когато е топла) и компютъра е пренастроен да е като на кола с автоматик(за което не знаех като я взех колата), защото пали по-лесно така иначе върти 5-6 секунди докато запали, но по този начин се цапа геометрията и трябва на приблизително 5-6 месеца да се чисти. И стигнахме до извода компютъра да се лъже само при палене, че колата е автоматик и после да се оправя. Самото турбо пренадува с 0,2 до 0,5 бара и затова като се върна от морето ще го дам за чистене и ще настроим компютъра. По този повод намерих тема във форума на Шкода:
http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... a8d33bb3c8
И по-конкретно:
Копирано от diesel-club
"При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане
) "

http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... a8d33bb3c8
И по-конкретно:
Копирано от diesel-club
"При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане

- Ludiq
- Мнения: 733
- Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
От това,че сте я прекодирали на ръчка няма да се оправи задръстването на геометрията.
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Не сме я прекодирали на ръчка оставихме си я на автомат, че аз я карам много и ако трябва на ден да правя 5-6 топли паления ще ми замине стартера и акумулатора, който и без това не ми изглежда надежден, но сега нямам излишни пари и за акумулатор и мисля да го задържа до есента, а турбото и геометрията така или иначе са си зацапани. И както казах чак като се върна от морето ще я дам за чистене, или ти имаш нещо друго предвид 

- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Колега нацепи я на дълъг път хубаво колата, реди на 4-та от 2500 до 4000 оборота няколко пъти и на 5-та също, така се чисти геометрия.Е все пак се съобразявай с пътните условия и знаци де
Аз затова моята геометрия не се зацапва, макар да я карам предимно в града, изляза ли веднъж си я цепя, повтарям кара се умно и съобразено без излишни рисковани изпреварвания и темп подобни.
Успех!
П.П. След дълго и агресивно каране колата се оставя да поработи 1-2мин на празен ход, да се стече хубаво маслото и да не остават нелепи по лопатките !

Аз затова моята геометрия не се зацапва, макар да я карам предимно в града, изляза ли веднъж си я цепя, повтарям кара се умно и съобразено без излишни рисковани изпреварвания и темп подобни.
Успех!
П.П. След дълго и агресивно каране колата се оставя да поработи 1-2мин на празен ход, да се стече хубаво маслото и да не остават нелепи по лопатките !
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Понеделник на път за Варна ще и "никелирам ауспуха"
За рисковите изпреварвания и несъобразеното каране съм против, най-малкото съм член тук 
Относно това, че се оставя да се стече маслото, предупредиха ме вече още няколко човека, за което съм благодарен на всички, защото нямаше да се досетя сам. Само още един "мит" остана, казаха ми да не я пускам по инерция??


Относно това, че се оставя да се стече маслото, предупредиха ме вече още няколко човека, за което съм благодарен на всички, защото нямаше да се досетя сам. Само още един "мит" остана, казаха ми да не я пускам по инерция??
- pacoboy
- Мнения: 2699
- Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
- Автомобил: passat b7 4motion
- Двигател: CFGB
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Mitara6ki написа:Понеделник на път за Варна ще и "никелирам ауспуха"За рисковите изпреварвания и несъобразеното каране съм против, най-малкото съм член тук
Относно това, че се оставя да се стече маслото, предупредиха ме вече още няколко човека, за което съм благодарен на всички, защото нямаше да се досетя сам. Само още един "мит" остана, казаха ми да не я пускам по инерция??
Ами ако търсиш от инерцията икономия, по голяма икономия от 5-та без газ няма


- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
Mitara6ki написа: И стигнахме до извода компютъра да се лъже само при палене, че колата е автоматик и после да се оправя.
Това дето си го написал е много интересно,ако успееш да го направиш получаваш Нобелова награда в сферата на TDI двигателите

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност
pacoboy написа:Ами ако търсиш от инерцията икономия, по голяма икономия от 5-та без газ нямадизел по инерция не се кара колега
И защо ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта