Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Mitara6ki » Чет 28 юли 2011 22:12


Момчета, днес нещо почна да и става на колата, като и дам газ на втора и на около 3500 оборота като пусна газта се чува все едно имам подобие на blow off :shock и усещам, че нещо е изгубила мощност сякаш като и дам газ и чувството е, че все едно превърта съединителя, но не е от него (предполагам) просто е такова чувството, турбината все едно си надува, но не оползотворява изцяло, не знам как да го опиша по-точно, някой има ли идея дали е вредно да се кара така, защото чак в понеделник ще ходя на диагностика? Прави го когато е загряла, когато е студена си работи нормално...




Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот pacoboy » Пет 29 юли 2011 23:06


и на около 3500 оборота като пусна газта се чува все едно имам подобие на blow off


Разтоварва се турбината колега и при моята е така, но не съм забелязал да губи мощност :arrow:


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот brum » Съб 30 юли 2011 8:07


Интересно защо днес е почнала да го прави, а до сега не.

Иначе в ЕКУто има една логика точно това да се избягва. За да не изсъсква разтоварването (отварянето на лопатките) става плавно. Тука се намесва и ЕГР-а защото има шанс при определени ситуации с това бавно разтоварване да сърджне турбото.


Потребителски аватар
tix0v3
Мнения: 64
Регистриран на: Сря 24 фев 2010 17:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот tix0v3 » Съб 30 юли 2011 12:33


Здравейте колеги, предварително ви благодаря за отделеното време.По темата, аз имам същият проблем с моя голф 3 1.9тди 90к. , разликата е ,че колата я карам от 3 години,проблема със запъването ми се появи през парвата година за около месец,след това с колата сам патувал до италия и обратно и абсолутно никакви проблеми дефекта просто исчезна. и едва сега след 2 години каране , снощи излизам на магистралата газ газ газ и на 120 пак ми забива моцуната и няма никакво ускорение и също като колегата след като я изгъся и запаля на ново се оправя до момента в които стигне 3000об. на 4-та скорост.(след това все едно няма турбина) Прочетох доста вариянти за разрешаването на проблема,но все пак няма ли да получа най-верния отговор ако я закача на ел-кон. :roll: :roll: :roll: :beer


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот °niksi° » Съб 30 юли 2011 13:40


tix0v3 - можа да са няколко неща. Най-вероятно дебитомер или клапана за разтоварване на турбината. Закачете я и вижте кое как работи.

Mitara6ki - можем да го оправим твоя проблем. Намираме се в Герман. Ако ти е далече потърси колегата Ventoman той също може да ти свърши работа.
Като цяло проблемите с ненадуване и пренадуване на тези мотори се диагностицират за не по-вече от 15-30 мин.


araychev86
Мнения: 1
Регистриран на: Нед 31 юли 2011 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот araychev86 » Пон 01 авг 2011 11:22


Здравейте колеги искам и за да кажа за своя проблем мисля че наподобява на по горните.Г4 1.9 тди 110 значи колата изведнъж спря да вдига повече от 120км турбината забиваше и трябваше да изкл.и да запаля колата за да тръгне.така и неуспях да реша проблема турбото почна да свири и до там отиде на кино турбото беше толкова счупено че и не ставаше за рециклиране.взех турбо втора употребе в добро състояние закачих ме го потеглих и на 120км съответно пак заби.Питането ми е къв може да е тоя скапан проблем с това забиване на 120км.Благодаря :)


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Ludiq » Пон 01 авг 2011 12:50


Ненастроен актуатор.
Низправен Н75.
Погледни и вакумното маркуче от филтърната кутия до Н75.


Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Mitara6ki » Сря 03 авг 2011 15:21


Закарах я колата на диагностика при °niksi° в Герман, колегата е много точен. :) Проблема се оказа доста интересен, т.нар. "топъл старт" (трудно пали, когато е топла) и компютъра е пренастроен да е като на кола с автоматик(за което не знаех като я взех колата), защото пали по-лесно така иначе върти 5-6 секунди докато запали, но по този начин се цапа геометрията и трябва на приблизително 5-6 месеца да се чисти. И стигнахме до извода компютъра да се лъже само при палене, че колата е автоматик и после да се оправя. Самото турбо пренадува с 0,2 до 0,5 бара и затова като се върна от морето ще го дам за чистене и ще настроим компютъра. По този повод намерих тема във форума на Шкода:
http://www.skodaclub-bg.org/forum/viewt ... a8d33bb3c8
И по-конкретно:
Копирано от diesel-club
"При топъл мотор при повечето собственици на ТДИ ситуацията е такава, че при подаване на контакт стартера върти и набира скорост и едва когато прескочи 250 оборота се подава гориво и мотора пали. Ако акомулатора е добър и стартера е Топтоп то тогава двигателя набира много бързо обороти по високи от 250 и затова проблем с паленето почти не се усеща! (затова повечето смятат че решението е нов акомулатор)
Ако стойностите в таблицата където всичко е нула се прменят с други (примерно 20 милиграма) то тогава проблема с топлото палене изчезва мигновенно.
Тези стойности могат да се променят САМО със смяна на чипа и не е възможно да бъдат повлияни от ВАГ КОМ или каквото и да било.
Същата карта от файла но в сектора отговарящ за автоматична скоростна кутия изглежда по съвсем друг начин. Гориво се подава навсякъде и това е причината заради която след кодиране към автоматични скорости паленето се оправя (защото при старт се ползва друга таблица без нули ). С други думи VW са решили да програмират старта на мотор с ръчни скорости и на мотор с автоматични различно . (сигурно щото автоматика само със старттер се пали и не става с бутане :lol: ) "


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Ludiq » Сря 03 авг 2011 18:49


От това,че сте я прекодирали на ръчка няма да се оправи задръстването на геометрията.


Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Mitara6ki » Сря 03 авг 2011 20:33


Не сме я прекодирали на ръчка оставихме си я на автомат, че аз я карам много и ако трябва на ден да правя 5-6 топли паления ще ми замине стартера и акумулатора, който и без това не ми изглежда надежден, но сега нямам излишни пари и за акумулатор и мисля да го задържа до есента, а турбото и геометрията така или иначе са си зацапани. И както казах чак като се върна от морето ще я дам за чистене, или ти имаш нещо друго предвид :?:


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот pacoboy » Сря 03 авг 2011 21:02


Колега нацепи я на дълъг път хубаво колата, реди на 4-та от 2500 до 4000 оборота няколко пъти и на 5-та също, така се чисти геометрия.Е все пак се съобразявай с пътните условия и знаци де 8)
Аз затова моята геометрия не се зацапва, макар да я карам предимно в града, изляза ли веднъж си я цепя, повтарям кара се умно и съобразено без излишни рисковани изпреварвания и темп подобни.
Успех!

П.П. След дълго и агресивно каране колата се оставя да поработи 1-2мин на празен ход, да се стече хубаво маслото и да не остават нелепи по лопатките !


Потребителски аватар
Mitara6ki
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 17:02
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AHF 1999

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Mitara6ki » Сря 03 авг 2011 21:27


Понеделник на път за Варна ще и "никелирам ауспуха" :Mr Green Fun За рисковите изпреварвания и несъобразеното каране съм против, най-малкото съм член тук love.vw
Относно това, че се оставя да се стече маслото, предупредиха ме вече още няколко човека, за което съм благодарен на всички, защото нямаше да се досетя сам. Само още един "мит" остана, казаха ми да не я пускам по инерция??


Потребителски аватар
pacoboy
Мнения: 2699
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 22:49
Автомобил: passat b7 4motion
Двигател: CFGB
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот pacoboy » Сря 03 авг 2011 21:34


Mitara6ki написа:Понеделник на път за Варна ще и "никелирам ауспуха" :Mr Green Fun За рисковите изпреварвания и несъобразеното каране съм против, най-малкото съм член тук love.vw
Относно това, че се оставя да се стече маслото, предупредиха ме вече още няколко човека, за което съм благодарен на всички, защото нямаше да се досетя сам. Само още един "мит" остана, казаха ми да не я пускам по инерция??

Ами ако търсиш от инерцията икономия, по голяма икономия от 5-та без газ няма ;) дизел по инерция не се кара колега ;)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот Stivi » Сря 03 авг 2011 22:02


Mitara6ki написа: И стигнахме до извода компютъра да се лъже само при палене, че колата е автоматик и после да се оправя.


Това дето си го написал е много интересно,ако успееш да го направиш получаваш Нобелова награда в сферата на TDI двигателите mhihi


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Голф 4 1.9 ТДИ 110к.с. на 160 губи мощност

Мнениеот feikot » Сря 03 авг 2011 22:55


pacoboy написа:Ами ако търсиш от инерцията икономия, по голяма икономия от 5-та без газ няма ;) дизел по инерция не се кара колега ;)


И защо ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта