


Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Ами не им е нужно да разбират дали е така оригинално. Никъде не е казано, че коли с оригинално затъмнени стъкла могат да се движат така. Праскат ти акт, а пък ти имаш задачата да докажеш, че са сгрешили. Ако искаш ходи се разправяй.....
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Малко офф топик, ама къв е тоя двоен стъклопакет при колите?
- Plehi
- Мнения: 838
- Регистриран на: Нед 20 май 2007 21:07
- Автомобил: Passat B8 T4 Touareg W140
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
neon написа:Ами не им е нужно да разбират дали е така оригинално. Никъде не е казано, че коли с оригинално затъмнени стъкла могат да се движат така. Праскат ти акт, а пък ти имаш задачата да докажеш, че са сгрешили. Ако искаш ходи се разправяй.....
`фатката е , ако някак си с много вътрешен в коя и да е банка ти издейства сертификат,удостоверение,заявление .... кой както иска така да го нарича , че въпросната кола превозва пари и се води "инкасо"

brum написа:Малко офф топик, ама къв е тоя двоен стъклопакет при колите?
Двоен прозорец ...има го на Мерцедес w140,BMW e38,A8 ~98'
Добра шумоизолация...зимата и идеална топлоизолация ...караш,оставяш вечерта ... на сутринта всички стържат , ти не

- DarkForce
- Мнения: 140
- Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: твърдо стъпил на земята
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Здравейте,
Искам да предложа на Вашето внимание резултат от направената лично от мен проверка относно въпроса с допълнително поставеното фолио в/у автомобилните стъкла
За задните прозорци е ясно - ако имаш странични огледала - няма проблем
за челното и тези на предните врати се прилага чл.105 от ЗДП който гласи :
"Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила."
..........................................................................................................................
Ето отговора на мое писмено запитване до Технотест (като единствено оторизирана да сертифицира и одобрява промени по мпс-то) как стои въпроса с фолирането::
Ако се поставя фолио на челното и предните странични стъкла то (фолиото) трябва да има маркировка и автомобилът да премине проверка за
допустимите стойности на светлопропускливост в "ТЕХНОТЕСТ":
за челното стъкло - повече от 75%;
за страничните стъкла - повече от 70 %.
което се изисква от Правило 43 на ИКЕ ООН.
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html
.....................................................................................
С любезното съдействие на служител от Технотест - София (няма да му споменавам името за да си няма неприятности ) направихме следния експеримент на мерцедес 124 измерихме светлопропускливостта на стъклата с и без фолио
Резултата - 80% светлопропускливост без фолио
с поставено такова - възможно най-прозрачното само с топло-изолационен ефект на реномирана USA марка светлопропускливостта спадна на 54%.
Тоест отвсякъде извън нормите !
Извода е :
всеки с поставено фолио на челното и страничното стъкло е в нарушение на закона и подлежи на санкция от 20 до 150 лв съгласно чл. 180 от ЗДП !
Толкоз - закона и санкцията са ясни - останалото е на отговорност и риск на шофьорите !
Искам да предложа на Вашето внимание резултат от направената лично от мен проверка относно въпроса с допълнително поставеното фолио в/у автомобилните стъкла
За задните прозорци е ясно - ако имаш странични огледала - няма проблем
за челното и тези на предните врати се прилага чл.105 от ЗДП който гласи :
"Чл. 105. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) (1) Забранява се ограничаване на видимостта през челното стъкло и през страничните стъкла на автомобила, осигуряващи видимостта на водача към пътя, както и намаляване на прозрачността им.
(2) Ограничаване на видимостта през стъклата на задните врати на леките автомобили, както и намаляване на прозрачността им, се допуска само при наличие на огледала за виждане назад от двете страни на автомобила."
..........................................................................................................................
Ето отговора на мое писмено запитване до Технотест (като единствено оторизирана да сертифицира и одобрява промени по мпс-то) как стои въпроса с фолирането::
Ако се поставя фолио на челното и предните странични стъкла то (фолиото) трябва да има маркировка и автомобилът да премине проверка за
допустимите стойности на светлопропускливост в "ТЕХНОТЕСТ":
за челното стъкло - повече от 75%;
за страничните стъкла - повече от 70 %.
което се изисква от Правило 43 на ИКЕ ООН.
http://www.rta.government.bg/n_uredba/p ... laoon.html
.....................................................................................
С любезното съдействие на служител от Технотест - София (няма да му споменавам името за да си няма неприятности ) направихме следния експеримент на мерцедес 124 измерихме светлопропускливостта на стъклата с и без фолио
Резултата - 80% светлопропускливост без фолио
с поставено такова - възможно най-прозрачното само с топло-изолационен ефект на реномирана USA марка светлопропускливостта спадна на 54%.
Тоест отвсякъде извън нормите !
Извода е :
всеки с поставено фолио на челното и страничното стъкло е в нарушение на закона и подлежи на санкция от 20 до 150 лв съгласно чл. 180 от ЗДП !
Толкоз - закона и санкцията са ясни - останалото е на отговорност и риск на шофьорите !
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Plehi написа:`фатката е , ако някак си с много вътрешен в коя и да е банка ти издейства сертификат,удостоверение,заявление .... кой както иска така да го нарича , че въпросната кола превозва пари и се води "инкасо"
![]()
Направо гениална идея!


Сигурно със затъмнени стъкла ставаш гъзар и баровец, а?

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
А какъв е точно този зор да се слага фолио та даже и на предното стъкло? Освен при счупване че задържа стъклото друго какво върши?
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
KirilGeorgiev написа:А какъв е точно този зор да се слага фолио та даже и на предното стъкло? Освен при счупване че задържа стъклото друго какво върши?
Вдига самочуствието на този, който няма пари за по-нова кола, а само за фолио.

- DarkForce
- Мнения: 140
- Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: твърдо стъпил на земята
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
KirilGeorgiev написа:А какъв е точно този зор да се слага фолио та даже и на предното стъкло? Освен при счупване че задържа стъклото друго какво върши?
KirilGeorgiev
ако сложиш термзащитно фолио получаваш значителен комфорт при шофиране в слънчево и горещо време - нищо повече !
Не те прави никакъв гъзар защото е една идея по тъмно от най-прозрачния прозорец (няма как да се постигне абсолютна прозрачност, при положение, че има допълнителен термозащитетен филм) прави те по концентриран и с по-добра видимост - защото шофирането с такова фолио (говоря единствено и само за висококачествено ) е примерно като да си с перфектни слънце-защитни очила, като видимост през деня, и елиминира паразитните отблясъци вечер, и най-важното непостижим иначе комфорт в купето при излагане на слънцето през челния или страничния прозорец !
Който е карал или се е возил с такова знае за какво говоря - който не - мисли го само за гъзария, !
Поради причина, че на производителите се разрешава максимум до 25 % да ограничат тази пропускливост дори и да си "турбо-гъзар" с кола за половин милион и повече дори, пак ще си сложиш фолио ако гониш ефекта- защита от топлина през стъклата !!
Поздрави
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Според мен колкото е по тъмна една повърхност толкова повече привлча светлината и ми се струва нелогично в кола с фолио да е по хладно
За визията няма спор че с тъмни стъкла колите изглеждат по добре

- DarkForce
- Мнения: 140
- Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: твърдо стъпил на земята
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
KirilGeorgiev написа:Според мен колкото е по тъмна една повърхност толкова повече привлча светлината и ми се струва нелогично в кола с фолио да е по хладноЗа визията няма спор че с тъмни стъкла колите изглеждат по добре
KirilGeorgiev
изказваш се безкрайно неподготвен,
Съвет - по добре следващия път преди да пише да прочетеш в нета как стават нещата и тогава да даваш мнение и становище !
поздрави
- aRoGaNsS
- Мнения: 412
- Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: 1.9 ARL 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Аз съм със затъмнени предни стъкла и разликата преди и след затъмняването е огромно лятно време
а и заради факта,че преди време ми разбиха предно стъкло заради едно празно портмоне 


- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Колега, виждал ли си коли за "половин милион и повече" с какви стъкла са, като говориш така? Че дори и стъклата на нова кола за 100к са специални.DarkForce написа:дори и да си "турбо-гъзар" с кола за половин милион и повече дори, пак ще си сложиш фолио
Тези фолиа са за "горди собственици" на Голф 3, Лади и други таралясници от този калибър.

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Не съм писал че съм подготвен на тема фолио а какво мисля с което не ангажирам никой Нещата не знам точно как стават а не ме и интересува но знам че тъмните цветове привличат светлината
- DarkForce
- Мнения: 140
- Регистриран на: Сря 30 мар 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: твърдо стъпил на земята
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
Ljubon написа:Колега, виждал ли си коли за "половин милион и повече" с какви стъкла са, като говориш така? Че дори и стъклата на нова кола за 100к са специални.DarkForce написа:дори и да си "турбо-гъзар" с кола за половин милион и повече дори, пак ще си сложиш фолио
Тези фолиа са за "горди собственици" на Голф 3, Лади и други таралясници от този калибър.
Ljubon
в огромна грешка си относно кой какво и защо слага
иначе
да днес на един amg s63 на няколко месеца от магазина тъкмо му слагаха фолио в/у иначе скъпите и поръчкови стъкла !
И темата съвсем не е за и против фолиото !
Вместо едно благодаря за отеленото време и труд да получа



трябва да обяснявам съвсем други неща
поздрави
- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сертификат за тонирани/затъмнени стъкла...
KirilGeorgiev написа:Според мен колкото е по тъмна една повърхност толкова повече привлча светлината и ми се струва нелогично в кола с фолио да е по хладноЗа визията няма спор че с тъмни стъкла колите изглеждат по добре
Ас съм си сложил фолио Llumar на цялата кола, на задните прозорци и багажника е абсолютно черно, а на предните врати е малко тъмно.
Предимствата са:
1. Спира почти на 100% UV лъчите, не е вредно за кожата ми и за интериора на колата.
Спира и голяма част от топлинното лъчение и вътре е по-студено, даже го усещам и на ръката когато затворя прозореца.
Цвета на фолиото няма значение, важни са микроскопичните пластове филтри, които са сложени във фолиото.
2. Фолиото е от серията security и поне на теория би трябвало да забави и озори крадеца. За мой късмет още не е пробвано на практика.
3. По-тъмно е вътре и ми е по-дискретно, нещо като лична територия. А отзад, където е съвсем черно, не се вижда от крадците дали има нещо за крадене.
А за да си мисли човек, че като сложи на 15 годишен Голф/Пасат черно фолио става "гъзар", значи или трябва да е пълен комплексар или да е слязъл от планината и да не разбира нищо от съвременната социо-психология на обществото ни.
Така че, плюсовете са повече от очевидни.
Единствения проблем при нас в България е, че заради липса на възможност за контрол (уреди за измерване на прозрачност), на законодателя му е по-лесно да забрани изцяло нещо, вместо да го контролира.
А нормално щеше да бъде, да въведът някакъв максимален % затъмнение и който е над него, да го глобяват. Ама не, нали чичко катаджия няма как да провери това.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта