Здравейте колеги,
преди 2 седмици правих компютърна диагностика на колата при нашия колега Maiky защото ми светваше Check engine-а. Той каза, че колата е перфектна само ламбда сондата била ленива - бавно реагира и трябва да се почисти евентуално.
След това минах 1500км дълъг път, колата се държеше перфектно, нито веднъж не ми е светнала никаква лампа...
Тръгнах после пак на дълъг път 400км и на 60ти км колата почна да придърпва на един баир и изгасна. Опитах да запаля, пак изгасна. Втория път изфорсирах - запали но много шумно, качих баира и вдигам капака - маслото перфектно, но няма антифриз - на нула до долу. Налях, после пак доливах 1-2 пъти и последните 200км - не съм спирал всичко ОК. После забелязах че пак намаля антифриза.
Маслото на колата е хубаво, бистро - прозрачно кафяво, не е като сметана.
2 пъти я оставях да работи по 5-10 мин, нито капка под колата не е капнала.
Преди малко тръгнах да покарам светна ми Check Engine - спирам гася, тръгвам - пак светва.
Колата е на газ/ бензин, но и на бензин светва.
Двигателя почна да се тресе, не работи много спокойно, вибрациите се усещат дори и в колата.
Като гледам отзад ауспуха не излиза бял пушек, никакъв пушек не излиза, но "работи" неравномерно - все едно се дави, като си сложа ръката зад ауспуха все едно някой кашля през 1 сек.
Сменях водна помпа (заедно с ремък и всички консумативи) преди 16хил. км - зимата беше.
Интересно е, че когато запаля се чува теч на вода - все едно изливам бутилка с вода, и се чува пред волана. Дори май съм го чувал и като е запалена колата.
Иначе колата не виждам промяна в мощността - 1-2 пъти ми се стори, че като натисна газта(когато потеглях тъкмо) колата не реагира веднага ами все едно се спъна и чак след половин секунда дръпна.. Но може така да ми се е сторило просто, защото колата си върви добре.
Колата е Опел Астра Г - 1.6 16V - X16XEL 2001 година. ~126.000 км
Сега слизам да си направя само диагностика да видим какво ще покаже таблото... и ще пиша пак.
Какво може да е според вас? Препоръчайте ми добър майстор в София, който да разбира от работата си (от Опели) и все пак да не взема като за ремонт на мерцедес.
Поздрави,
Веско
Намалява антифриза ...и странно поведение на колата
Re: Намалява антифриза ...и странно поведение на колата
Я отвори капачката за наливане на масло на двигателя когато работи на празен ход и от отвора трябва да прави вакум да дърпа като прохусмукачка ,или да е в покой нищо да не прави, но ако духа на вънка като компресор и като сложиш капачката не завъртяна до края и тя се движи на горе на долу положението е много зле за двигателя няма компресия.
А ако дърпа на вътре като прохусмукачка или капачката не се движи двигателя е перфектен.
А ако дърпа на вътре като прохусмукачка или капачката не се движи двигателя е перфектен.
- BECK0
- Мнения: 464
- Регистриран на: Съб 31 мар 2007 23:32
- Автомобил: VW Passat B7
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Намалява антифриза ...и странно поведение на колата
Според самодиагностиката - компютъра отчита 3 грешки - P0170, P0130 и P1405.
Р0130 Неизправност във веригата на датчика за кислород (банка 1, датчик 1)
Р0170 Неправилно балансиран състав на горивната смес (банка 1)
P1405- Рециркулация на изгорелите газове (EGR). Обратна връзка на клапана. Високо напрежение
P1405 - Рециркулация на изгорелите газове (EGR). Обратна връзка на клапана. Ниско напрежение
това намирам за тези грешки... дали ламбда сондата е проблема, нещо това намаляване на антифриз ме съмнява.. ?
П.С. грешките на английски:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30
P0170 Rich Exhaust C-30
P0170 Lean Exhaust C-30
P1405 Differential Pressure Feedback EGR (DPFE) sensor upstream hose off or plugged
P1405 Heated Catalyst Power Switch Over temperature Condition (Bank 2)
Р0130 Неизправност във веригата на датчика за кислород (банка 1, датчик 1)
Р0170 Неправилно балансиран състав на горивната смес (банка 1)
P1405- Рециркулация на изгорелите газове (EGR). Обратна връзка на клапана. Високо напрежение
P1405 - Рециркулация на изгорелите газове (EGR). Обратна връзка на клапана. Ниско напрежение
това намирам за тези грешки... дали ламбда сондата е проблема, нещо това намаляване на антифриз ме съмнява.. ?
П.С. грешките на английски:
P0130 O2 Sensor Circuit High Voltage (Bank 1 Sensor 1) C-30
P0130 O2 Sensor 1 Circuit Voltage Low C-30
P0130 O2 Sensor 1 Open Circuit C-30
P0130 O2 Sensor 1 Incorrect Signal C-30
P0170 Rich Exhaust C-30
P0170 Lean Exhaust C-30
P1405 Differential Pressure Feedback EGR (DPFE) sensor upstream hose off or plugged
P1405 Heated Catalyst Power Switch Over temperature Condition (Bank 2)
- Pichaga
- Антиспамър №1
- Мнения: 16339
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Намалява антифриза ...и странно поведение на колата
за антифриза не знам
но за неравномерния празен ход ЕГР клапана ми беше виновен и на двата опела-бензинов и дизелов, още повече, че при теб го дава като грешка на самодиагностиката
за дизела се наиграх 300 лева
за бензина колегата Гал ми намери
гадост е това при опелите(((
но за неравномерния празен ход ЕГР клапана ми беше виновен и на двата опела-бензинов и дизелов, още повече, че при теб го дава като грешка на самодиагностиката
за дизела се наиграх 300 лева
за бензина колегата Гал ми намери

гадост е това при опелите(((
- Dead man
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 9978
- Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
- Автомобил: Hyundai Sonata 2007
- Двигател: 2.0 16V 145HP
- Местоположение: София,Дружба 1
- Контакти:
Re: Намалява антифриза ...и странно поведение на колата
Как е самата капачка ?
Провери си всички малки маркучи и меко връзки...
Провери си всички малки маркучи и меко връзки...

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта