Б5 1.8Т 98 г. прекъсва преди зацепване на турбината
- Tsvetanov_tsvetan
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 13 юни 2011 14:13
- Автомобил: VW Passat 3B2 - 4
- Двигател: AEB 1998
- Местоположение: Sofia
Б5 1.8Т 98 г. прекъсва преди зацепване на турбината
Здравейте колеги, появи ми се следния проблем: Турбината ми тръгва към 2900 оборота (VW Passat Б5 1.8Т 20V 98г.).Малко преди това (към 2700-2800 оборота) при подаване на "мръсна" газ започва да прехапва (прекъсва) , след което при достигане на 2900 оборота - всичко си идва на мястото и колата тръгва нормално! Един приятел ми спомена , че може да са някакви маркучи - около клапаните на турбото , които били за "мръсните газове" на турбото или нещо такова ? - Има ли нещо такова ? Ако НЕ - какво друго може да е ? ИДЕИ ?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
Честито! Вашият пасат е по - нов отколкото си мислите http://www.vwclub.bg/galleryx.php?cid=23 

Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
аз имам същия проблем,но като зацепи турбинта пак продължава да прекъсва и предръпва,сменях сонди чистих дроселовата клапа,на равна гас на нагорнеще пак се появявя това предръпване и незнм вече от какво е,мойта кола е 1.8T 20V 2000 година,дано намериш решение и да го споделиш 

- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
Колега, турбината трябва да се усеща на 1800 оборота. Това 2900, нещо не ми харесва и може би за това имаш придърпване.
- Tsvetanov_tsvetan
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 13 юни 2011 14:13
- Автомобил: VW Passat 3B2 - 4
- Двигател: AEB 1998
- Местоположение: Sofia
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
На 1800 оборота до колкото знам турбината се осеща, когато или турбото ти не е заводско (aftermarket) или когато ти е правен така наречения ЧИП-тунинг (компютъра е пренастроен турбината да се включва на по-ниски обороти)!
Относно колегата, на който му прехапва и на по-високи обороти - при мен няма такъв проблем ! Ще поразпитам един познат - много ВЕЩ с колите и дано оправим проблема ! Ако това стане - ще кажа за какво иде реч !
Относно колегата, на който му прехапва и на по-високи обороти - при мен няма такъв проблем ! Ще поразпитам един познат - много ВЕЩ с колите и дано оправим проблема ! Ако това стане - ще кажа за какво иде реч !
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
Колеги,
какво означава "турбината се включва"
Доколкото знам, турбокомпресора се върти от изходящите изгорели газове.За да създаде налягане на вхотящия въздух са необходими високи обороти на турбото и това се получава при по-високи обороти на мотора /1800-2000/. Затова се казва:усеща се задействането на турбото.Но компютъра да "включва" турбото.
какво означава "турбината се включва"
Доколкото знам, турбокомпресора се върти от изходящите изгорели газове.За да създаде налягане на вхотящия въздух са необходими високи обороти на турбото и това се получава при по-високи обороти на мотора /1800-2000/. Затова се казва:усеща се задействането на турбото.Но компютъра да "включва" турбото.
- kirhadj
- Мнения: 719
- Регистриран на: Съб 19 май 2007 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
Tsvetanov_tsvetan написа:На 1800 оборота до колкото знам турбината се осеща, когато или турбото ти не е заводско (aftermarket) или когато ти е правен така наречения ЧИП-тунинг (компютъра е пренастроен турбината да се включва на по-ниски обороти)!
Не е така. Отвори си книжката или прегледай документацията, качена във форума и ще разбереш от къде до къде се усеща турбото. При чипването се надува турбото на по високо налягане.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
На 1.8T турбината достига "работно" налягане от 1750 оборота. Ако загледаш графиките ще видиш че това ти дава постоянен въртящ момент от 1750 до червената зона. Тази турбина е по-малка от дизеловите машини и съответно дава по-малко налягане. До колкот си спомням е 0,8-0,9 бара. Това че я усещаш чак при 2900 е проблем определено. Най-добре иди в сервиз дето разбират от такива неща. Нека ти проверят разтоварващият клапан. Имах продобен проблем, но без прекъването, и се оказа от този клапан. Той си е чисто механична част и дефект при него не се регистрира в компютъра.
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
нека някой по- грамотен да обясни понятието "включване на турбото при ..." абе хора ,няма такова понятие при вашите мотори! понятието "включване" важи за компресори с външно задвижване когато е необходима допълнителна мощност при определени условия.не обърквайте хората! колегата vladovelin е прав във случая ! понаучете още за вашите коли!моля Ви!
Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
съжалявам че отварям толкова стара тема, но вече незнам какво да правя а тук не сте написали дали сте оправили проблема и как, защото в момента и аз съм със същия проблем придърване на около 2-3 хил оборота и после всичко е нормално на ваг ком нищо не излиза... разликата с колегата по отгоре е че изчезна това придърпване от само себе си и обаче лошото е че изчезна и турбото ( набира но не върви както преди ) 

Re: Двигателя ми прекъсва преди зацепване на турбината ???
Vesata написа:съжалявам че отварям толкова стара тема, но вече незнам какво да правя а тук не сте написали дали сте оправили проблема и как, защото в момента и аз съм със същия проблем придърване на около 2-3 хил оборота и после всичко е нормално на ваг ком нищо не излиза... разликата с колегата по отгоре е че изчезна това придърпване от само себе си и обаче лошото е че изчезна и турбото ( набира но не върви както преди ) :icon_confused
пичове то ясно че неможете да ми кажете от разстояние какво и е на колата дайте идея къде да я откарам да ми я оправят ... почвам да се съмнявам и на чипа ако нещо е издухал деа знам.... хелппп
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 51 госта