http://www.netcarshow.com/volkswagen/2013-up/


Начало на този нов концептуален сегмент поставиха французите от Renault. Прототипът им Twizy доста сериозно разбуни духовете сред автомобилната общественост. След тях и марката Audi отговори на предизвикателството със своето виждане за нов градски автомобил.
Сега дойде ред и на Volkswagen, чиито конструктори са подготвили за автомобилното изложение във Франкфурт интересна концепция, представляваща едноместен електромобил. Електрическото мини е наречено NILS и според немците показва как ще изглеждат градските коли на бъдещето.
Автомобилчето тежи само 460 килограма и се задвижва от електромотор с мощност 33 к.с. и максимален въртящ момент 130 Нм. Електродвигателят е монтиран в задната част на колата и предава мощността си на задните колела. Захранва се от компактен йон-литиев блок, който може да се зарежда само за два часа.
Максималната скорост на NILS е 128 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11 секунди. Що се отнася до екстериорния дизайн на NILS, то най-голямо впечатление правят вратите тип "крило на чайка". Във външния вид се забелязват и характерните за марката линии, а предната броня копира тази от другия концепт Up!
Подобно на прототипа Up!, и NILS е снабден със система за принудително спиране в градски условия. В интериора на едноместната кола са интегрирани и множество информационно-навигационни устройства, чиято цел е да улеснят водача в натоварения градски трафик.
Дали ще видим подобно возило в серийно производство е рано да се каже, но според статистиката в Европа 90% от водачите пътуват до работи и вкъщи сами в колата. 74% от тях пък изминават по-малко от 50 километра на ден.
Подобно решение е известно в автомобилостроенето отдавна, но се прилага основно при големите двигатели. При по-спокоен оборотен режим много V-образни американски осмаци изключват половината от цилиндрите. При агрегати с голяма кубатура тази схема на работа определено е оправдана.
Система за изключване на половината от цилиндрите получиха също представените наскоро наточени модели на Audi S6, S7 и S8 с мощност в диапазона 420 - 520 к.с. Сега обаче от Volkswagen са решили да разработят подобна технология и за 1.4-литровия четирицилиндров TSI с базова мощност 122 к.с.
Дали подобна схема на работа ще се окаже ефективна за толкова малък турбомотор ще стане ясно след появата на новото, седмо поколение на бестселъра VW Golf. Именно за неговия дебют е предвиден двигател с подобен режим на работа. Впоследствие се очкава Polo и Tiguan също да се "научат" да работят само с два цилиндъра.
Въпреки че четирицилиндровият TSI с възможност за изключване на два от цилиндрите все още е в процес на разработка, от компанията вече обявиха какви точно ще са ползите от него. Според волсбургските специалисти в градска среда икономията ще е половин литър на 200 километра, а при постоянна скорост от 50 км/ч тя ще достигне до литър.
Безопасни ли са A6 и Passat?
Отговор на този въпрос дава Застрахователният институт за пътна безопасност на САЩ (IIHS), който подлага на краш тестове новите Audi A6 и Volkswagen Passat. Резултатите от изпитанията са много добри, като и двата седана получават максимална оценка.
Най-високо се оценява безопасността на водача и пасажерите при удар и преобръщане. Малко надмощие има VW Passat, който може да издържи на удар от возило, което е шест пъти по-тежко от него. По същия показател седанът от Инголщат се справя с четирикратно по-тежък "опонент".
Изследванията на IIHS се правят по малко по-различна методика от тази на EuroNCAP. Американският институт за безопасност изпълнява фронталния сблъсък при скорост от 65 км/ч. Страничният пък симулира удар от тежък всъдеход или пикап със скорост от 50 км/ч.
При удара отзад автомобилът е неподвижен, а платформата, оборудвана със специален ролбар, се врязва в него със скорост от 32 км/ч. Тези "упражнения" дават ясна представа за безопасността на даден автомобил. В случая се оказва, че Passat е малко по-сигурен от Audi A6.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта