С натиснат съединител на сВетофара или....

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

С натиснат съединител на сВетофара или....

Мнениеот abcd » Пон 22 авг 2011 11:33


Колеги, един приятел е карал шофиорския курс в Германия и ме убеждава, че там са ги учили никога да не изключват скоростите, на сфетофар, пешоходна пътека и,и,и....Като се сещам колко време се чака понякога, какво му е на опорния лагер на съединитела и колко е опасно ако изпуснеш случайно педала както си пред пешеходците, с риск да съм старомоден не се съгласих. Не съм убеден дали няма и едно макар и минимално триене на диска на съединитела. Това особено се отнася за тези които форсират с натиснат съединител. Казвайте как ви се струва всичко това.

Последна промяна от Pichaga на Пон 22 авг 2011 18:52, променено общо 1 път.
Причина: свети, а не сФети




Потребителски аватар
digo_pl
Мнения: 1109
Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
Автомобил: omega V6
Двигател:
Местоположение: Варна/Плевен
Контакти:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот digo_pl » Пон 22 авг 2011 11:37


миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост, защото както казваш ти, да вземеш без да искаш да си вдигнеш кракът от съединители и ще набиеш такъв шут с броня на пешеходеца... че после дупе да ти е яко!


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот DA@KA » Пон 22 авг 2011 11:38


digo_pl написа:миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост

+1 :да:


Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот maxpayne » Пон 22 авг 2011 11:43


изключваш от скорост и пускаш съединителя. Ако чакаш малко, 3-4-5 секунди, може и да не го правиш, ама иначе не виждам смисъл просто да натискаш долния ляв педал mhihi


Потребителски аватар
mariovasi
Мнения: 1787
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
Двигател: TSI
Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот mariovasi » Пон 22 авг 2011 11:54


Винаги чакам без натиснат съединител.
За чужбина и аз съм чувал за такива проблясъци.
Кой както желае, да си преценява.

abcd написа: в Германия никога не изключват скоростите, на сфетофар, пешоходна пътека и,и,и....

Затова си сменяме тук съединители на "нов внос".


Alexandar_yordanov
Мнения: 314
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Alexandar_yordanov » Пон 22 авг 2011 11:58


И мен така ме учиха да карам в София. Обаче бързо бързо свикнах да изключвам. Като цяло ми обясняваше, че колкото по малко се натиска съединителя, толкова по късно ще се развали. :)


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Ljubon » Пон 22 авг 2011 12:04


При натиснат педал на съединителя, той е под напрежение и това скъсява живота му. Аз винаги изключвам от скорост на светофар и при нужда държа спирачката.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот nikson85 » Пон 22 авг 2011 12:22


Някой ползва ли съединителя когато освобождава лоста от скорост , защото аз съм на мнение , че трябва да се използва. Пример: по равен път излиза лесно стига да си на желаните обороти и да няма неравности, когато изкачваш или когато си на надолнище винаги излиза трудно без съединител.
За това винаги когато барна лоста кракът ми е с натиснат съединител не зависимо от обороти и състояние на пътя даже и когато колата е спряна :roll:


Потребителски аватар
Nafta
Мнения: 1752
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 13:40
Автомобил:
Двигател:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Nafta » Пон 22 авг 2011 12:31


Ако целиш правилно оборотите, дори влизат предавките без съединител.
Ама това е за напреднали :)Когато позволява работя без съединител, никога не вися с натиснат..Вредно и за самия съединител и за шофьора, ако случайно го изпусне.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот nikson85 » Пон 22 авг 2011 12:37


Nafta написа:Ако целиш правилно оборотите, дори влизат предавките без съединител.
Ама това е за напреднали :)Когато позволява работя без съединител, никога не вися с натиснат..Вредно и за самия съединител и за шофьора, ако случайно го изпусне.

Колкото и да ги оцелваш все се чува неприятен шум. :bishop За това винаги когато докоснеш скоростния лост кракъ на съединителя , назависимо дали освобождаваш или превключваш.

Последна промяна от nikson85 на Пон 22 авг 2011 12:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот stefan4o » Пон 22 авг 2011 12:40


Явно не ги целиш правилно. Мой колега бивш автобусен шофер ми демонстрира на служебната кола и не хърка изобщо ;)


dido.sofiq
Мнения: 85
Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот dido.sofiq » Пон 22 авг 2011 12:43


Предимно изключвам от скорост... от много майстори съм чувал, че не е много добре да се държи натиснат съединителя... така заминава по-бързо :)


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот muns61 » Пон 22 авг 2011 12:44


Тази тема ще се точи дълго, ако не я заключат.
Това, че е Германия, не означава да не говорят глупости. В едно ТВ предаване съветваха, ако се спира екстрено, да не се върти волана и да се цели посоката - натискаш спирачка до дупка, затваряш очи и се молиш на Господ!
Който е с обратен съединител - оня, с шиша през първичния вал на кутията, да си седи на педал колкото си иска, аксиалният лагер е в масло и е почти вечен.
Друг въпрос, дали е удобно 30 - 60 - 90 секунди на червено...


orlin4ooo
Мнения: 388
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот orlin4ooo » Пон 22 авг 2011 12:45


когато сменяте съединител феродовия диск ако е износен от към маховика значи е употребяван правилно и просто е изживял живота си, но ако е износен от към скоростната кутия значи проблема е в задкормилното устройство. :) Стоенето със натиснат съединител на светофара го приемам за нормално само за млади шофьори които още се учат и така нататък. И за да не излезе че се правя на много знаещ ще споделя че миналата седмица си смених съединителя които беше износен от към скоростната кутия и определено съм си взел поука mhihi :beer


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....

Мнениеот Благовест » Пон 22 авг 2011 13:11


А нашите ни учеха през цялото време докато спираме съединителя да е натиснат...Нещо,което спазвах единствено на учебната кола :idea: :Mr Green Fun Сега гледам да държа пасатко колкото се може по-малко на съединител :drive :034:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта