С натиснат съединител на сВетофара или....
С натиснат съединител на сВетофара или....
Колеги, един приятел е карал шофиорския курс в Германия и ме убеждава, че там са ги учили никога да не изключват скоростите, на сфетофар, пешоходна пътека и,и,и....Като се сещам колко време се чака понякога, какво му е на опорния лагер на съединитела и колко е опасно ако изпуснеш случайно педала както си пред пешеходците, с риск да съм старомоден не се съгласих. Не съм убеден дали няма и едно макар и минимално триене на диска на съединитела. Това особено се отнася за тези които форсират с натиснат съединител. Казвайте как ви се струва всичко това.
Последна промяна от Pichaga на Пон 22 авг 2011 18:52, променено общо 1 път.
Причина: свети, а не сФети
Причина: свети, а не сФети
- digo_pl
- Мнения: 1109
- Регистриран на: Съб 18 юли 2009 10:17
- Автомобил: omega V6
- Двигател:
- Местоположение: Варна/Плевен
- Контакти:
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост, защото както казваш ти, да вземеш без да искаш да си вдигнеш кракът от съединители и ще набиеш такъв шут с броня на пешеходеца... че после дупе да ти е яко!
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
digo_pl написа:миии... според мен трябва да си излкючиш от скорост
+1

- maxpayne
- Мнения: 2808
- Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
изключваш от скорост и пускаш съединителя. Ако чакаш малко, 3-4-5 секунди, може и да не го правиш, ама иначе не виждам смисъл просто да натискаш долния ляв педал 

- mariovasi
- Мнения: 1787
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 17:51
- Автомобил: Skoda scala 110kw DSG 2020
- Двигател: TSI
- Местоположение: Г. Оряховица/В.Търново
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Винаги чакам без натиснат съединител.
За чужбина и аз съм чувал за такива проблясъци.
Кой както желае, да си преценява.
Затова си сменяме тук съединители на "нов внос".
За чужбина и аз съм чувал за такива проблясъци.
Кой както желае, да си преценява.
abcd написа: в Германия никога не изключват скоростите, на сфетофар, пешоходна пътека и,и,и....
Затова си сменяме тук съединители на "нов внос".
-
- Мнения: 314
- Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
И мен така ме учиха да карам в София. Обаче бързо бързо свикнах да изключвам. Като цяло ми обясняваше, че колкото по малко се натиска съединителя, толкова по късно ще се развали. 

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
При натиснат педал на съединителя, той е под напрежение и това скъсява живота му. Аз винаги изключвам от скорост на светофар и при нужда държа спирачката.
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Някой ползва ли съединителя когато освобождава лоста от скорост , защото аз съм на мнение , че трябва да се използва. Пример: по равен път излиза лесно стига да си на желаните обороти и да няма неравности, когато изкачваш или когато си на надолнище винаги излиза трудно без съединител.
За това винаги когато барна лоста кракът ми е с натиснат съединител не зависимо от обороти и състояние на пътя даже и когато колата е спряна
За това винаги когато барна лоста кракът ми е с натиснат съединител не зависимо от обороти и състояние на пътя даже и когато колата е спряна

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Ако целиш правилно оборотите, дори влизат предавките без съединител.
Ама това е за напреднали
Когато позволява работя без съединител, никога не вися с натиснат..Вредно и за самия съединител и за шофьора, ако случайно го изпусне.
Ама това е за напреднали

Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Nafta написа:Ако целиш правилно оборотите, дори влизат предавките без съединител.
Ама това е за напредналиКогато позволява работя без съединител, никога не вися с натиснат..Вредно и за самия съединител и за шофьора, ако случайно го изпусне.
Колкото и да ги оцелваш все се чува неприятен шум.

Последна промяна от nikson85 на Пон 22 авг 2011 12:40, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Явно не ги целиш правилно. Мой колега бивш автобусен шофер ми демонстрира на служебната кола и не хърка изобщо 

-
- Мнения: 85
- Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Предимно изключвам от скорост... от много майстори съм чувал, че не е много добре да се държи натиснат съединителя... така заминава по-бързо 

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
Тази тема ще се точи дълго, ако не я заключат.
Това, че е Германия, не означава да не говорят глупости. В едно ТВ предаване съветваха, ако се спира екстрено, да не се върти волана и да се цели посоката - натискаш спирачка до дупка, затваряш очи и се молиш на Господ!
Който е с обратен съединител - оня, с шиша през първичния вал на кутията, да си седи на педал колкото си иска, аксиалният лагер е в масло и е почти вечен.
Друг въпрос, дали е удобно 30 - 60 - 90 секунди на червено...
Това, че е Германия, не означава да не говорят глупости. В едно ТВ предаване съветваха, ако се спира екстрено, да не се върти волана и да се цели посоката - натискаш спирачка до дупка, затваряш очи и се молиш на Господ!
Който е с обратен съединител - оня, с шиша през първичния вал на кутията, да си седи на педал колкото си иска, аксиалният лагер е в масло и е почти вечен.
Друг въпрос, дали е удобно 30 - 60 - 90 секунди на червено...
-
- Мнения: 388
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
когато сменяте съединител феродовия диск ако е износен от към маховика значи е употребяван правилно и просто е изживял живота си, но ако е износен от към скоростната кутия значи проблема е в задкормилното устройство.
Стоенето със натиснат съединител на светофара го приемам за нормално само за млади шофьори които още се учат и така нататък. И за да не излезе че се правя на много знаещ ще споделя че миналата седмица си смених съединителя които беше износен от към скоростната кутия и определено съм си взел поука




- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: С натиснат съединител на сфетофара или....
А нашите ни учеха през цялото време докато спираме съединителя да е натиснат...Нещо,което спазвах единствено на учебната кола
Сега гледам да държа пасатко колкото се може по-малко на съединител





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта