Кой е по-надежден?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Вто 11 яну 2005 20:44


Лично за мен лошите черти на дизелите са:
1-Има вибрации в купето
2- Много е шумен мотора
Друго не се сещам gruebel Mr Green Fun mhihi




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Вто 11 яну 2005 20:49


Vento написа:Ники - повтарям - спри да гледаш от твоята камбанария и мисли за модерните дизели! Щото като го махнеш тоя, няма да си търсиш пак Голф 2 Д предполагам?! :roll:


Между другото толкова съм доволен от дизелчето че съм се спрял пак на 2-ка дизел само че 91 г. Единствено се чудя дали да е TDI или да си е чист дизел.

Помисли!!! и ти гледаш от твоята камбанария в случая.
Може и да си прав, но не мога да се сетя за познат който да се оплаква от дизел.
Според мене ако става дума за нова кола еднакво надеждни са.
А ако става дума за употребявана кола - там 90% е до късмет. :!: :!:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 12 яну 2005 1:13


Дали само зарди икономичността,слагат дизели на големите машини ??
Някъде четох,че дизела имал по-голям въртящ момент ??!!!!

Има аргументи в полза и на едните и на другите моторетки!! Инак мен лично, никак не ми допада това тракане и не си представям как бих свикнал с него !! И аз съм чувал ужасяващи неща за ГНП-то... :cry:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 12 яну 2005 8:53


[quote="Vento
Toledo - това за развалянето е тъпо и необосновано, няма да го коментирам! Всички коли се развалят, ако не се поддържат правилно!
- Товарните камиони изкарват и по милиони КМ, но там е друго! Ти виждал ли си оборотомер на камион? Зеленото му е от 1000 до 1500 оборота, а след 2000 почва червеното!
- Ако не го съжаляваш и го шпориш като бензинов, скоро ще си обясниш какво значи "гаден";
- КПД-то го разглеждате само от гледна точка на вход гориво - изход мощност! НО ТО НЕ Е САМО ТОВА!
- Съвременните дизели "издухват" бензиновите именно поради факта, че са напънати на границата на издръжливостта си, понеже в световен мащаб вече се залага много по-кратък живот... Ако един бензинов е толкова напънат, колкото един съвременен дизел... ще може да кара в рали-шампионатите!
- "Направо се кефя, че от 12г. не знам кво е тва карбуратор, клапи, инжекциони, ЕКУ-та, компове, датчици за кво ли не, ламбди" - ами личи си, че си проспал последните 12г. Повярвай ми, в съвременните дизели всичко това (без карб, на негово място има ГНП) го има и е МНОГО по-сложно!

И още нещо - ако сега се купува нова кола от магазина, която ще се кара 120-150.000км и ще се продаде, излиза по-евтино да е бензин, защото:
1. Дизелът е доста по-скъп като нов;
2. Консумативите му са доста по-скъпи, понякога и в пъти. И са повече!
3. Интервалите му на сервиз са по-кратки;
4. Хубавата нафта е колкото бензина;

Всичко това се избива като разход след около 150.000км от разликата в разходите за гориво. СМЯТАЛ СЪМ ГО! :wink:[/quote]
Не мога да повярвам, че това го мислиш сериозно. Кое му е необоснованото за развалянето - погледни форума за техн.консултации. Убеден съм, че всеки тук си обича колата и се грижи най-добросъвестно за нея. И това, че 90% от молбите за помощ са за БЕНЗИНОВИ коли просто означава, че те са по-сложни като устройство и естествено се чупят повече. Вярно е, че дизелът има САМО една ГНП. И аз за 12г. / и четири "печки" / не съм пипал НИЩО по ГНП, разбираш ли за какво говоря ? Сменям агренажен ремък, центровка и така още 50 000 км. Ти разбираш ли, че за тия 12г. аз на компютър не съм ходил ? Знаеш ли кво съм сменял по колите - ремъци, филтри, масла, части по окачване т.е. нормални консумативи. Ама да ходя през месец по диагностики, тоя майстор да ми каже едно, оня друго, днес да сменя ламбдата, утре не знам кой си сензор или датчик, да ми прекъсва на малки обороти, пък да няма мощност на високи - ей богу не знам това кво е . Само чета във форума за такива неща. За КПД-то не чух нищо смислено от теб. А пък за новите дизели - прочети малко статистика и ще видиш, че всички производители произвеждат все повече дизели поради ОЧЕВАДНИТЕ им предимства. Та Хонда вече предлагат Акорд с дизел - кой беше чувал за Хонда дизел ? А, и още нещо за новите коли - един дизел е около 10% по-скъп от бензинов еквивалент. Толкова ти е и разликата в горивото / сравнявай ми хубавата нафта с хубавия бензин т.е.А98 /, разликата в разхода на гориво е поне 10-20% и май една дизелова кола ще се избие доста по-рано от 100 000км ? Ако искаш да посмятаме заедно и подробно ? И кажи кои консумативи са в ПЪТИ по-скъпи, че май съм ги пропуснал за тия повече от 200 000км които съм минал с "печките". Накрая - искрено пожелавам на всички, които карат бензинови коли, много и БЕЗАВАРИЙНИ км , а за тези които се замислят за дизел - забравете предразсъдъците :wink:


Потребителски аватар
StreetThug16V
Мнения: 434
Регистриран на: Нед 24 окт 2004 7:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот StreetThug16V » Сря 12 яну 2005 9:31


КПД-то на дизела е по-голямо от на бензиновия мотор, това е факт, защо изобщо го коментирате?
Защо според вас дизелите имат по-слабо парно и загряват купето доста по-бавно от бензиновите мотори?
Дизеловия мотор има огромно предимство и при въртящия момент, което е голям плюс при управление предимно в градски условия. (Който не вярва да отоговори защо дизела тръгва без газ и може да го държиш до 3та без газ и той си върви!)
Не виждам защо някой може "да се плаши" както Венто е написал от самовъзпламеняването!!!
Венто, спокойно бе, няма страшно. :lol: :lol: :lol:
Хората са го измислили така че да не се чупи :lol:
Справка- дизелите на 124ката....
Спирам.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 12 яну 2005 9:37


Вижте и това :
Дизелът е по-съвършен от бензиновият двигател, благодарение на принципа си на действие.Докато при бензина се регулира количеството на гориво-въздушната смес, която се подава в цилиндъра /количествено регулиране/, то при дизела се регулира само количеството на горивото, което се впръсква в цилиндъра /качествено регулиране/.Количеството на въздуха е постоянна величина при всяко положение на педала на газта.Дизелът няма запалителни свещи, горенето започва от температурата на адиабатно свития въздух в цилиндъра /това е вероятностен процес/.Ето защо степента му на сгъстяване е 2-3 пъти по-голяма.Ако новият бензинов мотор има 14 бара компресия /много неправилно се изразих, но ако използвам инстинските термини, много от вас няма да ме разберат/, то новият дизел е с 34-36 бара.За добър дизел на старо се смята такъв с компресия 30 и повече бара.КПД на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни нискооборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели.От тук следва и пословичната икономичност на дизела.Вярно е, че като двигател дизела е температурно и якостно по-натоварен, но това не е от значение напрактика.Трябва да се отбележи, че дизелът е нискооборотен мотор.Максимума на въртящият му момент е при около 2000-2500 оборота в минута.Това гарантира и по-голямата дълговечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/.Чувал съм за автодизели с по 500-700 000 хиляди километра без основен ремонт.
:wink:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Сря 12 яну 2005 9:56


Toledo
1. Ако за развалянето на колите съдиш от форумите, информацията ти е... никаква! Пусни анкета, да видиш колко тук карат дизел - няма да има и 30%. Затова е естествено и повечето питания да са за бензинови.
2. Както говориш, ми се струва, че не си особено технически грамотен (без да се обиждаш - лично мнение! :oops: ) - на какъв т.нар. от теб "компютър" да ходя - дали това е елкон, дали е електроника за проверка и изчистване на грешки? :dontknow: А това - "аз 12г. не съм ходил" ми е много смешно по принцип, защото това, че нещо НЕ СЕ прави, не значи че няма нужда... Дизелите също имат нужда от диагностика, но малко хора го знаят - центровка на ГНП, проверка на дюзи, разпръсквачи и т.н. И ПАК ГОВОРИТЕ за коли без жив конструктор, новите са МНОГО, много по-сложни! А и съм сигурен, че след като не ходиш по такива места, колата работи шумно и неразвномерно като фуражомелка... Иначе, карайки моята кола на диагностика за 5г. съм сменил САМО консумативи + един датчик...
3. "пък да няма мощност на високи - ей богу не знам това кво е" - хехе, че тя хем няма високи обороти, хем няма мощност на НИКАКВИ, предполагам ти е 75коня двигателят? Ако греша кажи, но и 90 да е - може да се пробваш срещу бензин същите коне - както на старт, така и на дълго - примерно София - Пловдив - на кой ще му се надуе главата, кой може да кара по-бързо, кой е по-еластичен след като го засече някой и т.н. Все предимствата на бензин.
4. КПД-то на един двигател не е само това как входящата енергия се преобразува в изходяща - влизат и много други неща според мен - надеждност, издръжливост, поддръжка, експлоатационни разходи и др.
5. Новите дизели масово заливат запада защото:
- вече "бягат" почти като бензинки, някои и повече!
- с новите си електроники, катализатори, филтри за твърди частици и т.н. вадят по-малко сажди и изгорели газове. А назапад данъкът ти зависи от това - старите дизели бяха с 2-3 пъти по-големи данъци от тогавашните бензини заради газове! Вече не е така!
- цената на нафтата е по-ниска от тази на безнина, а нафтата е ИСТИНСКА. В БГ смея да твърдя, че почти няма истинска нафта. Доскоро карах Октавия TDi 110 коня и единствено нафтата на Shell V-Power и понасяше добре, но струваше 1,58лв., когато бензина беше 1,53лв. Къде е файдата? И като я карах както карам бензинка гори 9/100 градско нафта!
- назапад дизелите масово се ползват или за служебни (да се пътува много на дълги разстояния), или за носене на тежки товари - и в двата случая си струва, но за БГ нито имаме такива големи разстояния, нито пътуваме много.
- имат истински сервизи за модерни дизели, тук все още ги гледат като голям камък, дори по фирмените сервизи!
Та очевидните за теб предимства са съвсем други в очите на западняка и за БГ не важат...
6. За това кога ще се избие една дизелова писах, който се интересува подробно, да иде да пита в магазин и да си смята! Аз го направих за един приятел, който се набута с 307 HDI от магазина и като му сметнах как 1,6i 100коня бензин излиза по-евтино ПОНЕ 120.000км се плесна по челото! Същото смятах и за Шкода Октавия. Цитирам по памет, но - Пежото беше с около 3-4.000лв. по-скъпо от същия вариант и екстри, само че бензин. Което са 10%. Интервалите на обслужване на Октавия дизел са 7,500км!!! На бензин 12-15.000км. Дизелът има 2 ангренажни ролки ПО 136лв., бензинът една - 86лв. Ремъкът на дизела също беше 1,5 пъти по-скъп, както и дисковете и накладките.... И още, и още... И ако се кара с V-Power нафта, а бензиновата с А95Н, защото такъв и дават, а и бензиновите не са толкова претенциозни като модерните дизели - ФАЙДА ОТ ДИЗЕЛ почти НЯМА!
7. "И кажи кои консумативи са в ПЪТИ по-скъпи, че май съм ги пропуснал за тия повече от 200 000км които съм минал с "печките" - Пак казвам, мислите за вашите ретро-дизели, които нямат нито електронни системи, нито катализатори, нито филтър за твърди частици (знаеш ли колко струва едно презареждане на този фитър - ако не - поинтересувай се!)...

* И се уточнете за кои дизели говорите, защото изтъквате ту предимствата на морално остарялите си от преди 12г., ту на супер-модените?!

Последна промяна от Vento на Сря 12 яну 2005 9:59, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 12 яну 2005 9:57


Да се върнем на темата :

Според мен контрукторите когато разработват двигатели имат предвид, че колите на които ще се слага, ще им се наложи да се карат по мокри и заснежени пътища. Взети са всички необходими мерки за да не се допуска навлизането на вода и влага на места където това може да доведе до спиране на двигателя. Това че разни коли огасват след преминаване през локва означава, че някои елементи по тях са остаряли и не са подменени на време поради което са се напукали и пропускат вода. Примерно уплътняващите гумичките по кабелите около свещите и делкото, както и самите кабели на свещите. Ако си вземеш една нова кола (независимо дизел или бензин) би трябвало да нямаш проблеми. Ако си вземеш стара и смениш някои неща по нея също нещата ще се оправят. Според мен една кола е толкова по-уязвима към мокрене колкото повече връзки има които трябва да се защитяват при влага (дали са повече при дизела или бензина - не знам (говоря за новите)). Като финал по основния въпрос : ако обръщаш внимания на автомобила си и му подменяш дефектиралите части той няма да те остави на пътя, независимо дали е бензин или дизел.

Старите поколения дизели (какъвто аз карам) са херметична система която работи под високо нялягане. В нея вода не може да влезе (освен през резервоара). Общо взето това е двигател който запали ли огасване няма, а паленето повярвате хич не е толкова трудно колкото го описват заклетите фенове на бензиновия мотор.

Точките които е изброил Vento въобще няма да си губя времето да коментирам - повечето са грешни ! Освен това той май е измислил нова формула за изчисление на мощността, остава само да убеди световната общност, че това е правилната формула за изчисление на мощността.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Сря 12 яну 2005 10:11


rmk написа: ...

Абсолютно съм съглесен за "гасненето в локви" и новите коли. Един приятел си купи нов Фокус и досега не е пропуснал да мине поне с 50-60 през всяка по-голяма локва! НИКОГА не е правил проблеми. Проблемите идват от остарели уплътнения. Съвременните дизели, с многото си електроника вече също са уязвими откъм влага, ако успее да проникне!

rmk написа:...Старите поколения дизели (какъвто аз карам) са херметична система която работи под високо нялягане. В нея вода не може да влезе (освен през резервоара).

Те да не работят и без въздух?! За воден удър не си ли чувал?

rmk написа:...Точките които е изброил Vento въобще няма да си губя времето да коментирам - повечето са грешни ! Освен това той май е измислил нова формула за изчисление на мощността, остава само да убеди световната общност, че това е правилната формула за изчисление на мощността.

Нищо ново не измислям - споделих по-горе какво според мен трябва да влиза в КПД на една дизелов или бензинов автомобил, а не само в КПД, разгледано откъм преобразуване на енергия!


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Сря 12 яну 2005 10:42


Венто, нали не се караме, а просто разменяме различни мнения. Виж първия ми постинг - и аз мисля, че новите по-сложни системи са по-податливи на дефекти. Това обаче не променя факта, че дизелът има доста предимства спрямо бензина. За старите "печки" - моята не е фуражомелка повярвай. Това, че не ми се е налагало да сменям почти нищо, не значи че не следя за това. Аз кво съм виновен, че дюзите ми са в ред и помпата също ? Да, един бензинов 75к сигурно ще ме дръпне на светофара / едно от малкото предимства / и кво от това ? Знаеш обаче моя въртящ момент и неговия и няма нужда да ти обяснявам какво значи това. Нали няма да се обиждаме на технически познания и грижа за автомобила ?
За новите коли - какви са тия цени на ролки и т.н. Кажи и на колко км. се сменят тия ролки, щото за тоя период, за който говорим, май се сменят само веднъж ? А на тия 7500км освен масло, какво друго се сменя ? И защо трябва карам "печка" с скъпата нафта, а бензинката с евтиния бензин ? Може би в България А-95 е страхотен просто ? Разлика от 3лв/100км / това е мин само от разхода / ти е 3000лв поне. А да обсъдим ли остатъчната стойност на автомобила след тия 100-120 000 км ? И пак не разбрах защо дизелите заливат на Запад ? Щото ония са по-глупави ? Поздрави :wink:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 12 яну 2005 10:47


Vento написа:Toledo

4. КПД-то на един двигател не е само това как входящата енергия се преобразува в изходяща - влизат и много други неща според мен - надеждност, издръжливост, поддръжка, експлоатационни разходи и др.


Темата уйде у ряката :D

Та само това ще кажа:
КПД ще рече Коефициент на Полезно Действие и винаги и навсякъде представлява съотношението на вложената към получената енергия. Защото в крайна сметка ДВГ представлява един трансформатор на енергията на химичната връзка в молекулите на горивото в механична енергия.
Какво според теб е КПД е без значение, защото ти е ясно само на теб. Не би трябвало да ползваш КПД, а КПДV, т.е. Коефициент на Полезно Действие по Vento. И ако успееш да убедиш повечко хора че си прав, един ден КПДV ще стои гордо в учебниците по термодинамика наред с цикъла на Карно :D :D :D

Последна промяна от yossarian на Сря 12 яну 2005 15:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 12 яну 2005 11:06


Vento написа:Те да не работят и без въздух?! За воден удър не си ли чувал?

Vento, темата беше за уязвимостта на автомобила при влажни условия на шофиране. До колкото разбирам става дума за електрическите връзки, а не за всмукателния колектор. Естествено, че ако си махна въздушния филтър и сложа мъркуч да вкарвам вода от пътя във всмукателния колектор ще натроша целия мотор, но според мен това може да се случи само при престъпна небрежност на човека, който е отговорен за техническото състояние на съответния автомобил.

Vento написа:Нищо ново не измислям - споделих по-горе какво според мен трябва да влиза в КПД на една дизелов или бензинов автомобил, а не само в КПД, разгледано откъм преобразуване на енергия!

За пръв път чувам да се изчислява КПД на автомобил, а не на двигател.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Сря 12 яну 2005 11:33


ОК, той като се влюбени в старите си дизели и тъй като много малко от вас са карали и поддържали съвременен (след 98г.), за мен е безмислено да споря. Личното ми мнение остава непроменено, дано е повлияло и на някой безпристрастни странични читатели. :wink:


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 12 яну 2005 14:34


Някой може ли да ми разкаже как става паленето на дизелите при минусови температури(над 10 градуса)>???????
Това не е ли най големият проблем на дизелите ???


Потребителски аватар
folci
Мнения: 95
Регистриран на: Чет 08 юли 2004 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот folci » Сря 12 яну 2005 15:06


WDW написа:Някой може ли да ми разкаже как става паленето на дизелите при минусови температури(над 10 градуса)>???????
Това не е ли най големият проблем на дизелите ???


аз съм с дизел '95г и за сега не съм имал проблем с паленето!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта