Здравейте,
предварително моля да ме извините ако не съм спазил нещо с правилата за писане във форума.
Колата е Пасат 1.9 ТДИ /2002 година/ 131 к.с. , а проблема е следният:
наскоро докато карах ми направи впечатление, че когато турбината се включи /някъде около 2100 - 2200 оборота/ се чува доста по - силно от обикновенно. В същото време от ауспуха излизат къбла черен дим.
Колкото до ускорение и вървене промяна няма, единствено вчера колата мина в авариен режим и изключи турбото. /трябваше да изгася двигателя и отново да го запаля - проблема изчезна/
Маслото не го гори - 2 пъти проверявам. /като ми направи за 1ви път тоя номер бях на морето, т.е. минал съм поне 800 км./
Ходих при 1 майстор, който свали маркуча преди турбото и то беше чисто. Според него имам проблем с кулера.
На друго място я закачиха на компютър и там определиха, че пушенето и по - силният шум са от EGR клапан.
Предполагам че ако отида на 3то място, ще чуя трето различно мнение.
Моля ако имате някаква идея да помогнете.



Проблем с турбо на Passat B5.5 1.9 TDI
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Силен шум /ако говориш за свирене а не за чегъртане/ и черен пушек са класическите симптоми на пробив по въздушните пътища-изваден/цепнат маркуч или в по-лошия случай дупка в кулера
Дигай капака ,някой да подава газ и ти се ослушвай откъде идва шума !

-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Това че е забила, значи е пренадула
т.е. трябва да се раздвижи геометрията 


- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Stivi написа:Силен шум /ако говориш за свирене а не за чегъртане/ и черен пушек са класическите симптоми на пробив по въздушните пътища-изваден/цепнат маркуч или в по-лошия случай дупка в кулераДигай капака ,някой да подава газ и ти се ослушвай откъде идва шума !

Ако има пробив в турбопътищата се товари турбината и пренадува!От егр-а няма как да шуми и да пуши.Взимай мерки.

Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
benjibg написа:...
Отиваш при г-н Ventoman (в раздела Сервизи) и забравяш за проблема си.

Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Когато работи на място, колкото и да подавам газ няма разлика в звука.
Само в движение има проблем...самия по - силен шум си идва от турбината.
Все едно съм и увеличил звука
Това с вдигането на капака го правих....кулера изглежда ок.
Пък и ако е от него би трябвало пушека да белее!?
Само в движение има проблем...самия по - силен шум си идва от турбината.
Все едно съм и увеличил звука

Това с вдигането на капака го правих....кулера изглежда ок.
Пък и ако е от него би трябвало пушека да белее!?
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Логично е ,че се усеща повече при товар!
При спукани турбопътища пушека чернее,а не белее!
При спукани турбопътища пушека чернее,а не белее!

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Където е пукнатината ще има омасляване. Търси такова и ще намериш и нея.
Влиза в авариен режим и като не може да надуе.
Jivko7777 написа:Това че е забила, значи е пренадулат.е. трябва да се раздвижи геометрията
Влиза в авариен режим и като не може да надуе.
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Днес проверих кулера и тръбите - няма излишно омасляване и като цяло изглежда ок.
Почистих и ЕГР клапана (беше трагично мръсен).
Промяна нулева
....все същите кълбета дим
Почистих и ЕГР клапана (беше трагично мръсен).
Промяна нулева

-
- Мнения: 248
- Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Колега колата не е B5 a B5.5
Щом колата влиза в авариен режим най вероятно турбото е задръстено и се нуждае от почистване
Щом колата влиза в авариен режим най вероятно турбото е задръстено и се нуждае от почистване
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Нед 28 авг 2011 17:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Goce Delchev
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
колега и аз имам саштия проблем .днес ми се появи на враштане от морето Сподели какво е реяението ако си го открил ?
Re: Проблем с турбо на Passat B5 1.9 TDI
Georgi Vutov написа:Колега колата не е B5 a B5.5
Щом колата влиза в авариен режим най вероятно турбото е задръстено и се нуждае от почистване
Не съм сигурен дали самото турбо е задръстено.... по скоро някаква клапа на турбото, от която си дърпа въздух не се отваряше. Малко почистване и сега си бръмча като нов

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта