Турбо на VW Голф 2

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Пет 12 авг 2011 16:31


WOB написа:
vwpnss написа:Това за оборотите ми беше важно да го знам, защото няма обортомер. Баща ми беше сложил Garrett T3 преди тази и с нея на баирите доста зле вървеше, не искаше на 5 скорост да качва по-големите, сега с К14 направо набира на 5 скорост, голяма разлика има. Аз още не мога да разбера на кои двигатели слагат Т3, тя за JR явно идва голяма и газовете не успяват да я завъртят както трябва, аз така си го обяснявам.
Да разбирам ли, че ако сложа кулер от SB/RA и с настройване на горивото от помпата и налягането от турбото (то може да е настроено налягането, само не знам да не е от 1V турбото, защото там работи на налягане като JR, ама това може да се провери) ще има въртящия момент и мощност на SB/RA?
Предполагам няма проблем да карам JR с К14 без кулер, въпреки че прави с 0.1 bar повече налягане от К24 и T2.

Да ще има въртящия момент и мощност на SB/RA с финна настройка на горивото.
Няма проблем

Хубаво...ще оптимизираш горивото,ами въздух от къде ще дойде???
Относно въпроса на другия колега...Т3 се монтира фабрично на JR(08.83-10.91) и MF(05.88-07.88).Освен нея се монтира и к24,но по-рядко.RA(04.89-07.89) и SB(08.89-10.91)разполагат с к14 или Т2,които са с водно охлаждане,на 1V(08.89-07.92) се монтира единствено к14 без водно охлаждане.




vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Пет 12 авг 2011 18:11


Оказва се, че на JR заводско се монтира не Т2 както си мислех, а Т3. Аз с това Т3 не си спомням при ускорение да го е имало дръпването, ама и не знам дали е правила достатъчно налягане, иначе оста й има радиален луфт към 2 мм.
Да разбирам ли, че Т3 и К24 са еквивалентни и Т2 и К14 също са еквивалентни?
В момента JR-а е с К14 с водно охлаждане, което е подвързано и работи, значи най-вероятно е от SB/RA. Ако се сложи кулер няма ли да си е добре налягането на турбото?


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Съб 13 авг 2011 10:36


vwpnss написа:Оказва се, че на JR заводско се монтира не Т2 както си мислех, а Т3. Аз с това Т3 не си спомням при ускорение да го е имало дръпването, ама и не знам дали е правила достатъчно налягане, иначе оста й има радиален луфт към 2 мм.
Да разбирам ли, че Т3 и К24 са еквивалентни и Т2 и К14 също са еквивалентни?
В момента JR-а е с К14 с водно охлаждане, което е подвързано и работи, значи най-вероятно е от SB/RA. Ако се сложи кулер няма ли да си е добре налягането на турбото?


2мм луфт е много,за мен това турбо е извън строя :idea:
Т3 спрямо к24,както и Т2 спрямо к14,технически и физически са горе долу еквивалент по мои непрофесионални наблюдения,но практиката показва,че ккк реално са по-добрия вариант,особенно ако се търсят повече коне...търпят доста на гавра :D
Да питам каква е твоята цел...да стане мотора 80коня или :roll: ?


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Съб 13 авг 2011 18:36


Ами всъщност целта ми беше да разбера по-подробно кои турбини на кои двигатели принадлежат, защото миналата година сменяхме гарнитура, заради надуване на охладителната система и теч на масло. Колата беше с Т3 и не вървеше добре, нито в ниски, нито във високи обороти, като запушена беше. Мислех, че това Т3 не е за JR двигател, а се оказва, че е точно за JR. Т3 има луфт, ама перките не опират в корпуса, може ли от луфта да не прави достатъчно налягане.
Иначе миналата година не знаех толкова колкото сега за турбините и сложихме К14 и започна да върви повече колата и сега викам, така и така е с турбо като на SB/RA, може по-нататък да му се купи един кулер и така.
Иначе усещам, че през нощта върви в момента по един начин, а като се напече през деня от слънцето по друг начин върви, има разлика. С кулера предполагам с по-хладен въздух ще е по-добре.
Водното охлаждане на турбото функционира.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Съб 13 авг 2011 20:22


Определено с кулер всичко ще е по-добре,но ще трябва малко да пипнеш гориво и бууст...твоя мотор има възможности да знаеш mhihi


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Съб 13 авг 2011 20:45


Мисля да стендирам дюзите в скоро време, защото студена малко тресе, 13-та година както е в нас колата не сме ги вадили даже от главата, а преди това не знам кога са правени. Предполагам налягането им е паднало малко или много. Ами от сайта http://members.chello.nl/y.timmer1/ правилно ли разбирам, че трябва налягането им да е в границите от 155 до 163 атмосфери?
Кулера не знам кога ще стане да се сложи и от къде ли да намеря, ама има време.
А зависи ли луфта на оста на турбото за налягането което прави, ако перките още не опират в корпуса?


Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот WOB » Съб 13 авг 2011 22:52


vwpnss написа:Абе през нощта времето като е хладно JR-а върви както трябва, ама като е 30-40 градуса през лятото като загрее двигатела и като се напече от слънцето вървежа, по-точно ускорението става малко изтормозено. Предполагам с кулера в жегата ще има ефект долу горе като през нощта в хладното, вие какво ще кажете?
Не намирам информация Т3 на кои двигатели се слага, иначе пасва точно на мястото на Т2.

Сложи един навлажнен парцал във филтърната кутия, :mrgreen: но ефекта е краткотраен.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Съб 13 авг 2011 23:32


vwpnss написа:Мисля да стендирам дюзите в скоро време, защото студена малко тресе, 13-та година както е в нас колата не сме ги вадили даже от главата, а преди това не знам кога са правени. Предполагам налягането им е паднало малко или много. Ами от сайта http://members.chello.nl/y.timmer1/ правилно ли разбирам, че трябва налягането им да е в границите от 155 до 163 атмосфери?
Кулера не знам кога ще стане да се сложи и от къде ли да намеря, ама има време.
А зависи ли луфта на оста на турбото за налягането което прави, ако перките още не опират в корпуса?


Ти си на 155бара,пише си ти го на самите дюзи,погледни и ще видиш.
Относно луфта,ти го остави налягането,по-опасно е евентуално счупване на оста,което ще доведе до нахлуване на голямо количество масло в цилиндрите,което е сериозен проблем.Имал съм турбини с едва доловим луфт и са хвърляли масло,а 2мм за мен си е страшно.Доколкото знам вече си с друго турбо,та няма за какво да го мислиш това Т3...остави си го за спомен :Mr Green Fun


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Нед 14 авг 2011 12:20


За мокрия парцал четох в някоя тема, ама е ктарковременно :D
То Т3 така или иначе е за спомен вече, като проверявахме дали работи уестгейта с компресор за въздух и при завиване на тръбичката на уестгейта после се отчесна парче от уестгейта :D И той май е някаква сплав, не знам дали се заварява, ама и няма смисъл да се прави.
Абе за сега остава с К14 JR-a, предполагам няма проблем да си върви с него, нищо, че налягането може да е с 0.1 атмосфера повече и е без кулер.


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Вто 06 сеп 2011 12:33


Здравейте отново! Сега имам следния въпрос: Разпръсквачите на двигател JR и SB/RA еднакви ли са и дюзите на еднакво налягане ли работят. http://members.chello.nl/y.timmer1/ В този сайт като долна и горна граница налягането е едно и също, обаче за разпръсквачите не намерих да пише нещо.


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Вто 06 сеп 2011 14:14


vwpnss написа:Здравейте отново! Сега имам следния въпрос: Разпръсквачите на двигател JR и SB/RA еднакви ли са и дюзите на еднакво налягане ли работят. http://members.chello.nl/y.timmer1/ В този сайт като долна и горна граница налягането е едно и също, обаче за разпръсквачите не намерих да пише нещо.


JR,SB,RA и 1V,работят на 155бара,но имат запас.Не разбирам,защо толкова си се захапал за тези дюзи,какво искаш да постигнеш :roll:


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Вто 06 сеп 2011 14:42


Като разглеждам теми в дизеловия раздел за повишаване на мощност примерно на AAZ или друг двигател чета, някой казват да се сложат разпръсквачи от SB/RA и оставам с впечатление, че JR и 1V са с други разпръсквачи.
Какво да разбирам под имат запас?


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Вто 06 сеп 2011 17:38


vwpnss написа:Като разглеждам теми в дизеловия раздел за повишаване на мощност примерно на AAZ или друг двигател чета, някой казват да се сложат разпръсквачи от SB/RA и оставам с впечатление, че JR и 1V са с други разпръсквачи.
Какво да разбирам под имат запас?


ААЗ е със 150бара и от там явно си чувал,че слагат дюзи от 1.6 тд.Запас значи,че самата дюза може да функционира и на по-голямо налягане от стандартното за нея,все пак в разумни граници.Но ти си се запътил да правиш къща,като започваш от тавана,без да си положил основите даже :idea: Дизеловия тунинг е кът,но независимо от това,ако се поразровиш в силовия раздел,несъмнено ще откриеш доста интересен материал по засилване на кюмбета.Само да намекна,че със сток дюзите може да се изкара доста прилична мощност,преди да възникне нужда от по-големи,ако се гонят сериозни резултати,не само от дюзи ще имаш нужда mhihi


vwpnss
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 11 ное 2010 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разград

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот vwpnss » Сря 07 сеп 2011 19:20


Аз исках да знам дали разпръсквачите на JR и SB/RA са еднакви и дали дюзите работят на еднакво налягане, защото ако сложа кулер на JR и с настройване на нафтовата помпа ще стане 80 к. с.?


Потребителски аватар
emiltd
Мнения: 709
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Турбо на VW Голф 2

Мнениеот emiltd » Сря 07 сеп 2011 20:48


vwpnss написа:Аз исках да знам дали разпръсквачите на JR и SB/RA са еднакви и дали дюзите работят на еднакво налягане, защото ако сложа кулер на JR и с настройване на нафтовата помпа ще стане 80 к. с.?


Може доста над 80коня да изкараш от твоя мотор,а и реално това са 10 коня +,които ще усетиш слабо.Моето мнение е,че с к14 може да се гонят 120-130копита със сток помпа и сток дюзи.Нужен е кулер и настройки...останалото е хамалска работа mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта