Здравейте!
От един месец съм собственик на Пасат В3,1.8 моно инжекцион .Двигателя по код се води RP!
Започнах да сменям някои неща и започна да ми става все по интересно.Но интереса идва от там,че колата ми няма газова уредба и реших да си я монтирам сам.Та почнах да чета едно ръководство за Ремонт и експлоатация на тези автомобили и ми направи впечатление,че за бушон №15 нищо не пише в книгата освен следното:Карбуратор,инжекционна система и КСУД.Като махна бушона(той е 10А) при подаване на контакт не се включва и помпата в резервоара.Когато махна бушон №18,който е за горивната помпа и е 30А,пак не се включва помпата.Та въпроса ми е следния каква е функцията на този бушон.
Относно втория въпрос за газовата уредба съм решил да си я поставям сам,но не знам от къде да взема "+" за контактното ключе и от къде да спра дюзата.Помпата вече разбрах от къде се спира.
Ще ви бъда безкрайно благодарен,ако може да ми помогнете по тези два въпроса!
Поздрави!
Пасат В3 - Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
+ обикновенно се взема от бобината ,а за дюзата режеш единя кабел и през реле.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Здрвей колега. Дюзата можеш да я спреш, като оголиш края на кабела до конектора за към дюзата и прекъснеш едната жица. Мисля, че жиците бяха бяло/виолетови, но мога и да греша. Ако не ти се ражат кабели, едната жица на дюзата можеш да я търсиш при бушониерата в купето. Минава през 18-ти бушон. Възможно там да има конектори, които да успееш да ги разсъединиш без да режеш кабели. И ако стане си спестяваш изкарването на два кабела към двигателния отсек. За плюса съм изключил нещо и не се сещам, но не беше от бобината.
Ето ти няколко тънки момента с които може да се сблъскаш:
1. Ако си вземеш газов клапан без хартиен филтър, след време тръбата идваща от сондата ще се напълни с графит и се образува тапа. В ниските обороти и при подаване леко на газ, двигателя започва да "хълца" здраво. Разкачва се клапана и се почиства, а също така и тръбата се продухва от графита с една велосипедна помпа например. Колко често ще го правиш зависи от качеството на газта. При мен е през интервал 30000-40000-50000км, различно. Другия вариант е газов клапан с хартиен филтър, но пък ще се харчиш за филтърче, ако искаш да не стигаш до гореописаната гимнастика.
2. Относно ламбда-сондата не се опитвай да и слагаш емулатори/симулатори и т.н. Просто и откачи конектора. Намира се някъде зад моноинжекцията.
3. Има едни устройства. ТАП-ове им викат. Увеличават ти предварението, когато караш на газ и подобряват изгарянето. Като резултат разхода ще ти падне 1/100 горе-долу, ако двигателя няма други проблеми.
4. Ако скобите с които ще хващаш водните маркучи на изпарителя са от онези с винта, задължително ще почнат да изпускат след време. От периодичните гимнастики по затягането на скобите, маркуча ще се прореже и напука. После следва подрязване на маркуча до здраво, пак скоби, пак периодични затягания и т.н. За да го избегнеш, опитай се да намериш от онези пружинните скоби в някоя морга. За справка виж скобите на маркучите на радиаторчето на парното.
Успех с газовата. И аз моята е монтирах сам преди няколко години. Голям е кеф после, като и сипеш газчица и направиш едно кръгче.
Ето ти няколко тънки момента с които може да се сблъскаш:
1. Ако си вземеш газов клапан без хартиен филтър, след време тръбата идваща от сондата ще се напълни с графит и се образува тапа. В ниските обороти и при подаване леко на газ, двигателя започва да "хълца" здраво. Разкачва се клапана и се почиства, а също така и тръбата се продухва от графита с една велосипедна помпа например. Колко често ще го правиш зависи от качеството на газта. При мен е през интервал 30000-40000-50000км, различно. Другия вариант е газов клапан с хартиен филтър, но пък ще се харчиш за филтърче, ако искаш да не стигаш до гореописаната гимнастика.
2. Относно ламбда-сондата не се опитвай да и слагаш емулатори/симулатори и т.н. Просто и откачи конектора. Намира се някъде зад моноинжекцията.
3. Има едни устройства. ТАП-ове им викат. Увеличават ти предварението, когато караш на газ и подобряват изгарянето. Като резултат разхода ще ти падне 1/100 горе-долу, ако двигателя няма други проблеми.
4. Ако скобите с които ще хващаш водните маркучи на изпарителя са от онези с винта, задължително ще почнат да изпускат след време. От периодичните гимнастики по затягането на скобите, маркуча ще се прореже и напука. После следва подрязване на маркуча до здраво, пак скоби, пак периодични затягания и т.н. За да го избегнеш, опитай се да намериш от онези пружинните скоби в някоя морга. За справка виж скобите на маркучите на радиаторчето на парното.
Успех с газовата. И аз моята е монтирах сам преди няколко години. Голям е кеф после, като и сипеш газчица и направиш едно кръгче.

Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Здравейте!
Много съм благодарен за отговорите,но точно този бушон 15 не разбрах за какво е!
То филтърчето не е ли близо до изпарителя и пак ще се задръства тръбата с графит.Но има решение с оцет се измива и става като нова тръбата.Двата крайни кабела на буксата която управлява дюзата не са ли за датчика за температурата на постъпващия въздух,а вътрешните два са за дюзата?
Поздрави!
Много съм благодарен за отговорите,но точно този бушон 15 не разбрах за какво е!
То филтърчето не е ли близо до изпарителя и пак ще се задръства тръбата с графит.Но има решение с оцет се измива и става като нова тръбата.Двата крайни кабела на буксата която управлява дюзата не са ли за датчика за температурата на постъпващия въздух,а вътрешните два са за дюзата?
Поздрави!
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Ебаси,никой ли не знае за какво става на въпрос поне с бушон номер 15!
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
ludau написа:Ебаси,никой ли не знае за какво става на въпрос поне с бушон номер 15!
По-скоро никой не иска да търси и дава информация, която може да се намери навсякъде и по всякакъв начин, особено в 21 век.

Предпазител 15 - Инжекция, КСУД, Карбуратор - 10А
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Това ми е пределно ясно,но какво се спира като се махне този бушон?
Това ми беше целия въпрос до тука.!!!
Това ми беше целия въпрос до тука.!!!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
ludau написа:Това ми е пределно ясно,но какво се спира като се махне този бушон?
Това ми беше целия въпрос до тука.!!!
Ами най вероятно инжектора или захранването на така наречения "компютър". Ако не забравя ще погледна какво пише на капака с бушоните че КСУД нищо не ми говори

А за газовата - захранване от черно-синия кабел от бушонното табло. Това е "+" през контакт. Естествено слагаш и предпазител


Клапана възможно най-близко до изпарителя, даже по възможност на изпарителя, изпарителя също да е по близко до плочката, ако е възможно.
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
КСУД-Комплексна система за управление на двигателя!
Днес поставих изпарителя от задната страна на моното,зад колекторните тръби.Подадох му вода за подгряване от подгряването на колекторите.Клапана го поставих колкото се може по-близо до изпарителя.Разстоянието между плочката и изпарителя е около 15ст.-дано да не е много близо.Изпарителя ми е вакуумен,но това не е проблем-намерих му вакуум от тръбичката на сервото.
За сага горе-долу върви добре,но ще видим по-нататък как ще стане.
Днес поставих изпарителя от задната страна на моното,зад колекторните тръби.Подадох му вода за подгряване от подгряването на колекторите.Клапана го поставих колкото се може по-близо до изпарителя.Разстоянието между плочката и изпарителя е около 15ст.-дано да не е много близо.Изпарителя ми е вакуумен,но това не е проблем-намерих му вакуум от тръбичката на сервото.
За сага горе-долу върви добре,но ще видим по-нататък как ще стане.
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Подадох му вода за подгряване от подгряването на колекторите
Закачи го за парното

-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
ludau написа:Това ми е пределно ясно,но какво се спира като се махне този бушон?
Това ми беше целия въпрос до тука.!!!
Колега, за такива любопитковци като теб, са измислили съкращението КСУД. При изгарянето на предпазителя, спира да работи комплексната система за управление на двигателя. Кратко и ясно.

Плюса на бензиновата помпа минава през обикновено силово реле. Сигнала кога да сработи релето минава през контролера на двигателя. Т.е. в зависимост от програмата на контролера, съобразно показанието на входящи датчици и напрежения, контролера си решава кога да пуска и спира бензиновата помпа. За по кратко - КСУД. На никой не му се разправя да търси схемите на пасата, да ги разгадава и да търси взаимовръзките между компонентите. При отпадане на напрежението (F15), дали заради дюза или нещо друго, контролера спира управлението на релето за бензиновата помпа. Кратко и не толкова ясно.
Относно газовата, продават едни двойни нипели. Така без тръби, директно се навива клапана на изпарителя. Аз така съм го сложил и мисля, че е удачно.
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Здравей!
Много съм ти благодарен за отговара.Вече запалих колата на газ и съм много доволен от това как работи.А за тези нипели допълнително ще проверя за да си монтирам и аз на моя изпарител.Дюзата я спрях като отрязах един от средните кабели и го вързах през реле.Мисля,че стана доста добре,но в последствие ще се разбере.
Поздрави!
Много съм ти благодарен за отговара.Вече запалих колата на газ и съм много доволен от това как работи.А за тези нипели допълнително ще проверя за да си монтирам и аз на моя изпарител.Дюзата я спрях като отрязах един от средните кабели и го вързах през реле.Мисля,че стана доста добре,но в последствие ще се разбере.
Поздрави!
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
Здравейте!
След като си поставих газовата уредба,покарах колата и ми даде един сносен разход от 10,5л/100км смесено.Сега след като се позастуди времето имам проблеми с паленито на газ.С вакуумен изпарител съм и имам копче за почерпване с газ,но след почерпка нищо не става пак трудно пали и то с много въртене на стартера.
На бензин колата е пушка и пали много добре,но на газ има проблеми с първоначалното пускане.
Проберих и си работеше много добре бубината,която се завиа на изпарителя за обогатяване на сместа.
Чудно ми е как да го паля,като подам газ или без газ да го пяла?
Да почерпя по време на въртене или преди това?
Ще съм ви много благодарен за съветите.
След като си поставих газовата уредба,покарах колата и ми даде един сносен разход от 10,5л/100км смесено.Сега след като се позастуди времето имам проблеми с паленито на газ.С вакуумен изпарител съм и имам копче за почерпване с газ,но след почерпка нищо не става пак трудно пали и то с много въртене на стартера.
На бензин колата е пушка и пали много добре,но на газ има проблеми с първоначалното пускане.
Проберих и си работеше много добре бубината,която се завиа на изпарителя за обогатяване на сместа.
Чудно ми е как да го паля,като подам газ или без газ да го пяла?
Да почерпя по време на въртене или преди това?
Ще съм ви много благодарен за съветите.
-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
нагласи го да пали без газ и без почерване аз не съм закачал изобщо тоя кабел и си паля без проблем АБС 1.8
намали малко врътката за празния ход ще почне да пали.
намали малко врътката за празния ход ще почне да пали.
-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за бушон номер 15 и поставянето на газова
крайно време е да отива в газовия раздел или да се заключи тази тема. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта