2-ра стопена турбина (студената част)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Haralampi » Пон 12 сеп 2011 23:16


niks76 написа:
да кажем че тук ,а и не само във френско има мобилни екипи които мерят газовете на колата на място и ако не си в норми(вземат служебната книжка ,преглед наново-но не както в бг и една солидна глоба) само да не се случи на теб............
с познати всичко става и преглед се взема всякак и важи за цяла европа,ама един път като платиш четирицифрена сума в евро от тариктлък и почваш да гледаш на някои неща по ПРАВИЛАТА.това за живота на катализатора го дават конструкторите без значение от марката
п.п личната ми кола няма катализатор,egr,дебитомер и още няколко нещица са съкратени ,ама в професионално отношение с клиенти майтап не си правя и покаже ли газанализатора нещо по различно,въобще не се и чудя дали да сменям катализатор или не :слага се нов и забравяме за компромис с екологията


Именно това имах предвид - разграничаване между дефект в екологичната му роля... и дефект в пропусквателността му!!
Илюзия в БГ (налята от множеството изкупващи на катализатори) е, че катализатора след 150 000 км се задръства и е вреден за колата! Това е глупост!! Той може вече да не пречиства (оптимално), но това не го прави задръстен и пречещ на двигателя! За задръстване са нужни по правило доста повече от 100-150-200 000 .....

morfei1 написа:Това за ТДИ-то на 500000км. което си минава ТУФ редовно и са му сменили няколко датчика и консумативи, не го вярвам, но все пак да уточним за кое точно TDI става на въпрос? Ако е примерно 1Z или AEL допускам, че е възможно, при останалите много, много ме съмнява.


Ами ако ти се чете... заповядай eдин пример.
[url]http://www.skodacommunity.de/skoda-forum/skoda-fabia-i-forum/57327-1-000-000-kilometer-der-dauertest-bis-2013-neue-möbel-für-den-fabia-und-nun-auch-noch-neue-sr/?s=35443719c07b0ade295ad962bad62c411d67286d[/url]

750 000 вече са факт. В момента се преследват 1 милион :idea:




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот morfei1 » Пон 12 сеп 2011 23:36


Чесно казано невиждам каква база може да ти е въпросният линк от форум от който единственото нещо, което ми стана ясно от първото мнение, че колата е Фабия и че човека си планира някакви пътувания.... за 1.000.000км. Нито става ясно какъв е мотора, нито някакво подробно водене на сервизни обслужвания и проблеми и т.н.т

Градът ми е пълен с атмосферни дизеляци Фабиики, гонещи 800000км. Светят им абсолютно всички лампи, тракат, като разтъртени карпузи са, но се движат някак си. Доколкото съм в течение, някои са с отваряни мотори, но други не са. Само че общото междо атмосферен дизел и TDI е горе долу в използването на едно и също гориво.

Впреки че катализатора е изчислен за дадена кола, то колкото и да е изчислен си я спъва според мен, понеже се обръща внимание на екологията в по-голяма степен. Имаш изгорели газове които трябва да излизат, колкото по-лесно излизат толкова по-добре според мен, нещо повече при чипната кола имаш повече изгорели газове съответно проблема с картофа в ауспуха е още по осезаем. На всичкото това като добавим и изминатия пробег и какви точно неща са се случвали с колата..... незнам как някой може да бъде сигурен, колко точно турбини е строшило ТДИ-то му, на колко километра е и в какво състояние му е катализатора.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Haralampi » Пон 12 сеп 2011 23:47


morfei1 написа:...


Всичко е описано в самата тема - кога какво е сменял и е правено по колата....
Иначе - ATD 1.9 TDI PD 74 kw двигател .

В момента е на над 750 000 км, целта е 1 000 000 до 2013-та.

Във същия форум има и друга тема за друго ATD, което наскоро е минало 500 000, отново с относително подробно описание на всичко сменено по нея.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот morfei1 » Пон 12 сеп 2011 23:49


И какво пише в темата, че досега турбо не е чупил/сменял/рециклирал нито е разбил демпфер/сменял съединител, за катализатора какво пише?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Haralampi » Вто 13 сеп 2011 0:06


morfei1 написа:И какво пише в темата, че досега турбо не е чупил/сменял/рециклирал нито е разбил демпфер/сменял съединител, за катализатора какво пише?


Е не ми е в главата вече, бях я чел преди време... Турбина не е пипал, демпфер/съединител не помня. Катализатора е сменян веднъж ако не се лъжа на около 350 или 400 (по спомен), заради отказ от TÜV (лоши стойности на изгорелите газове).
И разбира се всички тампони по окачването, но те са си (полу-)консумативи.
Естествено и други неща, но нищо сериозно като ремонт.


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Adrian-AAA » Вто 13 сеп 2011 7:02


:shock :shock :shock Много Чат много нещо.

Колега какво се случва?намери ли нещо по маркучите, турбината оправи ли я?


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Вто 13 сеп 2011 20:26


Няма и следа от нещото! Влезнало е и в най-лошия случай е по буталата някъде mhihi Иначе има парчета явно от турбината във входящите тръби дори и в тази за картерните изпарения! Турбината ще я рециклирам! Утре ще пиша подробно :)


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Вто 27 сеп 2011 20:24


Проблема е решен за сега! На кратко какво направих: Рециклране на турбото(смяна на компресорна част,лагери,рем.комплект,баланс,актуатор и така)При слагането на турбото всичко е наред! Продължих да търся проблема. Отворих капака на клапаните да видим какво става с картерните газове,сипах дизелово гориво в него да промия отдушника и какво да видя някакви парченча като сажди изтекоха от там! Промих го и го монтирах. След това всички маркучи от филтъра до турбото промити със спирт и обезмаслител! По гумения маркуч точно на входа на турбото открих пукнатинки и може би малки частици от предишната турбина са се забивали там и са били засмукани от турбината. Маркуча го смених! Чистих и кулера плюс маркучите един по един. Извадих картерната вентилация навън. Затапих маркуча на картерната вентилация към турбото и така. За сега няма проблеми пък да видим! Благодаря ви за помоща! :обичам ви



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта