Бял пушек при палене

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот joker » Пон 12 сеп 2011 14:25


zuboo написа:На мен ми мирише на изгоряло масло

Патофизиологичен механизъм на еднократното изпушване при по-продължителен престой.
1.Износените вложки и/или водачи в покой пропускат малки капки масло в цилиндрите.
2.Тъй като колата не се движи маслото се стича и колкото повече стои колата толкова повече става маслото в цилиндрите.
3.След по-дълъг престой при запалване сравнително голямото количество масло се запалва НАВЕДНЪЖ -оттам и силното бяло изпушване.
4.При по-нататъшна работа на ДВГ поради постоянното горене, на всеки такт маслото вече е по-малко и в началните фази на износване на гумичките колата не пуши.Едва при силно износени водачи и вложки на празен ход или ППХ може да видите синкавия дим.При ППХ синкавия дим се дължи на засмуканите през износените вложки (поради разреждането под дросела ) маслени пари.




Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот Zerga3GT » Пон 12 сеп 2011 14:38


Не искам да споря
Но ако това което казваш е така колата щеше да гори масло постоянно защото при гумичките(да кажем че са се опекли) има триене не може при спрян двигател да тече а при работа да спира още повече че и маслото се охлажда става по гъсто също така при работа зад клапана няма налягане което говори че няма и какво да спира маслото

Няма да си трия мнението но размислих имаш право но абсолютно същото нещо се отнася и за антифриза(при скапана глава или гарнитура) само колегата може да каже какво му има така през монитора не става да гадаем

Както каза не искам да споря то времето ще си покаже ако очерни ауспуха масло ако не антифриз
За пушека при маслото се разнася като при цигара докато антифриза се изпарява до невидимо състояние
Миризмите при маслото е твърда и набиваща се(задушаваша) а при антифриза е леко сладникава и не толкова натрапчива


zuboo
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 09 юли 2011 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: CO****

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот zuboo » Вто 13 сеп 2011 0:30


''Както каза не искам да споря то времето ще си покаже ако очерни ауспуха масло ако не антифриз
За пушека при маслото се разнася като при цигара докато антифриза се изпарява до невидимо състояние
Миризмите при маслото е твърда и набиваща се(задушаваша) а при антифриза е леко сладникава и не толкова натрапчив''
В интерес на истината оня ден като го видях това, седях и гледах тъпо как пушекът се издига на горе и усетих пробождане в протмонето :Mr Green Fun
Първоначално мислех, че изпушва поради причината, че не се кара често и се надявах като се покара ден два по активно и го оставя 24 часа без да се пали и да го няма тия специални ефекти :roll: . Но няма начин ще вода Гошко на лекар да го отворят и то ще си покаже предполагам. Цената за гумички + водачите е към 250 лева както виждам, а само гумичките колко върви приблизително? Mоже ли да се сменят гумичките и вложките без водачите. И какви пари излиза ремонта ако е спукана главата или гарнитурата? Питам понеже не разбирам и не искам като отида да ме хванат за шаран :Mr Green Fun


Потребителски аватар
balamata
Мнения: 507
Регистриран на: Пон 28 май 2007 20:46
Автомобил: Renault Laguna
Двигател: F3P720
Местоположение: Плевен

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот balamata » Вто 13 сеп 2011 6:09


Гумички и вложки е едно и също.Гумички могат да се сменят без да се сваля главата.Цената им е по левче да речем.Търси си Виктор Рейнц например.Вече за майсторлъка незнам колко ще те обръснат.Но си мисля,че до 40-50 лв.е нормално.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот keymaker » Вто 13 сеп 2011 6:10


гумичките са 8-15лв.зависи колко е алчен магазинера и марката.работата е от порядъка 40-60лв.
водачите са по 6-10лв.парчето.
цялостно обслужване на главата гумичкии,водачи,легла на клапаните,райбероване и припасване около 200лв.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот joker » Вто 13 сеп 2011 7:54


Aко водачите ти са разбити(което е много вероятно при тази възраст на колата) смяната само на гумички върши работа за около 15 000 км-стеблото на клапана остава пак хлабаво и гумичките скоро губят уплътнителните си качества...изпитах го на собствен гръб....направи си един хубав сервиз на главата и си карай колата спокойно поне още 200 000 км...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот muns61 » Вто 13 сеп 2011 9:08


А колко масло ти гори, доливаш ли? Антифриз губи ли ти?
Ако на двата въпроса отговаряш с "Не", или доливаш литър и нещо за 10 000 км, свиркай си и не се занимавай с глупости.
Ако гори масло, купи си гумички, или вложки, както им казват, или още маслообирателни пръстени и тнт...
Майстора, който ще ги сменя, ако е достатъчно опитен, по луфта на клапана във водача ше прецени дали да се сваля главата за водачи, или само гумичките да смени.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот joker » Вто 13 сеп 2011 10:47


muns61 написа:А колко масло ти гори, доливаш ли? Антифриз губи ли ти?
Ако на двата въпроса отговаряш с "Не", или доливаш литър и нещо за 10 000 км, свиркай си и не се занимавай с глупости.
Ако гори масло, купи си гумички, или вложки, както им казват, или още маслообирателни пръстени и тнт...
Майстора, който ще ги сменя, ако е достатъчно опитен, по луфта на клапана във водача ше прецени дали да се сваля главата за водачи, или само гумичките да смени.

Пак да взема да повторя!!!Този ДВГ е от 1993 г....няма как водачите да не са за смяна!Щом изпушва при палене маслото,което долива е поне 1.5-2 л за поддържане на нивото до смяната му.
Пълен сервиз на главата-на тези години и на тези километри това си е абсолютно необходимо!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот muns61 » Вто 13 сеп 2011 11:34


Не се пали, и по - стари съм отварял, без да са износени водачите. Има значение коя година и къде са правени, явно.
Колкото до диагнозата и лечението, май да изчакаме да проучим всички симптоми, да видим изследванията, пък тогава да се произнасяме?
Това, което съветвам, е преди всичко да не се вреди {финансово} на пациента. Много е лесно да се свали главата и да се прави ремонт:
гарнитура - 30 лв
капак гумена - 20 лв
колектори - 15 - 18 лв
двуцевка - 5 - 10 лв
шлайф на глава - 20 лв
водачи - 50 - 60 лв
смяната им - 30 лв
пасване клапани - 30 лв
гумички - 10 лв
евентуална смяна на пластмасовата ху@ня, дето са датчиците - 20 - 30 лв
семеринг на разпр. вал - 5 лв.
сваляне и поставяне на главата - 80 лв
...........................
Тотал - над 300 лв, зависи от цените на сервиза и частите.

Какво съветвам аз:
Сваля се капак на клапани, ангр ремък, разпределителен вал. Свалят се пружините на 1 смукателен и 1 изпускателен клапан.
Проверява се колко е луфта с разклащане на клапана - тук вече се иска квалификация от монтьора, също както и от доктора при преглед на пациент, за да постави правилна диагноза и да назначи лечение.
Ако луфта е приемлив, се минава с:
гумички - 10 лв
семеринг - 5 лв
гарнитура капак гумена - 20 лв
труд - 60 лв
Тотал - 95 лв

Ако луфта е голям, отиваме на вариант 1.


Потребителски аватар
Bobcho_82
Мнения: 460
Регистриран на: Вто 17 юли 2007 20:04
Автомобил: Golf 2
Двигател: GU+
Местоположение: София

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот Bobcho_82 » Вто 13 сеп 2011 17:27


joker написа:1.Износените вложки и/или водачи в покой пропускат малки капки масло в цилиндрите.
2.Тъй като колата не се движи маслото се стича и колкото повече стои колата толкова повече става маслото в цилиндрите.

Колега в голяма заблуда си но немисля да споря.
Нека питащият да види дали му чезне маслото или антифриза!
То и в двата случая главата ще е доло само цената ще е различна. И още нещо когато колата гори масло било то заради сегменти или гумички пушекът винаги е сиво синкав. При богата смес е черен а при наличие на вода било то от конденз в гърнетата или заради гарнитура пуши бяло. :beer


zuboo
Мнения: 20
Регистриран на: Съб 09 юли 2011 12:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: CO****

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот zuboo » Сря 14 сеп 2011 1:02


Надявам се още тази седмица да я оставя за преглед и ще се види от какво е. Не съм забелязал да губи масло или антифриз, а и не смятам да чакам. Просто не ми е приятно като я оставя за по-дълго и после като я запаля да направи еднократния бял облак.


Потребителски аватар
aliays
Мнения: 73
Регистриран на: Чет 25 юни 2009 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen Толедо 94г. ABS.1.8.mi

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот aliays » Пон 26 дек 2011 19:11


Моята таратайка е със същия мотор, и за последните 700 км. съм налял 1лт. масло, и като отворя капачката за наливане на масло духа и пуши, та питането ми е с ревизия на главата ще мина ли, все си мисля, че ако има сегменти за смяна трябва да духа от щеката!


Потребителски аватар
GRUEL
Мнения: 541
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 17:18
Автомобил: 1995 Golf III GT
Двигател: AEK
Местоположение: София

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот GRUEL » Чет 29 дек 2011 3:24


Тая тема ме накара да се замисля...И моята пуши бяло половин час след като запаля. После си е нормално, или поне не се вижда вече в огледалото. Възможно ли е да е от студеното време, щото и предни зими си пушеше така, а лятото си е ок. Масло не доливам, от смяна до смяна пада от максимума до малко под средата, антифриз - да речем че доливам половин кило на година. Миналата доливах доста повече, ама виновник се оказа тройника. Да се готвя ли за изваждане, или да си свиркам?
А, и като запаля сутрин зад колата известно време мирише на бензин.
П.П. Мотора е 1.6 АЕК, няма газ.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот keymaker » Чет 29 дек 2011 8:10


свири силно и смело ,карай си колата,тоя разход на масло е нищо най вероятно се дължи само на изпарение.


Потребителски аватар
vladostp
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 24 мар 2008 21:48
Автомобил: Golf3
Двигател: ABS
Местоположение: Варна

Re: Бял пушек при палене

Мнениеот vladostp » Съб 31 дек 2011 17:47


аз пък като запаля и изпушва черно, после почва белия облак докато позагрее
гумичките са сменени преди 3-4 месеца
свещите преди няма 10000 км
????



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта