zuboo написа:На мен ми мирише на изгоряло масло
Патофизиологичен механизъм на еднократното изпушване при по-продължителен престой.
1.Износените вложки и/или водачи в покой пропускат малки капки масло в цилиндрите.
2.Тъй като колата не се движи маслото се стича и колкото повече стои колата толкова повече става маслото в цилиндрите.
3.След по-дълъг престой при запалване сравнително голямото количество масло се запалва НАВЕДНЪЖ -оттам и силното бяло изпушване.
4.При по-нататъшна работа на ДВГ поради постоянното горене, на всеки такт маслото вече е по-малко и в началните фази на износване на гумичките колата не пуши.Едва при силно износени водачи и вложки на празен ход или ППХ може да видите синкавия дим.При ППХ синкавия дим се дължи на засмуканите през износените вложки (поради разреждането под дросела ) маслени пари.