Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот Haralampi » Чет 15 сеп 2011 9:53


bobi_diesel написа:Ремъка при нагряване се свива!Затова когато е натегнат много,след като загрее се чува шум от него :D


Свиване при повишаване на температурата? :D Това го има само при водата когато е в твърдо агрегатно! :idea:
При метал и еластомери..... на някоя друга планета, но не и тук! ;)




Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот bobi_diesel » Чет 15 сеп 2011 11:54


Добре,двигателя загрява-разширява се.Ремъка също се загрява(все пак има триене) защо тогава той не се отпуска,а започва да прави фиу,фиу :P ?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот Haralampi » Чет 15 сеп 2011 12:07


bobi_diesel написа:Добре,двигателя загрява-разширява се.Ремъка също се загрява(все пак има триене) защо тогава той не се отпуска,а започва да прави фиу,фиу :P ?


Разбира се, че се отпуска! Но първо това отпускане не е достатъчно за "фиу, фиу" :lol: и второ тоя ремък е на метални ролки, нали... сещаш ли се с техния радиус какво се случва те като загреят? :wink: Това е едното нещо, което компенсира. Освен това в движение имаш центробежни сили при всяка смяна на посоката на ремъка, които го опъват (колкото по-високи обороти... толкова по-"изпънат" ремък и ето ти "фиу-фиу" например :lol: .)
Ако някога ти се случи да счупиш/изкривиш ролка - ако искаш да имаш по-голям шанс да достигнеш до точка Б така, карай на по-високи обороти ;) Така облекчаваш ролката от напречно натоварване. :) Казвам ти го от опит ;)

Горните неща са именно и причината при по-спортните двигатели да се прилага верига, вместо ремък! при нея отпускането/разширяването е силно ограничено и на практика без всякакво отражение. Разбира се там има други недостатъци като например повишен шум и т.н.


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот bobi_diesel » Чет 15 сеп 2011 17:07


:bowdown Благодаря за обяснението!


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот Haralampi » Чет 15 сеп 2011 17:30


bobi_diesel написа::bowdown Благодаря за обяснението!

:beer


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот muns61 » Чет 15 сеп 2011 21:19


Ремъка се обтяга при загряване, защото при нагряване гумата набъбва и уплътнява междузъбията на колелетата, което води до изтласкване на ремъка навън, обтягане и всичко, следващо от това. Не се разширяват колелетата! :lol:
И като се поопече каучука, ефекта изчезва. Лошото е, че докато се опече, разкаже играта на някоя и друга ролка, водна помпа...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Тракане в мотора VW GOLF 1.6 АКL 98г.

Мнениеот Haralampi » Чет 15 сеп 2011 22:13


muns61 написа:Ремъка се обтяга при загряване, защото при нагряване гумата набъбва и уплътнява междузъбията на колелетата, което води до изтласкване на ремъка навън, обтягане и всичко, следващо от това. Не се разширяват колелетата! :lol:
И като се поопече каучука, ефекта изчезва. Лошото е, че докато се опече, разкаже играта на някоя и друга ролка, водна помпа...


Разбира се, че се разширяват и колелата! :) Всеки метал и еластомер се раздува при повишаване на топлината :) И разбира се, че не е видимо с невъоръжено око, но да се каже, че няма такъв ефект - не е ок! :)

Но както и да е де, просто отговорих на въпроса на колегата :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта