



Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
- RedPurple
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardvik, Bulgaria
Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Здравейте колеги! Тези дни ще ми се наложи да сваля едно ГНП Lucas от Голф 3, 1.9 чист дизел, мотор 1Y. ГНП-то хвърля нафта стабилно из отдолу, не са запушени маркучлетата за остатъчната. Ще се разглобява на стенд и ще се сменят оплътненията. Достатъчно технически грамотен съм, но просто за момента такова нещо не съм правил. Идеята е дали няма схема по коята да не се налага цялостно презацепване на ангренажа, т.е. да се свали ГНП-то без да превърти друго, тъй като точно това ще стане при отпускане на ангренажа. Просто не ми се иска после да се зацепва наново, защото за монтаж/демонтаж на ангренажа се сваля едното колело и е една мъчна и тъжна работа. Може ли някак да се предотврати цялостаната процедура. Бях чел някъде една тема линкната тук, май беше от БМВ форума. Ще съм благодарен на каквито и да са насоки 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
колега центровката на този мотор отнема 5 минути само дето е кофти ,че трябва да отвориш капака на клапаните за точна центровка.Да не ти пука действай 

- RedPurple
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardvik, Bulgaria
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Значи няма да се отърве работата. Как ми се искаше да има някакъв чалъм да се блокира мотора докато се работи по помпата, ама то е логично единствения начин да е ангренажа. Без сваляне на помпата няма да стане в случая, така че и центровка ще трябва да се прави. Нещо като насоки 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Колега ти не се притеснявай за центровката на валовете ... ,а за центровката на помпата след като я закачиш пак.Гледаш маховика и настройваш първо бутало на ГМТ и слагаш една планка от дясната страна на разпределителния вал в прореза и си центровал валовете
Първа и втора гърбица на разпределителния вал трябва да са на еднакво разстояние от повдигачите нещо от сорта на жена в 2 без 10 поза 


- RedPurple
- Мнения: 7
- Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pazardvik, Bulgaria
Идентификация на ГНП на 1Y, Golf III
Здравейте, колеги ! Трябва да се сваля едно ГНП за смяна на оплътнения, че е родило и хвърля здраво нафта. Става дума за Golf III, мотор 1Y. Чуди ме какво е точно, че я модел на Bosch, я нещо друго, да не е някой Lucas
Ето и снимки :





Тази тема е с цел да знам кой ремонтен комплект да взимам, че разликите са големи в цената. Благодаря на всички отзовали се гадатели

Ето и снимки :





Тази тема е с цел да знам кой ремонтен комплект да взимам, че разликите са големи в цената. Благодаря на всички отзовали се гадатели

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Аз виждам BOSH помпа на тези снимки 

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Колега това е роторна помпа "бош"
Покажи откъде точно тече ,има варянти и да не се сваля помпата
Покажи откъде точно тече ,има варянти и да не се сваля помпата

- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
колега,като кледам фотото маркучетата за обратната нафта са новички,не са оригиналните пожълтели и "разбридани" от времето и пароструйките
на жената кордобката - 1,9D 1Y мотора е copy/paste от фотото...смених маркучетата с нови/тюркиш май/ и почна да губи 2/100 нафта от теча,та намерих от моргата ориг. и теча спря...на последната дюза/най-лявата на фотото,отгоре над изх. маркуче/има гумена "тапа" - обикновенно оттам най-много сълзи нафта
смяната на ангр. ремък е мигновенна
- 5/10 мин. ако майстора не е нервен

на жената кордобката - 1,9D 1Y мотора е copy/paste от фотото...смених маркучетата с нови/тюркиш май/ и почна да губи 2/100 нафта от теча,та намерих от моргата ориг. и теча спря...на последната дюза/най-лявата на фотото,отгоре над изх. маркуче/има гумена "тапа" - обикновенно оттам най-много сълзи нафта

смяната на ангр. ремък е мигновенна

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
vladko1001 написа:колега,като кледам фотото маркучетата за обратната нафта са новички,не са оригиналните пожълтели и "разбридани" от времето и пароструйките![]()
на жената кордобката - 1,9D 1Y мотора е copy/paste от фотото...смених маркучетата с нови/тюркиш май/ и почна да губи 2/100 нафта от теча,та намерих от моргата ориг. и теча спря...на последната дюза/най-лявата на фотото,отгоре над изх. маркуче/има гумена "тапа" - обикновенно оттам най-много сълзи нафта![]()
смяната на ангр. ремък е мигновенна- 5/10 мин. ако майстора не е нервен
Зацепването на ангренажен ремък който си е на мястото е мигновенна , но самата му смяна отнема около 30 мин.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Има шпонка. И тя определя единственото възможно положение на шайбата към помпата

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Навремето нещо имах идея за сваляне(не заради теч).И тогава попаднах на някаква тема,в която човекът е "бутнал" колелото и питаше как да монтира към помпата.Имаше само шпонков канал,но не и шпонка,конусна сглобка на вал/колело.Това му се случва при подмяна на уплътнението.Та затова го написах,лично не съм пострадал,но ако разглабям там-бих проучил въпроса с пълни подробности,не се обзалагам 100% има/няма.
- vladko1001
- Мнения: 305
- Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
току що отворих аутодатата и се оказа,че преди смяна на ангр. ремък помпата се "заключва" в техн. отвор разположен на "15ч.15м" по часовника...така че сваляй смело ГНП без да махаш ключалката-болт и смяна на гарнитурки/пръстени/платна и т.н.
има един бабешки метод-вземаш на жената лака за нокти и маркираш навсякъде по белези на шайби/глави и валове преди демонтажа на ангр. ремък
има един бабешки метод-вземаш на жената лака за нокти и маркираш навсякъде по белези на шайби/глави и валове преди демонтажа на ангр. ремък

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII
Тая "ключалка" е щифт с "фи" около 15 мм. и зацепва "търкалото" към отвор,ама като се свали търкалото...к'во става..Не бих се обзаложил за наличие на шпонка,ако има-супер!Ами ако няма!!??..както има канал,пък няма шпонка на разпределителен вал.В някоя "гробница' може да се намери най-безболезнено отговора.Ама на 1y(ГНП Bosch) шайбата не е "раздвижна' и е завинтена с една централна гайка.Аз също се интересувам от тази подробност.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 35 госта