Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
RedPurple
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pazardvik, Bulgaria

Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот RedPurple » Чет 15 сеп 2011 8:56


Здравейте колеги! Тези дни ще ми се наложи да сваля едно ГНП Lucas от Голф 3, 1.9 чист дизел, мотор 1Y. ГНП-то хвърля нафта стабилно из отдолу, не са запушени маркучлетата за остатъчната. Ще се разглобява на стенд и ще се сменят оплътненията. Достатъчно технически грамотен съм, но просто за момента такова нещо не съм правил. Идеята е дали няма схема по коята да не се налага цялостно презацепване на ангренажа, т.е. да се свали ГНП-то без да превърти друго, тъй като точно това ще стане при отпускане на ангренажа. Просто не ми се иска после да се зацепва наново, защото за монтаж/демонтаж на ангренажа се сваля едното колело и е една мъчна и тъжна работа. Може ли някак да се предотврати цялостаната процедура. Бях чел някъде една тема линкната тук, май беше от БМВ форума. Ще съм благодарен на каквито и да са насоки :bowdown




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот ventotdi » Чет 15 сеп 2011 16:37


колега центровката на този мотор отнема 5 минути само дето е кофти ,че трябва да отвориш капака на клапаните за точна центровка.Да не ти пука действай :)


Потребителски аватар
RedPurple
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pazardvik, Bulgaria

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот RedPurple » Пет 16 сеп 2011 7:17


Значи няма да се отърве работата. Как ми се искаше да има някакъв чалъм да се блокира мотора докато се работи по помпата, ама то е логично единствения начин да е ангренажа. Без сваляне на помпата няма да стане в случая, така че и центровка ще трябва да се прави. Нещо като насоки :?:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот ventotdi » Пет 16 сеп 2011 15:46


Колега ти не се притеснявай за центровката на валовете ... ,а за центровката на помпата след като я закачиш пак.Гледаш маховика и настройваш първо бутало на ГМТ и слагаш една планка от дясната страна на разпределителния вал в прореза и си центровал валовете :) Първа и втора гърбица на разпределителния вал трябва да са на еднакво разстояние от повдигачите нещо от сорта на жена в 2 без 10 поза mhihi


Потребителски аватар
RedPurple
Мнения: 7
Регистриран на: Чет 15 сеп 2011 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pazardvik, Bulgaria

Идентификация на ГНП на 1Y, Golf III

Мнениеот RedPurple » Пет 16 сеп 2011 19:11


Здравейте, колеги ! Трябва да се сваля едно ГНП за смяна на оплътнения, че е родило и хвърля здраво нафта. Става дума за Golf III, мотор 1Y. Чуди ме какво е точно, че я модел на Bosch, я нещо друго, да не е някой Lucas scare
Ето и снимки :
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тази тема е с цел да знам кой ремонтен комплект да взимам, че разликите са големи в цената. Благодаря на всички отзовали се гадатели :beer


ivo1_r
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 12 дек 2008 21:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Идентификация на ГНП на 1Y, Golf III

Мнениеот ivo1_r » Пет 16 сеп 2011 20:17


не е лукас бош ти е помпата


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот ventotdi » Пет 16 сеп 2011 20:18


Аз виждам BOSH помпа на тези снимки :)


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 16 сеп 2011 21:53


Колега това е роторна помпа "бош"
Покажи откъде точно тече ,има варянти и да не се сваля помпата :wink:


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот vladko1001 » Съб 17 сеп 2011 19:05


колега,като кледам фотото маркучетата за обратната нафта са новички,не са оригиналните пожълтели и "разбридани" от времето и пароструйките :mrgreen:
на жената кордобката - 1,9D 1Y мотора е copy/paste от фотото...смених маркучетата с нови/тюркиш май/ и почна да губи 2/100 нафта от теча,та намерих от моргата ориг. и теча спря...на последната дюза/най-лявата на фотото,отгоре над изх. маркуче/има гумена "тапа" - обикновенно оттам най-много сълзи нафта :beer

смяната на ангр. ремък е мигновенна :Mr Green Fun - 5/10 мин. ако майстора не е нервен


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот emo-gar » Съб 17 сеп 2011 22:04


Ето 1Y с помпа BOSCH:
Изображение

Ако има някакъв проблем при демонтажа,то той не идва от "мръдването" на колянов и разпределителен валове(там си има начин за аретиране),проблема става като се избие зъбното колело на помпата-там няма шпонка!И при монтажа става забавно!


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 17 сеп 2011 23:53


vladko1001 написа:колега,като кледам фотото маркучетата за обратната нафта са новички,не са оригиналните пожълтели и "разбридани" от времето и пароструйките :mrgreen:
на жената кордобката - 1,9D 1Y мотора е copy/paste от фотото...смених маркучетата с нови/тюркиш май/ и почна да губи 2/100 нафта от теча,та намерих от моргата ориг. и теча спря...на последната дюза/най-лявата на фотото,отгоре над изх. маркуче/има гумена "тапа" - обикновенно оттам най-много сълзи нафта :beer

смяната на ангр. ремък е мигновенна :Mr Green Fun - 5/10 мин. ако майстора не е нервен


Зацепването на ангренажен ремък който си е на мястото е мигновенна , но самата му смяна отнема около 30 мин.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Съб 17 сеп 2011 23:55


emo-gar написа:Ето 1Y с помпа BOSCH:
Изображение

Ако има някакъв проблем при демонтажа,то той не идва от "мръдването" на колянов и разпределителен валове(там си има начин за аретиране),проблема става като се избие зъбното колело на помпата-там няма шпонка!И при монтажа става забавно!



Има шпонка. И тя определя единственото възможно положение на шайбата към помпата :deal


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот emo-gar » Нед 18 сеп 2011 8:45


Навремето нещо имах идея за сваляне(не заради теч).И тогава попаднах на някаква тема,в която човекът е "бутнал" колелото и питаше как да монтира към помпата.Имаше само шпонков канал,но не и шпонка,конусна сглобка на вал/колело.Това му се случва при подмяна на уплътнението.Та затова го написах,лично не съм пострадал,но ако разглабям там-бих проучил въпроса с пълни подробности,не се обзалагам 100% има/няма.


Потребителски аватар
vladko1001
Мнения: 305
Регистриран на: Чет 03 май 2007 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот vladko1001 » Нед 18 сеп 2011 9:43


току що отворих аутодатата и се оказа,че преди смяна на ангр. ремък помпата се "заключва" в техн. отвор разположен на "15ч.15м" по часовника...така че сваляй смело ГНП без да махаш ключалката-болт и смяна на гарнитурки/пръстени/платна и т.н.

има един бабешки метод-вземаш на жената лака за нокти и маркираш навсякъде по белези на шайби/глави и валове преди демонтажа на ангр. ремък :beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Сваляне и качване на ГНП на мотор 1Y 1.9D GIII

Мнениеот emo-gar » Пет 23 сеп 2011 14:45


Тая "ключалка" е щифт с "фи" около 15 мм. и зацепва "търкалото" към отвор,ама като се свали търкалото...к'во става..Не бих се обзаложил за наличие на шпонка,ако има-супер!Ами ако няма!!??..както има канал,пък няма шпонка на разпределителен вал.В някоя "гробница' може да се намери най-безболезнено отговора.Ама на 1y(ГНП Bosch) шайбата не е "раздвижна' и е завинтена с една централна гайка.Аз също се интересувам от тази подробност.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта