мултицет
- nik_kozarev
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kostenec
мултицет
колеги купих си мултиметър DT9208A но не разбрах в кои букси се включва термодвоиката за отчитане на температура
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: мултицет
трябва да има отделни дупки за термо историята . обикновенно не са кръгли а правоъгълни
- nik_kozarev
- Мнения: 40
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kostenec
Re: мултицет
има само 4 кръгли между които е показано но за температурата него виждам
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: мултицет
Колега, термодвойката представлява двойка от различни метали, които поради различните си свойства, в комбинация създават напрежение, в зависимост от температурната разлика...
знаейки това, трябва и сам да си отговориш къде трябва да свържеш термодвойката -----> там където мериш и обикновено напрежение
В зависимост от термодвойката обаче трябва да настроиш чувствителността или типа термо-двойка... (това вече зависи от уреда, не познавам конкретния, не знам как е имплементирано там)
знаейки това, трябва и сам да си отговориш къде трябва да свържеш термодвойката -----> там където мериш и обикновено напрежение

В зависимост от термодвойката обаче трябва да настроиш чувствителността или типа термо-двойка... (това вече зависи от уреда, не познавам конкретния, не знам как е имплементирано там)
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: мултицет
Този мултицет наистина нямал указани места за термосондата
, изгледах всичко в нета
.
Пробвай наистина да го включиш в буксата за напрежение , най-малкото не рискуваш нищо
.
Нямаш ли описание , или ти като видиш таквознак , веднага го хвърляш
?


Пробвай наистина да го включиш в буксата за напрежение , най-малкото не рискуваш нищо

Нямаш ли описание , или ти като видиш таквознак , веднага го хвърляш

-
- Мнения: 873
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: мултицет
Имам същия и в упътването пише-mAT и COM.Просто трябва да се прочете упътването!
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: мултицет
Говорим за микроволта напрежение......
Освен ако не е направен "сигурен за идиоти" с отделни букси, то в буксите за мерене на напрежение 


-
- Мнения: 873
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: мултицет
Този„уред“ е абсолютен боклук и ако ще мериш нещо по колата и да и правиш настроики-по-добре недеи.Първо сравни показанията му с обикновен термометър,а после прецени колко е точен.Никъде по кутията или на него не пише къде е произведен.Смятай,че е made in"Sajvant".
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: мултицет
Не е проблема в уреда , а в метода на мерене на температурата !
С термодвойка , при температури около и под 100 градуса не очаквай точност по-добра от +/- 5 градуса , даже обикновено е много по-зле .
Истината е в Pt100 , ако искаш точност ...
С термодвойка , при температури около и под 100 градуса не очаквай точност по-добра от +/- 5 градуса , даже обикновено е много по-зле .
Истината е в Pt100 , ако искаш точност ...
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: мултицет
apolon написа:Този„уред“ е абсолютен боклук и ако ще мериш нещо по колата и да и правиш настроики-по-добре недеи.Първо сравни показанията му с обикновен термометър,а после прецени колко е точен.Никъде по кутията или на него не пише къде е произведен.Смятай,че е made in"Sajvant".
Ти ако смяташ, че нещо в днешно време е правено извън азия.... това въобще не е критерий за качество вече. Това принципно, а за въпросния уред не знам абсолютно нищо.
milmar написа:Не е проблема в уреда , а в метода на мерене на температурата !
С термодвойка , при температури около и под 100 градуса не очаквай точност по-добра от +/- 5 градуса , даже обикновено е много по-зле .
Истината е в Pt100 , ако искаш точност ...
Pt100 разбира се е добра алтернатива, но има също своите недостатъци (в зависимост от приложението).
Термодвойките (разбира се отново в зависимост от металите) не са толкова лош избор за контактно мерене на температура, но човек не бива да забравя, че така се мери релативна температура, а не абсолютна. При 0°C референтна температура дава малко отклонение. Термодвойки се използват за по-акуратно контактно температурно измерване прикачени например към пирометри.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: мултицет
apolon написа:Имам същия и в упътването пише-mAT и COM!
Колега, имаш ли възможност да покажеш този абзац от инструкцията ?
Ще ти бъда безкрайно благодарен.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: мултицет
...А аз само не разбрах тая тема по какъв параграф се оказа в Голф раздела 

-
- Мнения: 873
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: мултицет
Ще падне голямо писане,но щом е необходимо...
Re: мултицет
за какво ти е този мултитец , ако не си електротехник. хубавите мултитеци са от 50лв на горе.
-
- Мнения: 873
- Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
- Автомобил: BORA 1.6 16V
- Двигател: AUS 2000
- Местоположение: Razgrad
Re: мултицет
3.6 Temperature measurement
1)Set the function range at the "TEMP" position.
2)Plug the thermocouple into the meter's mAT and COM terminals,insuring the thermocouple red plug is inserted into the mAT terminal onthe meter.
3)The working end(testing end)on or inside the object being tested.
4)The value of the temperature is shown onthe display in degrees centigrade(*C}.
Note:
a)The testing temperature is displayed automatically when the thermocouple is put into the testing terminals.
b}The surrounding temperature is shown when the circuit of the sensor is cut off.
c)the limit temperature measurent by the thermocouple given together with the instrument is 250*C,300*C is acceptable within short region.
Те т'ва е инструкцията.Има и таблица за точноста
Temperature with K-tipe termocouple:
Range -40*C-400*C.....Accuracy #(1.0%#4d)
Range 400*C-1000*C.....Accuracy #(1.5%#15d)
Знакът # Разбирай като +/-,дано съм помогнал.
1)Set the function range at the "TEMP" position.
2)Plug the thermocouple into the meter's mAT and COM terminals,insuring the thermocouple red plug is inserted into the mAT terminal onthe meter.
3)The working end(testing end)on or inside the object being tested.
4)The value of the temperature is shown onthe display in degrees centigrade(*C}.
Note:
a)The testing temperature is displayed automatically when the thermocouple is put into the testing terminals.
b}The surrounding temperature is shown when the circuit of the sensor is cut off.
c)the limit temperature measurent by the thermocouple given together with the instrument is 250*C,300*C is acceptable within short region.
Те т'ва е инструкцията.Има и таблица за точноста
Temperature with K-tipe termocouple:
Range -40*C-400*C.....Accuracy #(1.0%#4d)
Range 400*C-1000*C.....Accuracy #(1.5%#15d)
Знакът # Разбирай като +/-,дано съм помогнал.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта