За или против - добавките за масло?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

За или против - добавките за масло?

За
94
33%
Против
96
34%
Не се е налагало
91
32%
 
Общо гласове: 281
Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пет 01 сеп 2006 22:21


musura написа:повечето добавки са с разни тефлони вътре

За тефлона ясно,но има и на друга основа




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 01 сеп 2006 22:32


musura написа:е чак горещ :)

просто не съм фен на добавките за масло :) ползвал съм, видял съм, че ефекта е временен и че е по-добре да инвестираш в ремонт, вместо в добавка (поне за маслото де, за гориово ползвам, че са ни калпави горивата)
Най големи фенове на добавките към маслото в двигателя са италианците! :dummy: :не: :074: :hmmmm :a boi de :stumm


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пет 01 сеп 2006 22:52


веселин написа:Най големи фенове на добавките към маслото в двигателя са италианците!

а бе нЕма, нЕма па нЕкой изтреля градски мит или легенда!
кога 'оди и ги виде по колко и какво сипват та даже ги направи "фенове"??

по-голямата част от пазара е на германски и американски фирми.

мое мнение.
добавките са шитня! :wink:
пробвал съм всякакви за какво ли не./двигатели,бензини,дизели/
имаше една песен:
пари за нищо mhihi mhihi


Потребителски аватар
rumen_79
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 12:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бугас

Мнениеот rumen_79 » Съб 02 сеп 2006 7:40


Пълна измама :evil:


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Съб 02 сеп 2006 7:47


аз досега съм слагал само добавки за бензина на СТП system cleaner ,и octane booster -за първото не забелязаах ефект но от второто имаше ефект празния ход ми се изравни доста и за 500км извънградско бях ''избелил'' ауспуха като все едно че карам кола 2007г :twisted: добавка за масло още не съм пробвал но мисля че бих опитал ако има достатъчно позитивни гласове в полза на такава :roll:

П.П иначе пак да питам -нещо за клапани да препоръчате има една на СТП уж свръх концентрат специално и само за почистване на клапани -някой да я е пробвал ?


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Съб 02 сеп 2006 8:05


golfer написа:имаше една песен:
пари за нищо mhihi mhihi

А ремикс:поне за временно,няма ли да се получи :lol:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 02 сеп 2006 8:21


golfer написа:
веселин написа:Най големи фенове на добавките към маслото в двигателя са италианците!

а бе нЕма, нЕма па нЕкой изтреля градски мит или легенда!
кога 'оди и ги виде по колко и какво сипват та даже ги направи "фенове"??

Не е трябвало да ходя-ще те заведа в един сервиз, където "стягат" коли преди да ги продадат на Горубляне и ще те запозная с майсторите-ще си допаднете-понеже краставите магарета се надушват отдалече!Мисля,че ще уцелим някой двигател "италианец" в процес на подмладяване!Със ремонта на тия градски митове и легенди си изкарват хляба :wink: Прати лично кога можеш и те водя!


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Съб 02 сеп 2006 8:22


Добре бе , тука доста хора се изказаха карйно агресивно за всякакви добавки, даже доколкото виждам , самата дума "добавка " за тях е псувня някаква... :lol: Аз не отричам, че в тази работа има доста ала -бализми, ментета и съмнителни ефекти от това или онова но не може с лека ръка да бъде отречено всичко.... Нека малко да променя въпроса - след като сте абсолютно против добавките , какво мислите , че има в маслото за да е по подходящо за дизел , бензин или газ ? добавки нали ? ама един каза : е ама ние не говорим за тези , които са в маслата, а за тези които са допълнителни! И защо си мислите, че тези които се продават ( не говоря за ментетата които с гаранция тук в БГ са повече от истинските) не са някаква смеска от тези нормалните само че в някаква друга пропорция , засилваща определени ефекти на наслото ? Защото имаше и тема за добавките в горивото, които се слагат в съотношение 1:1000 ( смешно съотношение) обаче там никои не беше толкова сигурен , че нещата не действат, ами имаше разни от рода на : "слагам TDA и двигателя пеее.... Редех е истината ... и др. такива. Извода които се налага за мене е: Като цяло ползата от добавките е 50/50 - има и пазарни трикове, има и явни ментета а има и със сигурност вредни... затова пак - очите на четири :)
п.с За хубавия нов двигател е достатъчно качествено масло - обаче колко хора от форума имат такива ? Затова идват на помощ и добавките - ако се употребяват умерено - могат да помогнат иначе са като лекарствата - от много файдата е...... :twisted:


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Съб 02 сеп 2006 8:31


Едно въпросче :oops: Ако сипя някаква добавка след време тя ще си направи "филм" по частите на двг и ще обере луфтовете.След като стане тази процедура аз решавам примерно да си направя ремонт на двигателя и да нямам нужда повече от добавки.Може ли по някакъв начин да се отмие този "филм" от елементите след това или някъде по тях той ще си остане завинаги :roll:


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Съб 02 сеп 2006 9:08


Immortal написа:Едно въпросче :oops: Ако сипя някаква добавка след време тя ще си направи "филм" по частите на двг и ще обере луфтовете.След като стане тази процедура аз решавам примерно да си направя ремонт на двигателя и да нямам нужда повече от добавки.Може ли по някакъв начин да се отмие този "филм" от елементите след това или някъде по тях той ще си остане завинаги :roll:
защо ти е да г отмиваш ? слагаш караш --> правиш ремонт --> сипваш ново масло и продължаваш да караш :?


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Съб 02 сеп 2006 9:10


Immortal написа:...


този така наречен филм, така или иначе е с временен ефект, а и след като сложиш добавката ремонта след това е неизбежен, или слагаш пак добавка след изтичане на ефекта й. Лошото е, че ако на опаковката пише примерно "За 80 000 км." със сигурност ефекта и ще свърши след 10 000 км или най-маного 15 :)

juve написа:...


Колега, тези неща в маслото се наричат "присадки", а "добавка" си е мръсна дума. Ти представяш ли си големи фирми като Кастрол, Шел и т.н. имена как се чувстват, когато са инвестирали милиони милиони долари за да направят съвършенното синтетично двигателно масло (примерно) и някой местен джигит вземе че вътрем му сипе някакъв неизвестен руски боклук наречен "модификатор" с който примерно може да се карало ХХХХХ километра без масло? На кой, по дяволите, му е нужно да кара без масло?

А иначе относно маслата, специално за повечето автомобили в БГ (10 и повече години) съвременните моторни масла са просто перфектни, стига да са с качеството описано на етикетите им. Имат си всичко нужно, за да бъде мотора в перфектно състояние, стига да се сменят в срок. Примерно за дизеловите мотори, понеже е ясно, че българската нафта е кофти, е хубаво маслото да се сменя по-често от предписаното от производителя. Това се налага заради по-голямото наличие на сяра в нафтата. При изгаряне на горивото в картера , така наречените картерни газове съфържат серни съединения които маслото "обира" (затова и почернява при дизелите). Ако в нормална държава за да се изчерпи свойството на маслото да улавя тези съединения е 10 000 км, у нас е нужно да се сменя на 8 000 км.

До сега не съм виждал добавка, която да е по-различно нещо от "намаляне на триенето, намаляне на работната температура, уплатняване на луфтовете, повишаване на компресията" - та мисълта ми е, какъв трябва да е този "дръгел" за да е в такова състояние, че да има нужда от тези неща ...

Карал съм все 10-20 годишни коли (основно) и всичките са работели със синтетични и полу-синтетични масла без никакъв проблем, без да горят масло и т.н. - включително и един Опел 1.6Д който в момента е на 600 000 км. Та идеята ми е, че даже тези възрастни автомобили, не са имали "луфтове" за уплатняване или нужда от повишаване на компресията, какво ли остава за по-новите автомобили?

Единственият ми горчив опит с добавки е с прехваленият навремето "Дуралюб" - разработка на НАСА, бла бла бла :) Та в началото на демокрацията бяхме млади момчета и решихме да сложим това чудо с вълшебен ефект, един вид да направим лек "тюнинг" на жигулата, да стане по-вървежна :) Наистина около 10 000 км. имаше добър ефект, двигателя стана по-тих, разхода падна малко, вървежа мръдна осезаемо :) Абе кеф :) Само дето при следваща смяна на маслото колата буквално "грохна", последва основен ремонт и обица на ухото :) - От тогава за мен добавките са само "прах в очите" - ако тръгнеш да продаваш колата, да я приведеш в приличен вид срещу 50-60 лева. Ако обаче смяташ да си я караш ти, по-добре ако има нужда от "повишаване на компресията" - отиоди в сервиз и там майсторите си знаят работата. Това е от мен


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Съб 02 сеп 2006 9:20


musura написа:
Колега, тези неща в маслото се наричат "присадки", а "добавка" си е мръсна дума. Ти представяш ли си големи фирми като Кастрол, Шел и т.н. имена как се чувстват, когато са инвестирали милиони милиони долари за да направят съвършенното синтетично двигателно масло (примерно) и някой местен джигит вземе че вътрем му сипе някакъв неизвестен руски боклук наречен "модификатор" с който примерно може да се карало ХХХХХ километра без масло? На кой, по дяволите, му е нужно да кара без масло?

големите фирми не инвестират за да може ти да караш колата 100000000км и двигателя да е слънце и да кара по 100000км от смяна до смяна на масло --- а само заради една единствена цел и тя е ПЕЧАЛБА.На кой му е нужно да кара без масло викаш ? тоя модификатор е точно за тези на който не им е нужно да карат без масло но по стечение на обсотоятелствата им се е наложило :? Според мен се полуава нещо от рода на -фирмите производители на масла гледат да охулят тези производители на добавките колко ненужни и вредни са те с цел да защитят ''качеството'' на продукта си ,тез производители на добавки пък правят обратното .По същата логика може да се каже защо по дяволите шел имат бензин 95 на една цена и бензин 95 с добавка V pоwer която уж подобрява работата на двигателя на друга цена ?????????


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Съб 02 сеп 2006 9:57


landwarrior написа:защо ти е да г отмиваш ? слагаш караш --> правиш ремонт --> сипваш ново масло и продължаваш да караш :?

Останал съм с впечатление,че веднъж сложи ли се - дотука,невъзвратимо било :roll:

musura написа:този така наречен филм, така или иначе е с временен ефект, а и след като сложиш добавката ремонта след това е неизбежен, или слагаш пак добавка след изтичане на ефекта й

Знам,че е временен ефекта,но ако си го подържам ще се усложни ли дереджето на двигателя :roll:


Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

Мнениеот landwarrior » Съб 02 сеп 2006 10:00


Immortal написа:
landwarrior написа:защо ти е да г отмиваш ? слагаш караш --> правиш ремонт --> сипваш ново масло и продължаваш да караш :?

Останал съм с впечатление,че веднъж сложи ли се - дотука,невъзвратимо било :roll:

musura написа:този така наречен филм, така или иначе е с временен ефект, а и след като сложиш добавката ремонта след това е неизбежен, или слагаш пак добавка след изтичане на ефекта й

Знам,че е временен ефекта,но ако си го подържам ще се усложни ли дереджето на двигателя :roll:
еми ако е зле положението може в крайна сметка да се наложи още по сериозен ремонт -все пак добавките ''ако'' имат някакъв положителен ефект то той по никакъв начин не може да замести майстора (без него няма начин ако мислиш да си караш колата още дълго време) -обикновенно добавка би трябвало да се сложи ако хващаш проблема в съвсем начален стадий или колко да закрепиш положението докато си продадеш колата -както правят повечето автотърговци :evil:


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Съб 02 сеп 2006 10:48


Абе аз ремонт ще правя на 100 %,но може да е след година,мисълта ми е дотогава така ли да си карам колата(присветване на лампа за масло само в баир - примерно Рилски манастир,иначе никога не се обажда)или да и сложа една добавка.Страх ме е да не влоши още повече положението :roll:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта