Ниво на масло -В3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот milmar » Вто 20 сеп 2011 11:33


Както казаха колегите , смени си маслото .
Повечето масла се държат добре до около 5000 км , няма разход . Но след това се започва доливане , особенно след 8-9000 км .
На моя Пасат винаги си доливам след 5-6000 км. но за 10 хил винаги ми остава от една туба литър , при това имах до скоро теч от О-пръстена на топлообменника :D .




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот passenger » Вто 20 сеп 2011 12:35


1. Трябва да си много наивен да вярваш на всичко което четеш. Литър на 1000км е направо наивно за вярване. Литър на 10000, мисля е по разумно.
2. Абсолютно никакъв проблем не е да си зимата с 15-40 или 15-50.
3. Допреди месец колата ми харчеше точно 4 литра масло на 10000км, дори съм пропускал смяна защото само си доливам ново, но ми писна. Смениха ми гумички на клапани, сега за 4000км нивото на маслото е мръднало макс 2 мм, т.е. 200 грама, ако приемем че разликата от мин до макс е точно 1 сантиметър и точно 1 литър.
4. Ако караш извън града харчи много по-малко от колкото в града.

Направо се учудвам как може да се търди че 1 литър на 1000км "бивало".

Моя съвет към колегата е:
Ако няма да правиш нищо на този етап като ремонт НЕ сипвай по-гъсто масло (15-40), какрай си с 10-40, да, ще изгориш примерно литър повече, но по-гъстото масло осезаемо променя колата, по спъната, по шумна и т.н. (моя опит е с масло Мобил). Ако колата гори масло ще гори каквото и да сипеш, само че в различни количества.
Ако доливаш много масло 4-5 литра смятай че стойността на това масло е колкото ремонта за смяна примерно на гумичките.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот WDW » Вто 20 сеп 2011 12:44


passenger написа:1. Трябва да си много наивен да вярваш на всичко което четеш. Литър на 1000км е направо наивно за вярване. Литър на 10000, мисля е по разумно.....

...Направо се учудвам как може да се търди че 1 литър на 1000км "бивало".



Не искам да наливам допълнително "масло" в огъня, но това е вярно - VW са си го обявили в ръководството. Съвсем официална информация от пройзводителя! До 0,5 - 1 Л на 1000км може да е нормално.
Така че това не е случайно твърдение.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот passenger » Вто 20 сеп 2011 12:50


Ми не е нормално както, когато и който да го е написал !
Нормално можеш да кажеш за нещо което е в преобладващите случаи. Нормално е слънцето да пече лятото и да е студено зимата ...
Само че 95% от колите харчат до литър на 10 000 това нормално ли е или не ?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот milmar » Вто 20 сеп 2011 13:04


Карал съм Москвич , той гореше масло ... ама много , въпреки това никога 10л на 10хил. км :shock , стига с тези разходи , говорим за масло , а не за гориво :) . Чел съм , наистина за дизел така пише 1л/1000... и какво ???


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот agent_kowalski » Вто 20 сеп 2011 13:22


nikson85 аз нали щото говоря на изуст и20 годишния дръгел не го карам с 15 40, и зимата на -20 все едно не паля и не тръгвам точно след 10 секунди...повдигачите тракат точно 2 секунди и то ако не съм карал коалта от 2 дни или повече..


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот nokiangage » Вто 20 сеп 2011 13:45


milmar написа:Карал съм Москвич , той гореше масло ... ама много , въпреки това никога 10л на 10хил. км :shock , стига с тези разходи , говорим за масло , а не за гориво :) . Чел съм , наистина за дизел така пише 1л/1000... и какво ???


Да, май и в една друга тема бяха извадили, че Ханс писал в книжките, че до 1л на 1000 км(за дизел май де) било нормално, но все пак това не е доливане, а цели 2,5 подмени :shock и на мен ми се вижда множко! Не мога да си видя в моята книжка, защото е на италиански а имам непоносимост към този език и нация :Mr Green Fun

passenger написа:Моя съвет към колегата е:
Ако няма да правиш нищо на този етап като ремонт НЕ сипвай по-гъсто масло (15-40), какрай си с 10-40, да, ще изгориш примерно литър повече, но по-гъстото масло осезаемо променя колата, по спъната, по шумна и т.н. (моя опит е с масло Мобил). Ако колата гори масло ще гори каквото и да сипеш, само че в различни количества.
Ако доливаш много масло 4-5 литра смятай че стойността на това масло е колкото ремонта за смяна примерно на гумичките.


:да: подкрепям колегата!

А колеги, ненормално ли е 1,8 моно(на газ) грам да не пипа маслото 10W40?


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот agent_kowalski » Вто 20 сеп 2011 14:36


ако ти е здрав двигателя и караш леко до към 3000 оборота си е нормално.е то не е съвсем да не го пипа,но примерно стотина грама от смяна до смяна няма как да ги усетиш :)


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот vpetrovbg » Вто 20 сеп 2011 15:28


agent_kowalski написа:смени маслото с 15 40..това е стар двигател,който не си знае километрите.



Ми той и моят не си знае километрите, ама си го карам с 5W40 синтетика и не го лапа, ама хич даже, и сигурно нещо ми е повреден двигателя, а? :roll: :roll: :roll:


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот vasilb » Вто 20 сеп 2011 15:46


maikomila Нещо много яко сбъркахте темата! Вече очаквам някой да пише, че освен, че не му гори масло, даже и нивото се повишава (не от смесване с бензин, нафта или антифриз)! :screwy Стига глупости! Вече започнахте да си мерите ... Има си норми на допустимост от 0 до Х и хората са го написали, а на който не му харесва - да си сглоби собствена кола. Познавам лично инженер във VW, германец, който ми каза, че всичко е според зависи - какъв метал е вложен, партидата части, колко точна е изработката, експлоатацията и хиляди други неща. И те искат да направят перфектна кола, но е невъзможно, а и нерентабилно да се влагат пъти повече пари за разработване, като след 3 години ще искат нов модел с нови двигатели. Отказвам се да пиша повече в тази тема, което не означава, че отстъпвам от мнението си! :)


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот vpetrovbg » Вто 20 сеп 2011 20:28


vasilb написа:maikomila Нещо много яко сбъркахте темата! Вече очаквам някой да пише, че освен, че не му гори масло, даже и нивото се повишава (не от смесване с бензин, нафта или антифриз)! :screwy Стига глупости! Вече започнахте да си мерите ... Има си норми на допустимост от 0 до Х и хората са го написали, а на който не му харесва - да си сглоби собствена кола. Познавам лично инженер във VW, германец, който ми каза, че всичко е според зависи - какъв метал е вложен, партидата части, колко точна е изработката, експлоатацията и хиляди други неща. И те искат да направят перфектна кола, но е невъзможно, а и нерентабилно да се влагат пъти повече пари за разработване, като след 3 години ще искат нов модел с нови двигатели. Отказвам се да пиша повече в тази тема, което не означава, че отстъпвам от мнението си! :)

Що да си ги мерим бе баце? Аз казвам как е при мен, пък и при radotom е така със същото масло! А пък тези глупости за стар двигател и минерално масло са само митове и легенди, които постоянно се раздухват от разни "специалисти" и заблуждават колегите, които нищо не разбират и те сега ще вземат да ръгат 15W40, защото еди кой си така казал и т.н.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот agent_kowalski » Вто 20 сеп 2011 21:10


vpetrovbg, като твоя двигател е наред го карай с каквото си върви добре.щом е ок няма какво да пипаш.ако човек има проблем,пробва това онова,ако не помогне отваря и сменя.твоя двигател може да е на 400хиляди примерно,но каран спокойно и обслужван навреме и да е по-запазен от същия каран от някой друг,който примерно е на 120хилядни, но собственика му го пържи в лютеницата на всеки светофар,не му сменя маслото по 30 хиляди,и примерно някога го е прегрявал и тн.
а писанията по книжките за половин или едно кило на 1000 са само плод на безсилието или липсата на желание за занимание от страна на инженерите.


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот vpetrovbg » Сря 21 сеп 2011 10:44


agent_kowalski написа:vpetrovbg, като твоя двигател е наред го карай с каквото си върви добре.щом е ок няма какво да пипаш.ако човек има проблем,пробва това онова,ако не помогне отваря и сменя.твоя двигател може да е на 400хиляди примерно,но каран спокойно и обслужван навреме и да е по-запазен от същия каран от някой друг,който примерно е на 120хилядни, но собственика му го пържи в лютеницата на всеки светофар,не му сменя маслото по 30 хиляди,и примерно някога го е прегрявал и тн.
а писанията по книжките за половин или едно кило на 1000 са само плод на безсилието или липсата на желание за занимание от страна на инженерите.

Така де и аз това имам в предвид, а не, че си ги мерим, както се изразява колегата. Защото двигателя вече, като е започнал да гори масло и маргарин да му сложиш пак ще го прави. :cry: Извинявам се на колегата, че му оспамихме темата, но аз на негово място бих сменил маслото с качествено и тогава, ако продължава да гори ще мисля за ремонт - лек, а иначе смяна на лагери, сегменти и т.н. не бих предприел, защото трудно ще намеря качествени. И френските масла аз не ги харесвам с изключение на YACCO-то. Пък и ако е на повече от година маслото също е с поизгубени мазилни свойства, та дори и на 5000 км. да е. Има много писано и дъвкано по тази тема! :deal


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот nikson85 » Сря 21 сеп 2011 11:10


Манол и Валволин са една кофа с дренки. Лоши масла са и не се говори хубаво за тях. Пробвай с някакви по известни масла , като Мобил , Кастрол,
Мотул и гледай да са немски маслата. Манола и Валволина няма да ги сипя и в косачката дори. :lol:
Пробвай с Мотул 10в40 и пиши после дали го лапа. :012:


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Ниво на масло -В3

Мнениеот agent_kowalski » Сря 21 сеп 2011 11:48


аз на негово място бих сменил маслото с качествено и тогава, ако продължава да гори ще мисля за ремонт

точно това искам да кажа и аз,но с уточнението новото масло да е една идея по-гъсто.ще го гори по-малко,и ако човек не прави веднага ремонт или не иска да прави изобщо ще налива по-малко масло и пари съответно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Plamenom, владислав и 58 госта