Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колегиалността на първо място.Редовно когато съм натоварен с 5 човека и багаж,пускам мигач и спирам да давам газ,за да ме изпреварят като карам.Иначе абсурд да се разминаваш из Шипка на дълги.Въпреки че 2-3 пъти сами го правили тоз номер ;(
- danielmihov
- Мнения: 111
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 22:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колега просто ако караш редовно през проходи прави сухи тренировки като мен.Слагам си едно полицейски фенерче на таблото да ми свети в очите и така карам няколко пъти в седмицата.Има доста добър ефект. 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
danielmihov написа:Колега просто ако караш редовно през проходи прави сухи тренировки като мен.Слагам си едно полицейски фенерче на таблото да ми свети в очите и така карам няколко пъти в седмицата.Има доста добър ефект.
ефект за ?
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Здравейте колеги,
Имам същият проблем на Пасат (Б4 се води май - 92-ра). Изчетох цялата тема и схемата изглежда проста. Набавих 4 релета (по едно за всяка светлина, както и някои други колеги са направили) и инсталирах по посочената схема. Прекъснах + кабела на всеки фар от оригиналната инсталация. Кабелите идващи от старата инсталация вързах към сигналното краче на всяко реле (86), от 87 изведох кабели към фаровете, минусът на релетата вързах директно към купето, и ток директно от акумулатора на краче 30. Доволен, запалих и опитах да включа но нищо не светна, нито на къси нито на дълги. Направи ми впечатление, че лампата за дълги светлини светва още със даване на контакт. Проверих всички връзки и бяха правилно свързани. До релетата достигаше ток от акумулатора но на сигналното краче нямаше ток дори и при включени светлини от ключа. Забелязах че фаровете си ползват собствено кабелче за маса. Необходимо ли е да го прекъсна и да подам директна маса към фаровете (не изглежда така от схемата) и ако го направя ще продължи ли ключа за фаровете да работи коректно?
Започнах да търся проблема с проба/грешка. Реших да елиминирам самостоятелните релета и оставих само 2 както в оригиналната схема, 1 за дълги и 1 за къси и пак не работи. Тогава започнах да връзвам кабелите както е при оригиналната инсталация и нещата пак заработиха. Забелязах нещо доста странно по мое мнение, ако разкача кабелите на дългите светлини, угасват и късите, дори когато ключа е в положение къси, а не би трябвало да е така. Колата има поставяна нефабрична аларма, централно заключване и ел стъкла на предните врати и отдолу на таблото има разни нещица (релета????) стиковани с изолирбанд.
Като компромисен вариант оставих само едно реле вързано за късите и работи (имам повишение на волтажа замерен на крушките), но само ако оригиналната верига на дългите е цяла. Дефекта е, че ако сменя на дълги, пуска дългите и след това ако опитам къси фаровете угасват напълно докато не ги изключа и включа изцяло от ключа за габарити/къси, което е неприемливо.
Доста оплетено май се получи, но ако някой има идея моля да сподели.
Имам същият проблем на Пасат (Б4 се води май - 92-ра). Изчетох цялата тема и схемата изглежда проста. Набавих 4 релета (по едно за всяка светлина, както и някои други колеги са направили) и инсталирах по посочената схема. Прекъснах + кабела на всеки фар от оригиналната инсталация. Кабелите идващи от старата инсталация вързах към сигналното краче на всяко реле (86), от 87 изведох кабели към фаровете, минусът на релетата вързах директно към купето, и ток директно от акумулатора на краче 30. Доволен, запалих и опитах да включа но нищо не светна, нито на къси нито на дълги. Направи ми впечатление, че лампата за дълги светлини светва още със даване на контакт. Проверих всички връзки и бяха правилно свързани. До релетата достигаше ток от акумулатора но на сигналното краче нямаше ток дори и при включени светлини от ключа. Забелязах че фаровете си ползват собствено кабелче за маса. Необходимо ли е да го прекъсна и да подам директна маса към фаровете (не изглежда така от схемата) и ако го направя ще продължи ли ключа за фаровете да работи коректно?
Започнах да търся проблема с проба/грешка. Реших да елиминирам самостоятелните релета и оставих само 2 както в оригиналната схема, 1 за дълги и 1 за къси и пак не работи. Тогава започнах да връзвам кабелите както е при оригиналната инсталация и нещата пак заработиха. Забелязах нещо доста странно по мое мнение, ако разкача кабелите на дългите светлини, угасват и късите, дори когато ключа е в положение къси, а не би трябвало да е така. Колата има поставяна нефабрична аларма, централно заключване и ел стъкла на предните врати и отдолу на таблото има разни нещица (релета????) стиковани с изолирбанд.
Като компромисен вариант оставих само едно реле вързано за късите и работи (имам повишение на волтажа замерен на крушките), но само ако оригиналната верига на дългите е цяла. Дефекта е, че ако сменя на дълги, пуска дългите и след това ако опитам къси фаровете угасват напълно докато не ги изключа и включа изцяло от ключа за габарити/къси, което е неприемливо.
Доста оплетено май се получи, но ако някой има идея моля да сподели.
-
- Мнения: 343
- Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
- Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Габрово
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
bil написа:Здравейте колеги,
Имам същият проблем на Пасат (Б4 се води май - 92-ра). Изчетох цялата тема и схемата изглежда проста. Набавих 4 релета (по едно за всяка светлина, както и някои други колеги са направили) и инсталирах по посочената схема. Прекъснах + кабела на всеки фар от оригиналната инсталация. Кабелите идващи от старата инсталация вързах към сигналното краче на всяко реле (86), от 87 изведох кабели към фаровете, минусът на релетата вързах директно към купето, и ток директно от акумулатора на краче 30. Доволен, запалих и опитах да включа но нищо не светна, нито на къси нито на дълги. Направи ми впечатление, че лампата за дълги светлини светва още със даване на контакт. Проверих всички връзки и бяха правилно свързани. До релетата достигаше ток от акумулатора но на сигналното краче нямаше ток дори и при включени светлини от ключа. Забелязах че фаровете си ползват собствено кабелче за маса. Необходимо ли е да го прекъсна и да подам директна маса към фаровете (не изглежда така от схемата) и ако го направя ще продължи ли ключа за фаровете да работи коректно?
Започнах да търся проблема с проба/грешка. Реших да елиминирам самостоятелните релета и оставих само 2 както в оригиналната схема, 1 за дълги и 1 за къси и пак не работи. Тогава започнах да връзвам кабелите както е при оригиналната инсталация и нещата пак заработиха. Забелязах нещо доста странно по мое мнение, ако разкача кабелите на дългите светлини, угасват и късите, дори когато ключа е в положение къси, а не би трябвало да е така. Колата има поставяна нефабрична аларма, централно заключване и ел стъкла на предните врати и отдолу на таблото има разни нещица (релета????) стиковани с изолирбанд.
Като компромисен вариант оставих само едно реле вързано за късите и работи (имам повишение на волтажа замерен на крушките), но само ако оригиналната верига на дългите е цяла. Дефекта е, че ако сменя на дълги, пуска дългите и след това ако опитам къси фаровете угасват напълно докато не ги изключа и включа изцяло от ключа за габарити/къси, което е неприемливо.
Доста оплетено май се получи, но ако някой има идея моля да сподели.
Лек едит колата ти е Б3 а не Б4 а относно проблема ти немога да помогна.

- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Вероятно не си заменил крушката за подсветка на ключа със светодиод,нали?
П.П Ако ти е 92 г е Б3!

П.П Ако ти е 92 г е Б3!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колеги препоръчайте някаква марка крушки 100/90W
Прекарах си нова инсталация директно от акумулатора с 4 квадрата кабел към релетата (през бушони), две 40 амперови релета, и от релетата до крушките 100/90 крушки ама нещо не ми харесва как светят
Обиколих всички магазини в града и никъде не намерих 100/90 само тези
Нещо не съм доволен от осветяването ... След като прекарах инсталацията премерих напрежението, да не би да не достига достатъчно напрежение, на клемите ми дава 13,8 и на фаровете също 13,8
Да не би крушките ми да са 100/90W само по надписа
На око така като ги сравнявам жичката на дългите е двойно по-дебела
Предварително благодаря 







-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
valiosport написа:Колеги препоръчайте някаква марка крушки 100/90WПрекарах си нова инсталация директно от акумулатора с 4 квадрата кабел към релетата (през бушони), две 40 амперови релета, и от релетата до крушките 100/90 крушки ама нещо не ми харесва как светят
Обиколих всички магазини в града и никъде не намерих 100/90 само тези
Нещо не съм доволен от осветяването ... След като прекарах инсталацията премерих напрежението, да не би да не достига достатъчно напрежение, на клемите ми дава 13,8 и на фаровете също 13,8
Да не би крушките ми да са 100/90W само по надписа
На око така като ги сравнявам жичката на дългите е двойно по-дебела
Предварително благодаря
Крушки 90W,релета,бушони,кабели 4квадрата,време.....колко ти излезе

И като го направиш пак ще си опечеш рефлектора.
Да беше дал 50-60 лв за един ксенон и сега щеше само да караш..
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Колега просто не искам ксенон, не е проблем да го купя, не ме разбирай погрешно
Ами не излезна много две реленца по 40 ампера някъде около 10 лева, кабели не съм понеже имах, купих гнезда за бушоните и някъде около 1 ден работа без да си давам зор, но ефект има дори и с най-обикновена крушка 


- Petkoff
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 28 ное 2007 23:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Ако след тази интервенция с релета искам да направя фаровете да се палят с реле (понеже почна да се кара на фарове и през деня)няма ли да си пречат релета и как трябва да се върже да не се налага да ползвам пожарогасителя
опс забравих с едносекциони фарофе съм G-3 H-4 крушки

опс забравих с едносекциони фарофе съм G-3 H-4 крушки
- klimatronik
- Мнения: 198
- Регистриран на: Съб 24 ное 2007 16:31
- Автомобил: Golf TDI PD+PASSAT B8 CR TDI 190
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Petkoff написа:Ако след тази интервенция с релета искам да направя фаровете да се палят с реле (понеже почна да се кара на фарове и през деня)няма ли да си пречат релета и как трябва да се върже да не се налага да ползвам пожарогасителя
Аз съм така- с общо 2 релета за къси и дълги и на скоро добавих още едно. Няма значение колко ампера е релето, важно е само да е НЗ (нормално затворено). Вързал съм тънкия син кабел от алтернатора и управлението на релето за късите на контактните точки, а на бобината- маса и ток от ключа при габатири. Така направено е ясно че със запалване се палят фаровете, а при пускане на габарити късите се гасят и колата може да си седи само на габарити (така късите се гасят - важно при фар H4 на дълги светлини). Можеж да си добавиш и едно копченце да прекъсваш кабела от алтернатора и да го скриеш около бушоните, за да можеш лятото да си гасиш с-мата. Ако нещо не ти е ясно утре може да кача схема.
- Petkoff
- Мнения: 2
- Регистриран на: Сря 28 ное 2007 23:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Аз съм така- с общо 2 релета за къси и дълги и на скоро добавих още едно. Няма значение колко ампера е релето, важно е само да е НЗ (нормално затворено). Вързал съм тънкия син кабел от алтернатора и управлението на релето за късите на контактните точки, а на бобината- маса и ток от ключа при габатири. Така направено е ясно че със запалване се палят фаровете, а при пускане на габарити късите се гасят и колата може да си седи само на габарити (така късите се гасят - важно при фар H4 на дълги светлини). Можеж да си добавиш и едно копченце да прекъсваш кабела от алтернатора и да го скриеш около бушоните, за да можеш лятото да си гасиш с-мата. Ако нещо не ти е ясно утре може да кача схема.[/quote]
Колега ще съм ти много благодарен да дадеш некаква схема
Колега ще съм ти много благодарен да дадеш некаква схема
- klimatronik
- Мнения: 198
- Регистриран на: Съб 24 ное 2007 16:31
- Автомобил: Golf TDI PD+PASSAT B8 CR TDI 190
- Двигател:
- Местоположение: София
- georgi0804
- Мнения: 167
- Регистриран на: Пет 02 юли 2010 11:42
- Автомобил: GTD
- Двигател: 1900
- Местоположение: aytos
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Здравей те колеги,четох но неможах да намеря това което ми трябва,а то е че като искам да съм на дълги ми пали само единия или другия фар ксенона,въпросът ми е къде да му вържа реле зада ги пали едно временно?На късите съм с пет хиляди келвина,а на дългите с осем,БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .
Не е ли по-лесно да замасите 12в след контакт и сигнала към късите с 1 кабел при самият светлинен ключ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта