Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Сря 11 май 2011 21:19


Колегиалността на първо място.Редовно когато съм натоварен с 5 човека и багаж,пускам мигач и спирам да давам газ,за да ме изпреварят като карам.Иначе абсурд да се разминаваш из Шипка на дълги.Въпреки че 2-3 пъти сами го правили тоз номер ;(




Потребителски аватар
danielmihov
Мнения: 111
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 22:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот danielmihov » Пет 13 май 2011 10:39


Колега просто ако караш редовно през проходи прави сухи тренировки като мен.Слагам си едно полицейски фенерче на таблото да ми свети в очите и така карам няколко пъти в седмицата.Има доста добър ефект. :drinking:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Пет 13 май 2011 21:06


danielmihov написа:Колега просто ако караш редовно през проходи прави сухи тренировки като мен.Слагам си едно полицейски фенерче на таблото да ми свети в очите и така карам няколко пъти в седмицата.Има доста добър ефект. :drinking:

ефект за ?


bil
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 20 май 2011 17:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот bil » Пет 20 май 2011 17:52


Здравейте колеги,
Имам същият проблем на Пасат (Б4 се води май - 92-ра). Изчетох цялата тема и схемата изглежда проста. Набавих 4 релета (по едно за всяка светлина, както и някои други колеги са направили) и инсталирах по посочената схема. Прекъснах + кабела на всеки фар от оригиналната инсталация. Кабелите идващи от старата инсталация вързах към сигналното краче на всяко реле (86), от 87 изведох кабели към фаровете, минусът на релетата вързах директно към купето, и ток директно от акумулатора на краче 30. Доволен, запалих и опитах да включа но нищо не светна, нито на къси нито на дълги. Направи ми впечатление, че лампата за дълги светлини светва още със даване на контакт. Проверих всички връзки и бяха правилно свързани. До релетата достигаше ток от акумулатора но на сигналното краче нямаше ток дори и при включени светлини от ключа. Забелязах че фаровете си ползват собствено кабелче за маса. Необходимо ли е да го прекъсна и да подам директна маса към фаровете (не изглежда така от схемата) и ако го направя ще продължи ли ключа за фаровете да работи коректно?
Започнах да търся проблема с проба/грешка. Реших да елиминирам самостоятелните релета и оставих само 2 както в оригиналната схема, 1 за дълги и 1 за къси и пак не работи. Тогава започнах да връзвам кабелите както е при оригиналната инсталация и нещата пак заработиха. Забелязах нещо доста странно по мое мнение, ако разкача кабелите на дългите светлини, угасват и късите, дори когато ключа е в положение къси, а не би трябвало да е така. Колата има поставяна нефабрична аларма, централно заключване и ел стъкла на предните врати и отдолу на таблото има разни нещица (релета????) стиковани с изолирбанд.
Като компромисен вариант оставих само едно реле вързано за късите и работи (имам повишение на волтажа замерен на крушките), но само ако оригиналната верига на дългите е цяла. Дефекта е, че ако сменя на дълги, пуска дългите и след това ако опитам къси фаровете угасват напълно докато не ги изключа и включа изцяло от ключа за габарити/къси, което е неприемливо.
Доста оплетено май се получи, но ако някой има идея моля да сподели.


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valku » Пет 20 май 2011 18:48


bil написа:Здравейте колеги,
Имам същият проблем на Пасат (Б4 се води май - 92-ра). Изчетох цялата тема и схемата изглежда проста. Набавих 4 релета (по едно за всяка светлина, както и някои други колеги са направили) и инсталирах по посочената схема. Прекъснах + кабела на всеки фар от оригиналната инсталация. Кабелите идващи от старата инсталация вързах към сигналното краче на всяко реле (86), от 87 изведох кабели към фаровете, минусът на релетата вързах директно към купето, и ток директно от акумулатора на краче 30. Доволен, запалих и опитах да включа но нищо не светна, нито на къси нито на дълги. Направи ми впечатление, че лампата за дълги светлини светва още със даване на контакт. Проверих всички връзки и бяха правилно свързани. До релетата достигаше ток от акумулатора но на сигналното краче нямаше ток дори и при включени светлини от ключа. Забелязах че фаровете си ползват собствено кабелче за маса. Необходимо ли е да го прекъсна и да подам директна маса към фаровете (не изглежда така от схемата) и ако го направя ще продължи ли ключа за фаровете да работи коректно?
Започнах да търся проблема с проба/грешка. Реших да елиминирам самостоятелните релета и оставих само 2 както в оригиналната схема, 1 за дълги и 1 за къси и пак не работи. Тогава започнах да връзвам кабелите както е при оригиналната инсталация и нещата пак заработиха. Забелязах нещо доста странно по мое мнение, ако разкача кабелите на дългите светлини, угасват и късите, дори когато ключа е в положение къси, а не би трябвало да е така. Колата има поставяна нефабрична аларма, централно заключване и ел стъкла на предните врати и отдолу на таблото има разни нещица (релета????) стиковани с изолирбанд.
Като компромисен вариант оставих само едно реле вързано за късите и работи (имам повишение на волтажа замерен на крушките), но само ако оригиналната верига на дългите е цяла. Дефекта е, че ако сменя на дълги, пуска дългите и след това ако опитам къси фаровете угасват напълно докато не ги изключа и включа изцяло от ключа за габарити/къси, което е неприемливо.
Доста оплетено май се получи, но ако някой има идея моля да сподели.


Лек едит колата ти е Б3 а не Б4 а относно проблема ти немога да помогна. :) Успех!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот pas1.8mi » Съб 21 май 2011 8:31


Вероятно не си заменил крушката за подсветка на ключа със светодиод,нали? :idea:


П.П Ако ти е 92 г е Б3!


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valiosport » Чет 22 сеп 2011 11:09


Колеги препоръчайте някаква марка крушки 100/90W :deal Прекарах си нова инсталация директно от акумулатора с 4 квадрата кабел към релетата (през бушони), две 40 амперови релета, и от релетата до крушките 100/90 крушки ама нещо не ми харесва как светят mhihi Обиколих всички магазини в града и никъде не намерих 100/90 само тези :screwy Нещо не съм доволен от осветяването ... След като прекарах инсталацията премерих напрежението, да не би да не достига достатъчно напрежение, на клемите ми дава 13,8 и на фаровете също 13,8 :shock Да не би крушките ми да са 100/90W само по надписа :roll: На око така като ги сравнявам жичката на дългите е двойно по-дебела :deal Предварително благодаря :bowdown


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот gancho » Пон 26 сеп 2011 9:15


valiosport написа:Колеги препоръчайте някаква марка крушки 100/90W :deal Прекарах си нова инсталация директно от акумулатора с 4 квадрата кабел към релетата (през бушони), две 40 амперови релета, и от релетата до крушките 100/90 крушки ама нещо не ми харесва как светят mhihi Обиколих всички магазини в града и никъде не намерих 100/90 само тези :screwy Нещо не съм доволен от осветяването ... След като прекарах инсталацията премерих напрежението, да не би да не достига достатъчно напрежение, на клемите ми дава 13,8 и на фаровете също 13,8 :shock Да не би крушките ми да са 100/90W само по надписа :roll: На око така като ги сравнявам жичката на дългите е двойно по-дебела :deal Предварително благодаря :bowdown

Крушки 90W,релета,бушони,кабели 4квадрата,време.....колко ти излезе :screwy
И като го направиш пак ще си опечеш рефлектора.
Да беше дал 50-60 лв за един ксенон и сега щеше само да караш..


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valiosport » Чет 29 сеп 2011 16:12


Колега просто не искам ксенон, не е проблем да го купя, не ме разбирай погрешно :Mr Green Fun Ами не излезна много две реленца по 40 ампера някъде около 10 лева, кабели не съм понеже имах, купих гнезда за бушоните и някъде около 1 ден работа без да си давам зор, но ефект има дори и с най-обикновена крушка :bowdown


Потребителски аватар
Petkoff
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Petkoff » Вто 01 ное 2011 21:08


Ако след тази интервенция с релета искам да направя фаровете да се палят с реле (понеже почна да се кара на фарове и през деня)няма ли да си пречат релета и как трябва да се върже да не се налага да ползвам пожарогасителя :)

опс забравих с едносекциони фарофе съм G-3 H-4 крушки


Потребителски аватар
klimatronik
Мнения: 198
Регистриран на: Съб 24 ное 2007 16:31
Автомобил: Golf TDI PD+PASSAT B8 CR TDI 190
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот klimatronik » Вто 01 ное 2011 22:40


Petkoff написа:Ако след тази интервенция с релета искам да направя фаровете да се палят с реле (понеже почна да се кара на фарове и през деня)няма ли да си пречат релета и как трябва да се върже да не се налага да ползвам пожарогасителя :)

Аз съм така- с общо 2 релета за къси и дълги и на скоро добавих още едно. Няма значение колко ампера е релето, важно е само да е НЗ (нормално затворено). Вързал съм тънкия син кабел от алтернатора и управлението на релето за късите на контактните точки, а на бобината- маса и ток от ключа при габатири. Така направено е ясно че със запалване се палят фаровете, а при пускане на габарити късите се гасят и колата може да си седи само на габарити (така късите се гасят - важно при фар H4 на дълги светлини). Можеж да си добавиш и едно копченце да прекъсваш кабела от алтернатора и да го скриеш около бушоните, за да можеш лятото да си гасиш с-мата. Ако нещо не ти е ясно утре може да кача схема.


Потребителски аватар
Petkoff
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 28 ное 2007 23:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Petkoff » Сря 02 ное 2011 7:11


Аз съм така- с общо 2 релета за къси и дълги и на скоро добавих още едно. Няма значение колко ампера е релето, важно е само да е НЗ (нормално затворено). Вързал съм тънкия син кабел от алтернатора и управлението на релето за късите на контактните точки, а на бобината- маса и ток от ключа при габатири. Така направено е ясно че със запалване се палят фаровете, а при пускане на габарити късите се гасят и колата може да си седи само на габарити (така късите се гасят - важно при фар H4 на дълги светлини). Можеж да си добавиш и едно копченце да прекъсваш кабела от алтернатора и да го скриеш около бушоните, за да можеш лятото да си гасиш с-мата. Ако нещо не ти е ясно утре може да кача схема.[/quote]

Колега ще съм ти много благодарен да дадеш некаква схема


Потребителски аватар
klimatronik
Мнения: 198
Регистриран на: Съб 24 ное 2007 16:31
Автомобил: Golf TDI PD+PASSAT B8 CR TDI 190
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот klimatronik » Сря 02 ное 2011 17:58


Набързо я надрасках схемичката на пейнт , дано ти свърши работа :deal
Изображение


Потребителски аватар
georgi0804
Мнения: 167
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 11:42
Автомобил: GTD
Двигател: 1900
Местоположение: aytos

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот georgi0804 » Сря 02 ное 2011 19:39


Здравей те колеги,четох но неможах да намеря това което ми трябва,а то е че като искам да съм на дълги ми пали само единия или другия фар ксенона,въпросът ми е къде да му вържа реле зада ги пали едно временно?На късите съм с пет хиляди келвина,а на дългите с осем,БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Чет 03 ное 2011 19:01


Не е ли по-лесно да замасите 12в след контакт и сигнала към късите с 1 кабел при самият светлинен ключ?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта