Проблем с охладителната система на AAZ - гарнитура на глава

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот nokiangage » Чет 01 сеп 2011 16:55


Е супер колега, дано да се е оправила колата и да е било от това, ама как е по-добре за системата - по-душманската ли да се кара докато се обезвъздуши или по-нормално? Аз когато сменях радиатор и антифриз, не съм я натискал много, де да знам...защото при такива скорости и доливане в литри :hmmmm надали е полезно. Просто питам, не се заяждам ей... :beer




Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Съб 03 сеп 2011 22:31


nokiangage написа:Е супер колега, дано да се е оправила колата и да е било от това, ама как е по-добре за системата - по-душманската ли да се кара докато се обезвъздуши или по-нормално? Аз когато сменях радиатор и антифриз, не съм я натискал много, де да знам...защото при такива скорости и доливане в литри :hmmmm надали е полезно. Просто питам, не се заяждам ей... :beer

Амии на студен двигател в никакъв случай не е добре да я натискаш мен ако питаш, ама аз исках да вия как ще се държи, та за това...


Ъпдейт към момента - гошко се държа мъжки по пътя София-Перник и нагоре по баирите (черен ужасен път) не качи градуси над позволените :banana


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Вто 20 сеп 2011 19:27


Тъй, вече си търся удобен стълб да се засиля със все гоуфу :banghead:
Оказа се, че проблемите си продължават с пълна пара.
Сменихме и термостата, да не би да не се отваря до край. Файда - никаква...
Вентилатора просто не му се работи...
Пробвахме друго - при по-високи обороти (към 2000) вентилатора се включва и си смъква температурата като по учебник :)
Което ни навя на идеята, че преди 2 години като съм сменил водна помпа, са ми навряли менте и турбината му си е отишла.
Междудременно минах през един сервиз да проверят за изгорели газове в охладителната течност - няма. Скала ми падна от сърцето.
Минах, взех една водна помпа (с метална турбина). Стефчо свали старата с лоша новина - жива и здрава си е била :cry: Сложихме новата с някаква надежда да има някакъв скрит проблем, уви - няма.
За всеки случай пак сменихме термодатчика, пак нищо.
Та съм на изходно положение с половин нов гоуф и начин да не прегрявам по кръстовищата...

Маркучите са на камък..

Кажете някой сервиз, където могат да гледат за изгорели газове, да проверя на още 1-2 места, може оня да не е видял нещо като хората, той гледаше с някакво като спиртомер, а не лакмус... ("оня" = човек от сервиз D&N младост)


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1905
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот 110afn » Вто 20 сеп 2011 20:10


Значи щом си проверил термостат и водна помпа и маркучите са на камък, проблема е гарнитура или кратуната.И аз минах по същия път, но ми гледаха газовете с лакмус


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот buller » Вто 20 сеп 2011 22:14


Лошо :(
Грее ли в движение? Колко точно твърди са маркучите?
Радиаторът чист ли е? Температурата по табло или с термометър мерихте?
Както и преди казах - 99% имаш пукнатини по блока (може и от преди), но това не бива да те плаши.
Ако колата си върви - карай докато грохне тотално двигателя и сменяй колата ;)
Просто няма никакъв смисъл да наливаш пари в този...
Още повече, ако не губи антифриз ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот milmar » Вто 20 сеп 2011 22:46


За жалост , вероятността да си е заминала главата е голяма , както писах и преди :| ! Да караш , макар и 3-4 км с липса от 4-5 литра е доста страшно , най-натоварените термично места на двигателя (главата) остават без охлаждане , нивото на водата не стига до там :? .

Smeagol написа:Лошо :(
....
Ако колата си върви - карай докато грохне тотално двигателя и сменяй колата ;)
....

А е невъзможно да се кара така колега , защото от налягането започват да се пукат методично гумените съединения , разни пластмасови тройници и така ... :cry: .

ПП Пробата се прави само на студен мотор !
Отваряш разширителния съд , палиш и гледаш . Ако има мехурчета , дори само едно-две да видиш , а колата си е карана и няма какво да и' се обезвъздушава , то лакмус , разни тестери за CO 2 не са ти необходими , работата е ясна .


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Вто 20 сеп 2011 23:24


Чак невъзможно.. близо 800 км съм навъртял (повечето извънградско де) откак съм с тоя проблем.
На дълъг път (разбирай двг почти постоянно в обороти) няма никакъв проблем.
Градско ако я държа в обороти като мине 93 градуса също няма проблем.
Е, днеска стигнах от младост до красна поляна и там погледнах, разширителния съд беше абсолютно сух отвън..
Температурата я гледахме и на таблото и с мултицет възможно най-близо до термодатчика на радиатора (разлика 2-3 градуса)...
Маркучите са си твърди - на загрят двг не можеш да ги стиснеш повече от 2-3 мм с пръсти (не съм и опитвал по-сериозно, щото горещо деба)


Относно тоя тест - ако водата не е достатъчно, за да стигне нивото на маркуча на обезвъздушаване предполагам няма да видя мехурчета, за целта предполагам трябва да я напълня до горе, да обезвъздуши, гася, изстива и тогава?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот ventotdi » Сря 21 сеп 2011 10:28


колега и на мен ми надуваше маркучите до камък.Мотора не качваше повече от 85 градуса ,а след юркане стигаше до 92 - 93 и включваха перките за 10 секунди и пак падаше на 85 градуса.Реших се да отворя мотора.Главата пукната на 12 места и се отчаях.Шлайфаха я и останаха само цепнатини между клапаните и реших да рискувам да я слагам.Стягам ,паля и нямам проблем вече .Какво се случи не знам , гарнитура ли беше какво беше ама сега не надува маркучите !


ПП: От цялата страна търсих глава и всичките бяха напукани между клапаните.Как да дам 250 лева за нещо не сигурно.Нова с отстъпка е 500 лева.Сам решаваш ,ако имаш проблем с главата!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот milmar » Сря 21 сеп 2011 13:57


ISRalien написа:....
Относно тоя тест - ако водата не е достатъчно, за да стигне нивото на маркуча на обезвъздушаване предполагам няма да видя мехурчета, за целта предполагам трябва да я напълня до горе, да обезвъздуши, гася, изстива и тогава?


Да , именно !

Ако колата се кара с необходимото ниво в разширителния съд би трябвало да си е с обезвъздушена охлад. система . Доколкото разбирам продължаваш да губиш антифриз , затова един ден я карай като следиш да не пада нивото и да си се обезвъздуши добре сама . После на студен мотор доливаш до горе и гледаш . Освен това понякога мехурите излизат в разширителния съд не само през маркучето за обезвъздушаване , а от всякъде :( .

Друг признак е ако още на ниска температура (под 70-80 градуса) ти прави налягане :( .
Иначе при 95-100 градуса е нормално да не можеш да смачкаш маркучите . Налягането се вдига още 80-90 градуса по термометър , защото има места (главата) , в които локалната температура е доста по-висока от тази която мерим и антифриза "опитва" да кипи :) . При затворена охладителна система налягането се повишава и в крайна сметка се предотвратява кипене .

ПП Да не караш на вода ?


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Чет 22 сеп 2011 23:40


milmar написа:ПП Да не караш на вода ?

Да, в момента е на вода, докато реша проблема.. Просто не виждам смисъл да сипвам антифриз, който си изтича през казанчето...


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Нед 25 сеп 2011 13:23


Тъй, понеже се прибрах у Видин, мина един познат майстор да погледне и направи нещо, което не се бяхме сетили :Mr Green Fun
Извади маркучето за обезвъздушаване, запалих двг, почнах да наливам вода в разширителния, докато обезвъздуши.
Както и очаквах, не спря да обезвъздушава, все си изкарваше мехурчета, дори и докато загря до 85 градуса :cry:
Та след формулата ще му сваляме главата :bishop да видим какви са пораженията, надявайки се че ще ги видим де...
Хубавото е, че баща ми има глава от същия мотор :mrgreen:


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Dead man » Нед 25 сеп 2011 14:32


Иво,преди време ти казах че най-вероятно е главата... :012: :kissy:



ПП Да не караш на вода ?

Добре дошъл в клубЪт...хаххахах


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот milmar » Нед 25 сеп 2011 17:19


Dead man написа:Иво,преди време ти казах че най-вероятно е главата... :012: :kissy:



ПП Да не караш на вода ?

Добре дошъл в клубЪт...хаххахах



То за главата и аз казах още в началото на темата , но пак повтарям , дано съм лош пророк :) !

За водата - с вода ще ти надува повече маркучите отколкото с антифриз , дори и при напълно изправна охл. система !


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот ktamen » Нед 25 сеп 2011 17:42


ISRalien написа:За всеки случай пак сменихме термодатчика, пак нищо.

Предполагам имаш предвид датчика, който включва вентилатора. Преди да сложиш новия пробва ли го в тенджера с вода и качествен термометър да видиш при каква температура включва?
Пробвал ли си да караш с постоянно включен вентилатор?
Пишеш, че като се включи вентилатора и веднага сваля температурата като по учебник. Ако водата не циркулира както трябва вентилатора е безполезен и температурата няма да се повлияе.
Новия термостат пробвахте ли го и него в тенджера?


Потребителски аватар
Ivailo
Мнения: 9497
Регистриран на: Пет 27 апр 2007 15:21
Автомобил: VW Golf mk3
Двигател: AAZ
Местоположение: София/Видин
Контакти:

Re: Проблем с охладителната система на AAZ

Мнениеот Ivailo » Нед 25 сеп 2011 22:46


ktamen написа:
ISRalien написа:За всеки случай пак сменихме термодатчика, пак нищо.

Предполагам имаш предвид датчика, който включва вентилатора. Преди да сложиш новия пробва ли го в тенджера с вода и качествен термометър да видиш при каква температура включва?
Пробвал ли си да караш с постоянно включен вентилатор?
Пишеш, че като се включи вентилатора и веднага сваля температурата като по учебник. Ако водата не циркулира както трябва вентилатора е безполезен и температурата няма да се повлияе.
Новия термостат пробвахте ли го и него в тенджера?

Е да де, той...
Не сме ги пробвали, ама пробвахме два термодатчика вече, пък и стария...
Иначе не сваля температурата буквално веднага, ами нормално, имах предвид, че като поддържам обороти се включва и изключва на правилните градуси, демек поддържа температура като по учебник.

Все тая, главата е махната, майстора каза, че най-вероятно гарнитурата е издухала, утре ще обикаляме по стругари, ще гледаме и самата глава дали има видими пукнатини...
Дано е само гарнитурата, че и ролката на ангренажа е отишла, пък и понеже не знам кога съм сменявал ангренаж ще го сменяваме и него, пък и всичките гарнитури, пък и един повдигач, пък кварталния майстор в люлин преди 2 години като ми е сменявал свещите едната я е завъртял накриво, съответно резбата е maikomila и си смених половината неща в коша вече с тоя проблем :banghead:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта