Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот Infernal_fire » Пон 26 сеп 2011 22:19


Здр колеги искам да ви попитам за един мой проблем дали е нормално, карам си Голфа 3 1,6 АФТ 101 коня, карам на нагорнище и следя температурата която убедително се покачва и стига до 102 повече не сам вдигал, та проблема е следния на нагорнище не се охлажда но когато си карам по нагорнище с около 70 км с натиснат педал на газта постоянно нормално си е на баир не се охлажда когато почна да препомпвам педала газ газ газ и после пусна газта за 5 сек и после пак така тогава започва да пада температурата когато започна да пускам газта това нормално ли е разбирам че е нормално на баир да позагрее но не правя ли това с педала може и да прегрее според мен, другото което е карам си на прав път и температурата си седи на 92 95 градуса по често на 95 и идва надолнище и пускам газта и температурата пада до 87 градуса и след това като свърши надолнището и натисна газта пак стига до 95 градуса, по принцип бях свикнал на дизел понеже имаме и vw Sharan 1,9 TDI него бях свикнал да го карам по инерция за икономия и т.н. сега оба4е пусна ли голфа по инерция на извън градско голфа загрява до 98 градуса и това със скорост около 100 км, е моля ако някои има някакви идеи да сподели,
по принцип сам се насочил към термостат и след това ми идва една мисъл за водна помпа и от некадърни майстори понеже ми се поизгубва малко течност но това са мои теории надявам се някои които разбира да сподели мнение.
Благодаря ви предварително. :cry: :cry: :cry:




Потребителски аватар
slav
Мнения: 464
Регистриран на: Пон 10 апр 2006 19:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Любимец

Re: Проблем с охлаждане.

Мнениеот slav » Пон 26 сеп 2011 22:34


Е.ах ти тъпнята. 10 реда изречение и нищо не разбрах. Българския език умира и ние с него.


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с охлаждане.

Мнениеот Infernal_fire » Пон 26 сеп 2011 22:37


кое не разбрахте описах ви проблема какъв и или вие маи не знаете БГ и не можете да четете.


Потребителски аватар
bobi_diesel
Мнения: 515
Регистриран на: Пет 18 юни 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с охлаждане.

Мнениеот bobi_diesel » Пон 26 сеп 2011 23:03


:неграмотно


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот tisho_psg » Вто 27 сеп 2011 8:00


Infernal_fire написа:Здр колеги искам да ви попитам за един мой проблем дали е нормално, карам си Голфа 3 1,6 АФТ 101 коня, карам на нагорнище и следя температурата която убедително се покачва и стига до 102 повече не сам вдигал, та проблема е следния на нагорнище не се охлажда но когато си карам по нагорнище с около 70 км с натиснат педал на газта постоянно нормално си е на баир не се охлажда когато почна да препомпвам педала газ газ газ и после пусна газта за 5 сек и после пак така тогава започва да пада температурата когато започна да пускам газта това нормално ли е разбирам че е нормално на баир да позагрее но не правя ли това с педала може и да прегрее според мен, другото което е карам си на прав път и температурата си седи на 92 95 градуса по често на 95 и идва надолнище и пускам газта и температурата пада до 87 градуса и след това като свърши надолнището и натисна газта пак стига до 95 градуса, по принцип бях свикнал на дизел понеже имаме и vw Sharan 1,9 TDI него бях свикнал да го карам по инерция за икономия и т.н. сега оба4е пусна ли голфа по инерция на извън градско голфа загрява до 98 градуса и това със скорост около 100 км, е моля ако някои има някакви идеи да сподели,
по принцип сам се насочил към термостат и след това ми идва една мисъл за водна помпа и от некадърни майстори понеже ми се поизгубва малко течност но това са мои теории надявам се някои които разбира да сподели мнение.
Благодаря ви предварително. :cry: :cry: :cry:

Не мога да ти помогна със съвет защото и аз нищо не разбрах. Ти да не си Димитър Пенев?
П.С. Напиши с няколко изречения какъв е проблема,но по-разбираемо.


garfield
Мнения: 61
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот garfield » Вто 27 сеп 2011 11:36


термостат температурата не трябва да мърда нагоре от 90 градуса.Миналата седмица смених моя 115 струва кутията със термостата датчика и 1 тръба към него.Водна помпа няма как да е!Защото като загрее няма въобще да охлажда.Пробвай като почне за загрява пусни парното и вентилаторите до край само отвори прозорците за да не стане като в сауна и ако след 1-2 мин максимум започне да пада значи 100% е термостат.По принцип до 30 сек. почва да пада температурата.

П.с Обяснявай с кратки и ясни изречения ако се надяваш на помощ :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот stefan4o » Вто 27 сеп 2011 11:41


Ако качваш баири със 70 км/ч на пета предавка според мен е повече от нормално да ти загрява колата.


garfield
Мнения: 61
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот garfield » Вто 27 сеп 2011 11:53


Не трябва да мърда от 90 за това има и перка!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот zfa159 » Вто 27 сеп 2011 14:08


Брей :) Някой не чете внимателно ;) Колегата пита за Голф 3 с AFT (1.6 8V 101hp ),другия колега му говори за някакъв друг двигател и то вероятно за Голф 4 съдейки от цената на термостата и описанието (термостата на Голф 3 с AFT струва 67лв оригинален и не се продава с никаква тръба).За Голф 4 е вярно,че температурата не трябва да минава 90,заради спецификата на охладителната му система.Но това за Голф 3 никак не е вярно поради няколко причини :
1. термостата започва да се отваря на 87 градуса,но е напълно отворен т.е. на 100% чак на 102 градуса ,съответно температурата може да си шари в границите 90-100 градуса без проблем и без това да е проблем,свързан с прегряване на колата...Лади-те отдавна ги изхвърлихме,тук системата нормално си работи на 94-5 градуса.
2. перката,на която толкова много се надявате,се включва на 95 градуса,като тази температура се мери чак на радиатора и то или в средата му или няколко тръби под входа с вряла вода от двигателя.Момента на тръгване на перката е 95 градуса на датчика за перката,което са 97-8 градуса температура на главата и съответно на датчика,който отчита температурата на антифриза и я показва на таблото.Съответно вотра степен на перката тръгва на 102 градуса,като тогава все още двигателя не се смята за прегрял.
3. датчика,който мери температурата на антифриза е много много инертен и регистрира бавно промените в температурата,понеже никой не гони от него точност и 5 или дори 10 градуса грешка са напълно в нормите за този датчик.Съответно ако не беше направен толкова инертен,стрелката за температурата щеше постоянно да шари между 87 и 95 градуса като побъркана,според отварянето и затварянето на термостата и пускането и спирането на перката (това се наблюдава с цифров термометър,който мери много по-бързо и точно) ;) .Този датчик е там и показва,за да знаеш дали колата не загрява или дали прегрява,а не да съдиш с точност за температурата на двиателя.
За да се знае точно какво се случва с двигателя,се мери с нормален термометър истинската температура на антифриза или най-добре директно на главата,за да се знае кога,какво и защо се случва.Датчика е крайно неточен и много бавен и не може да се каже само на базата на неговото показание какъв е проблема.Мери се температура на главата,температура на входа на радиатора и на изхода на радиатора,температура на главата,при която пуска перката и същото но на радиатора,за да се види дали и каква циркулация има на антифриз и въобще какво се случва.Същото измерване се повтаря при по-високи обороти,когато двигателя грее повече и се предполага,че трябва да има по-сериозна циркулация на антифриза през системата.
:beer

Последна промяна от zfa159 на Вто 27 сеп 2011 14:12, променено общо 1 път.


garfield
Мнения: 61
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stz

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот garfield » Вто 27 сеп 2011 14:12


температурата наистина варира за това не споря но стрелката по принцип не трябва да минава 90 градуса въпреки че температурата се променя


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот zfa159 » Вто 27 сеп 2011 14:26


Това силно зависи от модела на колата :) Ако е Голф 2 или 3 ,както и ако е Пасат В3 или В4,е нормално да се разхожда в границите 85-95-100 градуса при различните режими на работа на колата.
При Голф 4 и 5,както и Пасат В5 и В6,отклоняването от 90 градуса е знак за проблем с охлаждането,защото при тях температурата се поддържа сравнително постоянна в различните режими и измерването се извършва по много по-прецизен начин,както и термостата е на друго място и въобще цялата охл. с-ма е по-различна.
:beer


orlin4ooo
Мнения: 388
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 22:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот orlin4ooo » Вто 27 сеп 2011 14:27


колега според мен ако имаш някъде загуба на охладителна течност това трябва да отстраниш според мен всичко останало ти работи термостата ако е забил на отворено положение с мъка ще достигаш 80 градуса и то в градско със задръствания, ако е забил на затворено ще прегряваш лесно и няма да се охлажда мотора :) при така описания проблем според мен причината е ниско ниво на течността когато се натовари повече двигателя( баир) минаваш 95 градуса и после колата пак се поохлажда... търси откъде губи течност, може наистина да е водна помпа ако има луфтове някъде :)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот stefan4o » Вто 27 сеп 2011 15:20


Колегата по-горе има право. На връщане от Бургас през лятото забелязах следното и съм почти готов да се обзаложа, че при пусналия темата е нещо подобно. В големите жеги, когато пътувах изкачвах съответно баири на 5та предавка със сравнително ниска скорост. Да кажем 70-80км/ч. Забелязах, че когато го правих на 5та стрелката на темп. отиваше една идея по-надясно. Аз си го обяснявам по следния начин. Когато колата се движи с някаква скорост и термостатът е в положение между напълно отворено или е започнал да затваря се поддържа някаква температура на двигателя около да речем 90-95 градуса, водата циркулира през радиатора, въздушната струя съответно го охлажда и нещата са ОК. Но идва нагорно. Колата си остава на същата 5та предавка, но започва да умалява на баира, оборотите падат от 2800-3000 на 2000 примерно. Тогава двигателят видимо се претоварва и грее повече. Съответно скоростта пада надолу, с това и струята, която охлажда радиатора. Стига се дотам, че стрелката започва леко да се мести надясно и да достига положението на вкл. на 1ва степен на перката. Дебитът на водната помпа, която се движи от кол.вал на двигателя съответно е пряко зависим от оборотите на мотора. Като се натрупат тези 3 фактора - понижени обороти на в.помпа, намаляла струя заради по-ниска скорост и повишаването на темп.на двигателя заради режима му на работа и неправилна предавка се получава по-голямо загряване. Включването на 4та предавка поне при мен свърши работа и стрелката се върна пак,където си беше преди това.


Infernal_fire
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 06 апр 2010 15:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот Infernal_fire » Вто 27 сеп 2011 16:23


Благодаря ви колеги по всичко описано разбирам, че всичко е в рамките на нормалното, но мен ме съмнява, че може да е от самия двигател все пак е 1,6 101 коня и е възможно да работи на по големи температури и да вярно е перката тръгва на 95 градуса. (течността се губи, но не с литри а 50 100 мл)

за колегата stefan4o не съм толкова прост, че да качвам нагорнище на 5та ... всяка кола се мъчи в ниски обороти на нагорнище...


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Голф 3 - Проблем с охлаждане.

Мнениеот muns61 » Вто 27 сеп 2011 17:13


AFT работи точно на 90 градуса, момента на включване на вентилатора е една ширина на стрелката на прибора вдясно от чертичката на 90 - те градуса. Надявам се, ме разбра. Най - вероятно термостата ти е дал фира, не отваря достатъчно и не затваря навреме. Купи си Валер и го смени.
Загуба на антифриз най - често е от пластмасовия фланец с датчика на температура на главата, над кожуха на съединителя. Не се опитвай със силикон, смени го с нов.
Водната помпа е с метална турбина, поне аз не съм виждал на такъв мотор пластмасова.
И не грее на 5 - та с малка скорост, по - скоро не върви и щеш - нещеш, минаваш на долна предавка.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 39 госта