Много сериозен проблем с лампи

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Бързият » Пет 30 сеп 2011 19:12


Колеги имам следния проблем.
Забелязвам от 2-3 дни следното нещо - цъкам ключа на лампата и крушката веднага гори :roll:
Това се случва в няколко стаи с различни лампи. До тука съм опропастил 3 обикновени крушки и 2 лунички :roll:
Започвам да си мисля че проблема е в мене :roll:
Помагайте :roll:




Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Бързият » Пет 30 сеп 2011 19:17


Отивам да разбия каръка с 7-8 бири.
Ако някой измисли нещо нека пише, темата е сериозна :!:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот enigma79 » Пет 30 сеп 2011 19:19


Ако няма други проблеми с други електроуреди то проблема е в крушките и луничките,просто ментаци.Но за най сигурно викни човек който си говори с тоците mhihi


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Бързият » Пет 30 сеп 2011 19:20


Светят си от доста време без проблеми.
Само като аз ги пускам стават фалцовете :(


Потребителски аватар
vladobo
Мнения: 474
Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
Автомобил: мерцедес
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот vladobo » Пет 30 сеп 2011 19:23


На един ключ ли са всичките дето горят? С автоматични предпазители ли си? Виж като свалиш крушката кое е прекъснато на ключа- фаза или нула.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот milmar » Пет 30 сеп 2011 19:46


Задължително измери напрежението с волтметър .
Може да има куп причини за повишено напрежение . Едната , "най-тривиалната" :) е прекъсната "нула" на главното табло , това което е в мъзата на блока (ако си в блок :) ) . Ако имаш съседи със същите оплаквания и други на които им мъждукат лампите (ниско напрежение) , това е проблема .


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот lent » Пет 30 сеп 2011 20:02


milmar написа:Задължително измери напрежението с волтметър .
Може да има куп причини за повишено напрежение . Едната , "най-тривиалната" :) е прекъсната "нула" на главното табло , това което е в мъзата на блока (ако си в блок :) ) . Ако имаш съседи със същите оплаквания и други на които им мъждукат лампите (ниско напрежение) , това е проблема .

Колега,може ли да обясниш по-подробно от какво се получава това повишаване на напрежението при преъсната "нула" в главното табло и коя точно нула от всички?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот milmar » Пет 30 сеп 2011 21:22


lent написа:...
Колега,може ли да обясниш по-подробно от какво се получава това повишаване на напрежението при преъсната "нула" в главното табло и коя точно нула от всички?

В електроразпределителната мрежа ниско напрежение (под 1000V :D ), навсякъде се използва трифазната система , т.е. пренасят се три променливи напрежения по 220V по отношение на "нулата" . Различават се само по фаза , т.е. дефазирани са във времето на 120 градуса (спрямо периода) . Въврят 4 проводника - 3 фази и една нула . Тези три фази , мерени с мултицет спрямо нулата са 220 V (фазово напрежение) , но напрежението мерено между две фази е 380V (нарича се линейно напрежение) . В апартамента ти "влиза" една фаза и една нула , така е за всички домакинства , но фазите се редуват - на теб фаза 1 , на друг - фаза 2 , на трети - фаза 3 . Идеята е да се товарят равномерно . Ако трите фази са натоварени идеално равномерно ( може да стане само в заводите , където има предимно трифазни консуматори) , се оказва , че през нулата ток не тече , на практика е "излишна" . Затова и трифазните кабели с голямо сечение се правят с по-тънка нула - например 3x25 + 16 - значи 3 жици по 25mm2 за фазите и една 16mm2 за нулата ....
Така е , но в апартаментите консуматорите са монофазни , и трифазната система няма начин да се натовари идеално равномерно . Трифазната система не е балансирана и ако нулата идваща от трафопоста или главното табло е нагоряла или разкачена , става така , че тя "увисва" . На нея се получава един разликов потенциал , различен от 0 волта , и съответно натоварените фази "клякат" , а тези (или тази) която е по-малко натоварена "щтръква" :mrgreen: .

Общо взето , грубо , това е :) - "Ел.обзавеждане" 2-ри или 3-ти курс на Ел техникума , ех кои години беше , демокрация нямаше още mhihi !


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2701
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Vasseto » Пет 30 сеп 2011 22:04


Колега,
ако не можеш сам по добре извикай някой да ти го направи.

Крушките горят когато се подаде напрежение в първоначалния момент.Тогава се повдига температурата на жичката от стайна до макс за да свети.Решението е да сложиш един свето диод последователно с резистор окло 8Ком (или толкова поне го сметнах за около 30 мА през диода) успоредно на ключа. така че да протича ток около 30-40 мА и да загрява реотана предварително за да няма акава голяма температурна разлика в "0+"(началния момент).Може да изкараш свето диода през пластмасана на ключа така че да свети в тъмното и да се ориентираш къде е ключа.Но това е за напреднали.

Това за всеки ключ.Не работи за енерго спестяващи лампи!

Успех!
Поздрави Вассето

Последна промяна от Vasseto на Пон 03 окт 2011 9:31, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот lent » Пет 30 сеп 2011 22:21


milmar написа:
lent написа:...
Колега,може ли да обясниш по-подробно от какво се получава това повишаване на напрежението при преъсната "нула" в главното табло и коя точно нула от всички?

В електроразпределителната мрежа ниско напрежение (под 1000V :D ), навсякъде се използва трифазната система , т.е. пренасят се три променливи напрежения по 220V по отношение на "нулата" . Различават се само по фаза , т.е. дефазирани са във времето на 120 градуса (спрямо периода) . Въврят 4 проводника - 3 фази и една нула . Тези три фази , мерени с мултицет спрямо нулата са 220 V (фазово напрежение) , но напрежението мерено между две фази е 380V (нарича се линейно напрежение) . В апартамента ти "влиза" една фаза и една нула , така е за всички домакинства , но фазите се редуват - на теб фаза 1 , на друг - фаза 2 , на трети - фаза 3 . Идеята е да се товарят равномерно . Ако трите фази са натоварени идеално равномерно ( може да стане само в заводите , където има предимно трифазни консуматори) , се оказва , че през нулата ток не тече , на практика е "излишна" . Затова и трифазните кабели с голямо сечение се правят с по-тънка нула - например 3x25 + 16 - значи 3 жици по 25mm2 за фазите и една 16mm2 за нулата ....
Така е , но в апартаментите консуматорите са монофазни , и трифазната система няма начин да се натовари идеално равномерно . Трифазната система не е балансирана и ако нулата идваща от трафопоста или главното табло е нагоряла или разкачена , става така , че тя "увисва" . На нея се получава един разликов потенциал , различен от 0 волта , и съответно натоварените фази "клякат" , а тези (или тази) която е по-малко натоварена "щтръква" :mrgreen: .

Общо взето , грубо , това е :) - "Ел.обзавеждане" 2-ри или 3-ти курс на Ел техникума , ех кои години беше , демокрация нямаше още mhihi !


Много подробно и точно описано :да:


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Zerga3GT » Пет 30 сеп 2011 22:41


И аз имам същия проблем какви ли не крушки слагам и горят но по много странен начин:
Спирам я и като я пусна вече не свети(имам предвид че не светва преди да изгори а вече е изгоряла)
за седмица смених 3 крушки на едно и също място(в кухненския бокс) на 2 метра е крушката в хола която не гори поне не на всеки час

еи сега ми изгоря и в коридора ама тя си беше за смяна


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот Бързият » Съб 01 окт 2011 0:37


Мислех че съм карък, а то си имало научно обяснение.
Ще пробвам там с замерванията пък да видим.
Благодаря за разясненията :beer


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот milmar » Съб 01 окт 2011 8:41


Ако си в къща , в квартал с малко къщи .... искам да кажа :D , ако квартала е голям , а няма много консуматори и трансформатора (трафопоста) е един за голям по площ район , то в такива случаи вдигат доста напрежението на трафопоста , за да "стига" и до най-отдалечените абинати . Мисълта ми е ако си близо до трафопост е "нормално" :wink: , запаси се с повече крушки и ги ползвай възможно по-рядко mhihi . Шегичка :да: .


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Много сериозен проблем с лампи

Мнениеот bnick » Съб 01 окт 2011 10:36


Сменяваш ключовете с димерни или крушките с ЛЕД или енергоспестяващи. Проблема изчезва...аз така си реших моя



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта