Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Вто 19 юли 2011 21:18


Здравейте.
1-ви пост тук и при това е оплакване - позната картинка нали :)
Автомобила: Passat B3 G60 Syncro '91. Чист климатик (без троник отзад :) )
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Проблема: накратко ЖЕГААААА scare scare scare scare
Сега сериозно. Изчетох всички теми в този раздел където участва думичката климатик. Най-полезна ми беше онази с присаждането на клима от голф в пасат. Вдигнете я като важна, почти всички проблеми са разгледани в нея...
Започнах отзад напред, а именно от:
1. Панела с врътките вътре в купето. Свалих го, качих си го в нас, направих му пълна профилактика и оглед - вече е ОК. Всичките степени (0,1,2,3,4) си дават контакт, медните пластинки зачистени със шкурка и всичко замерено с мултицета - ОК. Радио бутоните отдолу (norm и max) и те са ОК. Средния радиобутон винаги е затворена веригата а на другите два, когато съответния бутон е натиснат, само тогава е затворена. По индикациите в купето всичко изглежда ОК. Светват си диодчетата на norm или на max в зависимост как е пуснат НЕ МИГАТ, абе 6+... е да ама духа въздуха отвън 1:1 :(
2. Всички предпазители един по един са замерени - всички са здрави. Предпазител 19 (по спомен) независимо, че беше здрав го замених с нов - нищо
3. Търсих релетата, които колегите в съседните теми споменават, признавам си не ги намерих. (нямам упоменатия номер :( )
Изображение
Това са, ако някой каже кое от всичките е за климата получава една бира автоматично :)
намерих и едни (които ги има на голфовете) под капака до казанчето за охл. течност:
Изображение
не са те, или поне нищо не се случва, дори и след подмяната им с други.
4. Когато теоретично климатика би трябвало да работи перката се включва да върти - ОК, обаче на компресора никой не му казва "Айде бе моя, давай" или казано по друг начин при никакви положения в буксата към компресора НЕ идва ток:
Изображение
Чудих се почесвах се, мислих си да дам на тази букса тестово ток от акумулатора, но като не съм сигурен къде е "+" и къде "-" (зелен и кафяв са, би трябвало кафевия да "-" ама...)и дали изобщо там трябва да са 12В и реших да не рискувам, макар, че така щях да се убедя в коректната работа на компресора като елемент от системата.

Извод според мен - проблема ми е в тоци или някой датчик.
Колеги, помагайте с идеи, насоки... каквото и да е, ще съм Ви благодарен.

п.п. Да използвам момента за една странична питанка: какъв по default трябва да е акумулатора на тази машина, че не е много сигурно прединя собственик при подмяна да не е сложил какъвто му е паднал...
Признавам си по този въпрос не съм търсил info.... :oops: :oops: :oops:

Последна промяна от yuckuJackD на Вто 19 юли 2011 21:27, променено общо 1 път.




taran
Мнения: 565
Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот taran » Вто 19 юли 2011 21:26


А,фреон има ли,като падне налягането в системата,си има разни защити,който точно това правят-не позволяват на компресора да "зацепи".


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Вто 19 юли 2011 23:13


Благодаря за отделеното внимание, колега!

По принцип фреонът е зареждан скоро, но нека предположим, че има някакъв теч. Можеш ли да ме ориентираш къде се намира въпросният датчик, който измерва нивото на фреона, за да проверим какъв сигнал подава. Това ще бъде един своеобразен тест за наличието на фреон. По принцип не би ли трябвало при подобен сценарий лампичката в купето на A/C да мига, а не да свети постоянно както при нормални условия?

И още един въпрос: какви други могат да бъдат причините за неподаване на сигнал към компресора, за да включи, и какъв трябва да бъде сигналът?


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот brad4edat » Вто 19 юли 2011 23:33


Провери си системата дали имаш достатачно фреон в нея, че пресостата да подаде разрешаващ сигнал да се включи климатика!!!
Пресостата би трябвало да ти е с 4 крачета, разкачаш буксата на компресора и закачаш мултицет там или 12v крушка, като след това окъсяваш крачета 1-2 на пресостата и пускаш климатика от копчето в купето.
Ако и така не се подаде сигнал към компресора да тръгне, то имаш някъде ел. проблем.
Ако така тръгнат перките на 1-ва степен а компресора все още не получава сигнал, то най вероятно ти е отърчало релето което пуска компресора, ако и перките не тръгват то някъде по захранванията става фал.
Това дотук е при закъсени крачета 1-2 на пресостата!!!!!
Желателно е ако не знаеш дали има фреон в системата да разкачиш компресора и да сложиш 12v крушка на буксата към компресора, че да не го пуснеш да работи на сухо и да се спомине!

Намери кое реле ти управлява компресора и го замери задължително дали работи!!!!
Всичко е на 12V!!!
Кафява жица е обикновено - ( ако някой не ги е рязал и разменил някога)
Зелена жица е + или някакъв положителен управляващ импулс, зависи къде отива ( не е проблем да се дава +12v на тях)
Червените жици са ясни :) +сове.


Изображение
Датчика се намира на тънката тръбичка, точно до входа към купето, представлява един кръгъл тупуз навит към нея ( макар при някои коли да се намира навит пък на самия дехидратор) :Mr Green Fun
Изображение

Иначе друга причина е както ти казах да имаш изгоряло реле за пускането на компресора. То е силово реле и обикновено им прекъсва управляващата намотка ( бобинката).


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Сря 20 юли 2011 0:32


brad4edat, благодаря ти за изчерпателния отговор, точно това ми трябваше на този етап. Страшен си! :beer
Утре ще го издиря този пресостат и ще играе мултицета :)
Иначе, да, перката си върти когато от копчето вътре е пуснато AC-то, това ми беше странно, но явно се управляват поотделно... ще го замостя да видим дали ще бииип-не мултицета, а ако не, ще се издирва кое е релето...
Още веднъж благодарско.


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Сря 20 юли 2011 23:01


Ъпдейт:
Снимките говорят сами за себе си ...
Работното място:
Изображение
Пресостата:
Изображение
Замостване на пресостата (пинове 1 и 2):
Изображение
Замервне за наличие на напрежение на буксата на компресора:
Изображение
В моя случай, когато включа отвътре климатика се появи напрежение при положение, че съм замостил пинове 1 и 2 на пресостата, ако не съм на буксата на климатика нямаше напрежение при никакви обстоятелства. Извода е, че няма фреон.
Изображение

Описвам толкова подробно и със снимки с идеята тази тема да остане и да е полезна не само на мен ...


И така-а-а-а.... Следва търсене на теч.
По-горе споменах че скоро е пълнена колата с фреон, следователно отнякъде изтича.
Проблема е, че фреона е от най-стария (и забранен по-принцип) и за него оцветител се намира мъчно... а и цялата процедура е свързана с една не лека инвестиция - човек трябва да се подготви финансово за 2 зареждания в най-лошия случай, както и чарка, който се окаже виновник за теча(в повечето случай е радиатора, освен ако не споделите за някоя обичайна болест при нашия модел).

:drunk :drunk :drunk :drunk :drunk :drunk
:drunk Благодаря на отзовалите се ! ! ! :drunk
:drunk :drunk :drunk :drunk :drunk :drunk

При развитие на нащата, ще ъпдейтвам (да има за следващите поколения :) ) въпреки всичко, всякакви идеи и съвети са добре дошли. :)


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот peter70 » Чет 21 юли 2011 7:15


направи следното: на въпросния датчик замости (с кламер да речем ) крайно ляво и най-близкото краче до него, след това крайно дясно и най-близкото краче до него. Би трябвало в единия случай при включен климатик от бутоните и пуснат вентилатор да чуеш щракането на съединителя на компресора а в другия перката да тръгне на 2-ра скорост.
Ако това не стане провери 2-те релета или направо ги смени (струват 2 лв в Конрад) около казанчето.Ако пресостата ти е изправен и имаш фреон, но нямаш теч трябва на едната двойка лява или дясна не помня, но мога да видя при закачен пресостат към фреона ( :D) да има около 0 ома (късо). Направи това и пиши какво е станало. Ще тръгне не бой се.


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Чет 21 юли 2011 9:01


Благодаря за съвета.
Предния ми пост реално показва половината от това, което казваш - замостени 1-ви и 2-ри пин, но поради съмнение за липса на фреон от съображения за финансова безопастност :evil: не чакам да чуя компресора, а меря тока на буксата му. Перката, както казах още в първия пост си включва.
Остава единствено да видя дали при замостване на пинове 3 и 4 ще включи на 2-ра степен, но очакванията ми са, че ще си включи...
Ще поживеем и ще видим (довечера).
Благодаря още веднъж


peter70
Мнения: 101
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот peter70 » Чет 21 юли 2011 14:38


Много странно, но съм сигурен, че като пишех поста си последния видим пост беше на колегата yuckuJackD публикуван на: Сря Юли 20 29, 2011 0:32

Радвам се че си си решил проблема.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот radotom » Чет 21 юли 2011 15:51


peter70 написа:... последния видим пост беше на колегата yuckuJackD публикуван на: Сря Юли 20 29, 2011 0:32 ...

:lol: :lol: :lol: Магияааааа!... :Mr Green Fun
Първите 5 мнения на потребител трябва да се одобряват от админ/мод-екипа.
Колегата има вече 5 такива - следващите ще му бъдат видими веднага, след като ги е написал.

Относно одобренията и самата тема - това са едни от мненията, които съм одобрил с най-голямо удоволствие! :да:
Чудесно свършена работа и много добри обяснения.


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот ARusev » Чет 21 юли 2011 17:42


yuckuJackD написа:В моя случай, когато включа отвътре климатика се появи напрежение при положение, че съм замостил пинове 1 и 2 на пресостата, ако не съм на буксата на климатика нямаше напрежение при никакви обстоятелства. Извода е, че няма фреон.


Този извод изглежда малко прибързан, ако разбира се вече не си казал, че компресора не се включва при свързани кабели към него.
В случая остава да провериш дали електромагнитния съединител на компресора работи, така както ти е препоръчал колегата peter70. Защото и да имаш фреон, ако е изгоряла бубината на този съединител, няма кой да ти върти компресора. Тази проверка не трябва да те плаши, т.к. можеш да я направиш при неработещ двигател и реално компресора няма да се върти. А щом вече знаеш кой от кабелите е "+", може и просто да пуснеш 12 Волта ток към бубината.


Потребителски аватар
brad4edat
Мнения: 341
Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Разлог
Контакти:

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот brad4edat » Чет 21 юли 2011 19:39


Да, колегите го допълниха точно съвета:)
Подай напрежение от акумулатора директно на компресора, но при изгасен двигател!!!!!
Ако чуеш щракване ( това значи че електромагнита работи), то компресора е наред, и според диагностиката която си направил до тук, то ще остане най-вероятно липсата на фреон в системата.
Ако при подаването на напрежение на компресора не се чува щракването на електромагнита, то си за смяната на самия електромагнит!

Незнам обаче дали може да се смени електромагнита при закачен на двигателя компресор, тук някой друг колега да каже:)


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Пет 22 юли 2011 2:08


Не съм избягал, ей.
Просто тези дни съм малко зает, а ми се очертава да е така и следващите няколко, но темата няма да остане така!
Ъпрейти ще има, винаги когато се "пипа" нещо по колата. Междувременно хвърлям по един поглед тук и си правя сметката какво има да се прави.
Благодаря на всички Ви!

п.п. Изображение Ех че кеф - пишеш и веднага ти излиза поста Изображение мистерия мистерия, колко да е мистерия - аман от ботове :)


Потребителски аватар
yuckuJackD
Мнения: 7
Регистриран на: Пон 30 май 2011 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот yuckuJackD » Вто 06 сеп 2011 22:36


Ъпдейт - няма кинти.
Не е зарязана темата иначе, но май напролет като опре ножа в кокала...


zelenoto g60
Мнения: 90
Регистриран на: Чет 25 дек 2008 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Климатик на PASSAT B3 (компресора не вкл.)

Мнениеот zelenoto g60 » Съб 01 окт 2011 23:22


Относно теча на фреон,ако някъде го има то наи вероятно ще омасли където изпуска,по скоро маркучите или гумичките на трв-то.За релетата можеш да провериш и тези под барчето с пепелника



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта