Смяна консумативи на PASSAT B4 - какво, каде, кога?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Stone
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Смяна консумативи на PASSAT B4 - какво, каде, кога?

Мнениеот Stone » Вто 05 сеп 2006 15:54


Здравейте,

първо да се похваля :-)))): от две седмици съм горд собственик на нов/стар :-) PASSAT B4. Колата е модел 1995 с мотор ABS 1.8mi/90 hp бензин и идва от Италия. На 260 000 km е и има сервизна книжка (попълвана съвсем съвестно). Преди покупката минах на диагностика в UNITRADE и хората казаха че колата е добра (компресия 12.5/12.5/12.2/12.8 ). От тогава минах към 2000км и съм очарован от колата - върви чудесно. Това наистина е идеалната кола за мен (30г. с двама щури сина и жена с МНОООООООООООООГО багаж :-)))))). Градско ми дава разход към 10.5л/100км (нормално "пенсионерско" каране) а извънградско към 7л/100км при 100-120км/ч.

Поради факта че съм голям "лимон" по въпросите с подръжката на колата, въпроса ми към по-опитните колеги е: Какво е редно да сменя/проверя, на колко време трябва да го сменям занапред. Питам защото като отида в сервиз и ги попитам те ми казват: "Ангренажен ремък, ролки и масло с филтър" без дори да я погледнат. От друга страна като чета темите в този форум оставам с впечатлението, че важни неща са и въздушния филтър, маслото на скоростната кутия, разни други масла и течности, накладките, свещите, кабелите на свещите и куп други неща за които аз като един обикновен user нямам и идея. Може ли някой от по-запознатите колеги да ми направи един списък с нещата който трябва да се сменят а също и да се проверят за да съм сигурен че колата работи нормално и няма да ме остави на пътя. Ще ми се да съм по-подготвен когато отида в сервиза (приемам и идеи за читав майстор/сервиз).

Предварително благодаря.

p.s. Брей че дълга хвалба му дръпнах .... ама колата наистина ме кефи та затова ми се ще да и намеря и читав майстор/сервиз. Предишната си кола водех във MOTOEXPERT в Драгалевци но съм крайно недоволен ... но това е друга тема.




Потребителски аватар
Formel
Мнения: 731
Регистриран на: Сря 05 юли 2006 17:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Formel » Вто 05 сеп 2006 16:16


Честито колега със здраве да си я караш и :welcome_to_group
аз имам същия пасат и съм много доволен от колата,дано и ти също си доволен от своята и да минеш много безаварийни километри


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 07 сеп 2006 0:31


ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СМЕНИ !!! :

-маслото
-маслен филтър, въздушен филтър, горивен филтър ( сменяват се заедно с маслото на 10 000 километра.Може и по-рано)
-ангренажен ремък и ролката ( сменява се на 60 000 километра.По-добре на 50 000 )


ЖЕЛАТЕЛНО Е ДА СМЕНИШ:

-свещите + кабелите
-антифриз ( сменя се на 2 години независимо от пробега)
-спирачна течност ( и тя на 2 год. независимо от пробега)


Провери си :

-накладките
-нивото на хидравличната течност на волана
-нивото на маслото на скоростната кутия ( сипва се само пълна синтетика 75w 90 )


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6382
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Чет 07 сеп 2006 19:57


За дължително се сменя!!!!!!!!
1.масло + маслен филтър
2. въздушен филтър, горивен филтър -сменят се за бензин - 10 хил.пробег;за дизели - 7.5-8 хил.пробег
3.ангренажен ремък с ролката и всички пистови ремъци - сменяват се на 60 000 километра(ако има теч е желателно да смениш двата семеринга на кол.и на раз. вал,защото така и така разваляш да сменяш ремъците,щото рано или късно ако тръгне теч ше трябва да правиш това упръжнение на ново,а то е свързано с време и средства.И от мен запомни,ама наистина запомни що то съм изпатл.СМЕНЯШЛИ СЕМЕРИГ НА КОЛ.ВАЛ ТРЯБВА ДА СВАЛИШ АНГРЕНАЖНОТО КОЛЕЛО В ТЪКАВ СЛУЧЕЙ СМЕНЯЙ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО БОЛТ НА КОЛ.ВАЛ , ЧЕ ДОРИ И АНГР.КОЛЕЛО ТО Е 22-23 ЛВ.,ДА НЕ ПАТИШ КАТ МЕН 8) )

Желателно ако искаш се сменят
1.свещите + кабелите
2.капачка+ палец
3.антифриз

Допълнително се проверява и ако има нужда сменяш
1.накладките
2.нивото на маслото на скоростната кутия ( сипва се само пълна синтетика 75w 90 )
3.нивото на хидравличната течност на волана

След опр.пробег при харч на масло да речем:
1.гумички клапани
2.гарнитура капак клапани

Аре колега Успех ако има нещо пиши на лични :D 8)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 08 сеп 2006 8:03


А бе Митко не шашкай човека, :roll: още малко ще го накараш да си направи основен ремонт.Никога нямаше да си купя Пасат ако знаех че трябва да си правя такива ремонти.
Според мен задължително се сменят:
Масло ремък и шайба ако е тръгнала -по преценка на добър майстор.
Въздушен филтър.Проверяват се свещите и делкото. За Пасата има голямо значение и бензиновия филтър може да го смениш веднага, или да чакаш да почне да ти придърпва колата.Хубаво е да си проверят маншоните на полуоските и спирачни накладки.Антифриз-препоръчително, масло скоростна кутия и сервоусилвател казват че по- хубаво от оригиналното няма.
Карай смело и отговорно :wink:


Потребителски аватар
theater
Мнения: 93
Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот theater » Пет 08 сеп 2006 11:13


kaloyan22 написа:... и шайба ако е тръгнала -по преценка на добър майстор.

Калоянчо, шайбата се сменя задължително ако искаш да разчиташ на 60000 км за ремъка, особено при покупка на кола на старо. Независимо колко е добър майстора не може да ти гарантира, че един лагер ще изкара още 60 000 км като не се знае нито каква марка е, нито колко време е връткан. Може в момента да е добре и след 5000 км да почне да свири, а след още 5000....... :banghead:
mod edit: vaskoto1


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3967
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Мнениеот joro_kem » Пет 08 сеп 2006 19:28


bobcho написа:-ангренажен ремък и ролката ( сменява се на 60 000 километра.По-добре на 50 000 )


а най-добре на 30,000 - мнението си е лично мое и не задължавам никого с него, но откакто патих със скъсан ремък на 35 хил. на служебния опел комбо 1.4 бензин, не искам да рискувам. при всички тези ментета или недотам качествени консумативи и резервни части на родния пазар, малко по-ранно обслужване не пречи.

колега, ако още приемаш съвети: ангренажен ремък+ролка / масло + филтри / накладки / свещи + горивен филтър


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пет 08 сеп 2006 20:02


joro_kem съгласен съм за ремъка.Може и по - рано да го смениш.По - сигурна е работата.И за маслото е същото.Аз мойто не го изчаквам до 10к.Като му направя 8-9к и хайде смяна.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Пет 08 сеп 2006 20:59


виж търсачката какво можеше да ти отговори ;)

http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=19195

по въпроса за доверени майстори:

http://forum.vwclub.bg/viewforum.php?f=13 /клубните майстори/


поздравления за "новата" кола..

:lock:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта