


Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Въпросът ми е следният:Има ли смилъл от Панелният филтър или е едно ненужно толкова разхищение на средства?Да,признавам прочетох:по-добро усвояване и по-голямо количество на въздух и т.н.Не крия,че имам желание да поставя такъв,но искам да разбера струва ли си цялата работа,а от вашите мнения и заедно с Вас да установя положителните и отрицателни мнения.Благодаря Ви предварително!
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
на дизел няма ефект сам съска повече
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Колега, и аз по едно време се чудех дали да слагам спортен панелен филтър на АФН мотор и тогава питах форумните тунери има ли смисъл и всички ми казаха, че разлика няма да усетя във вървенето, така че си останах на обикновен филтър и смяна на 5 хиляди километра, това мисля че е най-удачния вариант.
- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Добре тогава,защо има по голяма положителна разлика при бензиновите агрегати и защо няма толкова полза при дизеловите варианти?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Apokaliptiko написа:Добре тогава,защо има по голяма положителна разлика при бензиновите агрегати и защо няма толкова полза при дизеловите варианти?
Абе не е много сигурно,дали и там ефекта е по-скоро "декоративен".Иначе има известно физическо обяснение-разликата в оборотите,едно количество постъпва от "засмукване" при 1800-2000 оборота,съвсем друго при 3000-4000 оборота,това при подобни кубатури на моторите и сходни параметри.
Пък и "учените" бензинки си мерят дебита на вятъра и си регулират горивото спрямо него-резултата е правилно "стехиометрично съотношение",докато при дизела(поне простият) се регулира само количеството нафта в резултат на движението в глезена на десния крак,там дросел няма!
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Автомобил с принудително пълнене няма нужда от спортен филтър или поне ефекта ще е незабележим .За атмосферните бензини и дизели се усеща добре ,защото мотора диша чрез вакум и улесняваш входа на въздуха 

- Apokaliptiko
- Мнения: 1945
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1998 AFN
- Местоположение: гр. Русе
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Виждам,че доста запознати има
.


- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Apokaliptiko написа:Виждам,че доста запознати има![]()
.
Е ти сега какво искаш да ти кажем , ами като си решил слагай си , но освен психологическия ефект ,друг няма да усетиш .
п.п. В поста на колегата преди мен , който ти явно иронизираш , има много вярно . И щом ти си по "запознат" не знам защо питаш по невежите от теб .....
Поздрави
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
ventotdi написа:Автомобил с принудително пълнене няма нужда от спортен филтър или поне ефекта ще е незабележим .За атмосферните бензини и дизели се усеща добре ,защото мотора диша чрез вакум и улесняваш входа на въздуха
Е колко по-добре да се усеща от 2 к.с повече /данни от сайта на K&N filter/


независимо дали атмосферен или с принудително пълнене
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
...то ако нямаше ефект, нямаше да има и ефект от смяната на въздушен филтър. Щяхме да си караме с един и същ филтър цял живот.
+ има ефект, колкото и малък да е, колата ускорява по-леко.
+ излиза ти без пари с ползването спрямо хартиен вариант и винаги си със чист филтър
- първоначално струва скъпо
- на моменти ти писва да го переш, особено зимата
+ има ефект, колкото и малък да е, колата ускорява по-леко.
+ излиза ти без пари с ползването спрямо хартиен вариант и винаги си със чист филтър
- първоначално струва скъпо
- на моменти ти писва да го переш, особено зимата
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
morfei1 написа:...то ако нямаше ефект, нямаше да има и ефект от смяната на въздушен филтър. Щяхме да си караме с един и същ филтър цял живот.
+ има ефект, колкото и малък да е, колата ускорява по-леко.
+ излиза ти без пари с ползването спрямо хартиен вариант и винаги си със чист филтър
- първоначално струва скъпо
- на моменти ти писва да го переш, особено зимата
добре - не се заяждам с теб - и не търся под вола теле
колко стотни или милисекунди ускорява по-добре или зле - един и същи автомобил със хартиен или спортен филтър
и колко това евентуално по-бързо ускорение - означава повече пропуснати прахови частици във двигателя
защото според един от клубните майстори /със образование ДВГ между другото/ спортният филтър въпрки рекламните твърдения - пропуска повече прахови частици във въздуха необходим за осъществяване на горивния процес в двигателя
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Не съм я карал на дино, нито съм я замервал с G-тек, за да дам точни данни.
Навъртял съм и 120000км, 70000км от които със спортен филтър - вече две години, от общо три. Когато се пере филтъра, се монтира обикновен-хартиен, тогава разликата във вървежа най-се усеща, ако поне малко си познаваш и усещаш колата.
Дебитомер за сега не съм хвърлил. Пълнителя се сваля и почиства на всеки 10000км с обезмаслител (спрей за почистване на карбуратори) Прахоляци, мизерии и т.н.т също не съм видял след филтъра. Кутията и стойката (мрежата на дебитомера, се забърсва внимателно с мокри салфетки, на всяко пране на филтъра.
Този форумен майстор не го знам кой е, а и не ме интересува. Мога да ти покажа как изглежда моето турбо, по скоро перката от към студената част, след 70000км каране със спортен филтър и редовна поддръжка, пране на всеки 2-3 месеца. Едва ли ще откриеш следи на наръняване от неиндефицирани летящи обекти, освен факта че леко задра перката в студения охлюв.
Който кавото иска да си дрънка, аз за мен си разбих всички фолкрони, форумни митове
Продължавам да си го ползвам с пълна пара и въобще не ми пука, щото вече ми е на 0лв. избил съм го барабар и с почистващите комплекти, а навсичкото отгоре, колата ми е една идея по-добра
.
Навъртял съм и 120000км, 70000км от които със спортен филтър - вече две години, от общо три. Когато се пере филтъра, се монтира обикновен-хартиен, тогава разликата във вървежа най-се усеща, ако поне малко си познаваш и усещаш колата.
Дебитомер за сега не съм хвърлил. Пълнителя се сваля и почиства на всеки 10000км с обезмаслител (спрей за почистване на карбуратори) Прахоляци, мизерии и т.н.т също не съм видял след филтъра. Кутията и стойката (мрежата на дебитомера, се забърсва внимателно с мокри салфетки, на всяко пране на филтъра.
Този форумен майстор не го знам кой е, а и не ме интересува. Мога да ти покажа как изглежда моето турбо, по скоро перката от към студената част, след 70000км каране със спортен филтър и редовна поддръжка, пране на всеки 2-3 месеца. Едва ли ще откриеш следи на наръняване от неиндефицирани летящи обекти, освен факта че леко задра перката в студения охлюв.
Който кавото иска да си дрънка, аз за мен си разбих всички фолкрони, форумни митове

Продължавам да си го ползвам с пълна пара и въобще не ми пука, щото вече ми е на 0лв. избил съм го барабар и с почистващите комплекти, а навсичкото отгоре, колата ми е една идея по-добра

Последна промяна от morfei1 на Пон 17 окт 2011 20:10, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
веселин написа:защото според един от клубните майстори /със образование ДВГ между другото/ спортният филтър въпрки рекламните твърдения - пропуска повече прахови частици във въздуха необходим за осъществяване на горивния процес в двигателя
И от цялата работа се получава ултра мега якия ефект познат като "бучене" в комбинация с началото на процеса "сбогом дебитомер"




Последна промяна от Stivi на Пон 17 окт 2011 20:14, променено общо 1 път.
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
Е, то ако не си чистиш колата отвътре, ще стане същата кочина? Кой е виновен тогава филтъра на купето, че ти е пуснал прах в купето ли
?
Като ви слушам приказките, до сега не сте имали, нито сте пробвали, а само говорите, онова което сте прочели?

Като ви слушам приказките, до сега не сте имали, нито сте пробвали, а само говорите, онова което сте прочели?
Последна промяна от morfei1 на Пон 17 окт 2011 20:14, променено общо 1 път.
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти
това имах предвид - субективното усещане за вървеж - или реално по-бързото ускорение измерено с уреди за един и същ автомобил - съпоставено с себестойността на филтрите
първоначално многократно по - високата цена на филтъра и цената на почистващия спрей за обслужването
нямам пристрастия - не съм застъпник нито за хартиения нито за спортния филтър - просто съм емперик - фактите да са потвърдени от практическия опит
първоначално многократно по - високата цена на филтъра и цената на почистващия спрей за обслужването
нямам пристрастия - не съм застъпник нито за хартиения нито за спортния филтър - просто съм емперик - фактите да са потвърдени от практическия опит
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 33 госта