Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Apokaliptiko » Съб 15 окт 2011 11:27


Въпросът ми е следният:Има ли смилъл от Панелният филтър или е едно ненужно толкова разхищение на средства?Да,признавам прочетох:по-добро усвояване и по-голямо количество на въздух и т.н.Не крия,че имам желание да поставя такъв,но искам да разбера струва ли си цялата работа,а от вашите мнения и заедно с Вас да установя положителните и отрицателни мнения.Благодаря Ви предварително!




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот tdi fen » Съб 15 окт 2011 15:28


на дизел няма ефект сам съска повече


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот mili 75 » Нед 16 окт 2011 9:39


Колега, и аз по едно време се чудех дали да слагам спортен панелен филтър на АФН мотор и тогава питах форумните тунери има ли смисъл и всички ми казаха, че разлика няма да усетя във вървенето, така че си останах на обикновен филтър и смяна на 5 хиляди километра, това мисля че е най-удачния вариант.


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Apokaliptiko » Нед 16 окт 2011 9:49


Добре тогава,защо има по голяма положителна разлика при бензиновите агрегати и защо няма толкова полза при дизеловите варианти?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот emo-gar » Нед 16 окт 2011 10:25


Apokaliptiko написа:Добре тогава,защо има по голяма положителна разлика при бензиновите агрегати и защо няма толкова полза при дизеловите варианти?

Абе не е много сигурно,дали и там ефекта е по-скоро "декоративен".Иначе има известно физическо обяснение-разликата в оборотите,едно количество постъпва от "засмукване" при 1800-2000 оборота,съвсем друго при 3000-4000 оборота,това при подобни кубатури на моторите и сходни параметри.
Пък и "учените" бензинки си мерят дебита на вятъра и си регулират горивото спрямо него-резултата е правилно "стехиометрично съотношение",докато при дизела(поне простият) се регулира само количеството нафта в резултат на движението в глезена на десния крак,там дросел няма!


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот ventotdi » Нед 16 окт 2011 19:10


Автомобил с принудително пълнене няма нужда от спортен филтър или поне ефекта ще е незабележим .За атмосферните бензини и дизели се усеща добре ,защото мотора диша чрез вакум и улесняваш входа на въздуха :)


Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Apokaliptiko » Пон 17 окт 2011 18:53


Виждам,че доста запознати има maikomila scare .


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот achodemo » Пон 17 окт 2011 19:33


Apokaliptiko написа:Виждам,че доста запознати има maikomila scare .


Е ти сега какво искаш да ти кажем , ами като си решил слагай си , но освен психологическия ефект ,друг няма да усетиш .

п.п. В поста на колегата преди мен , който ти явно иронизираш , има много вярно . И щом ти си по "запознат" не знам защо питаш по невежите от теб .....

Поздрави


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот веселин » Пон 17 окт 2011 19:37


ventotdi написа:Автомобил с принудително пълнене няма нужда от спортен филтър или поне ефекта ще е незабележим .За атмосферните бензини и дизели се усеща добре ,защото мотора диша чрез вакум и улесняваш входа на въздуха :)

Е колко по-добре да се усеща от 2 к.с повече /данни от сайта на K&N filter/ :deal mhihi
независимо дали атмосферен или с принудително пълнене


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Пон 17 окт 2011 19:37


...то ако нямаше ефект, нямаше да има и ефект от смяната на въздушен филтър. Щяхме да си караме с един и същ филтър цял живот.

+ има ефект, колкото и малък да е, колата ускорява по-леко.
+ излиза ти без пари с ползването спрямо хартиен вариант и винаги си със чист филтър

- първоначално струва скъпо
- на моменти ти писва да го переш, особено зимата


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот веселин » Пон 17 окт 2011 19:55


morfei1 написа:...то ако нямаше ефект, нямаше да има и ефект от смяната на въздушен филтър. Щяхме да си караме с един и същ филтър цял живот.

+ има ефект, колкото и малък да е, колата ускорява по-леко.
+ излиза ти без пари с ползването спрямо хартиен вариант и винаги си със чист филтър

- първоначално струва скъпо
- на моменти ти писва да го переш, особено зимата

добре - не се заяждам с теб - и не търся под вола теле
колко стотни или милисекунди ускорява по-добре или зле - един и същи автомобил със хартиен или спортен филтър
и колко това евентуално по-бързо ускорение - означава повече пропуснати прахови частици във двигателя
защото според един от клубните майстори /със образование ДВГ между другото/ спортният филтър въпрки рекламните твърдения - пропуска повече прахови частици във въздуха необходим за осъществяване на горивния процес в двигателя


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Пон 17 окт 2011 20:02


Не съм я карал на дино, нито съм я замервал с G-тек, за да дам точни данни.

Навъртял съм и 120000км, 70000км от които със спортен филтър - вече две години, от общо три. Когато се пере филтъра, се монтира обикновен-хартиен, тогава разликата във вървежа най-се усеща, ако поне малко си познаваш и усещаш колата.

Дебитомер за сега не съм хвърлил. Пълнителя се сваля и почиства на всеки 10000км с обезмаслител (спрей за почистване на карбуратори) Прахоляци, мизерии и т.н.т също не съм видял след филтъра. Кутията и стойката (мрежата на дебитомера, се забърсва внимателно с мокри салфетки, на всяко пране на филтъра.

Този форумен майстор не го знам кой е, а и не ме интересува. Мога да ти покажа как изглежда моето турбо, по скоро перката от към студената част, след 70000км каране със спортен филтър и редовна поддръжка, пране на всеки 2-3 месеца. Едва ли ще откриеш следи на наръняване от неиндефицирани летящи обекти, освен факта че леко задра перката в студения охлюв.

Който кавото иска да си дрънка, аз за мен си разбих всички фолкрони, форумни митове :)

Продължавам да си го ползвам с пълна пара и въобще не ми пука, щото вече ми е на 0лв. избил съм го барабар и с почистващите комплекти, а навсичкото отгоре, колата ми е една идея по-добра :) .

Последна промяна от morfei1 на Пон 17 окт 2011 20:10, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Stivi » Пон 17 окт 2011 20:09


веселин написа:защото според един от клубните майстори /със образование ДВГ между другото/ спортният филтър въпрки рекламните твърдения - пропуска повече прахови частици във въздуха необходим за осъществяване на горивния процес в двигателя


И от цялата работа се получава ултра мега якия ефект познат като "бучене" в комбинация с началото на процеса "сбогом дебитомер" mhihi Като знам при използване въздушни филтри само на МANN каква чернилка е по решетката на дебитомера не ми се мисли какво е с панелен :banghead: Но който си е решил че с панелен колата му е стрела в сравнение с нормалния няма да го разубеждаваме :) Да не говорим че ако се чисти със спрей за карбуратори то едно почистване излиза колкото нов хартиен филтър освен ако това почистване не става с 2 пръскания на спрея :idea:

Последна промяна от Stivi на Пон 17 окт 2011 20:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Пон 17 окт 2011 20:12


Е, то ако не си чистиш колата отвътре, ще стане същата кочина? Кой е виновен тогава филтъра на купето, че ти е пуснал прах в купето ли mhihi ?

Като ви слушам приказките, до сега не сте имали, нито сте пробвали, а само говорите, онова което сте прочели?

Последна промяна от morfei1 на Пон 17 окт 2011 20:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот веселин » Пон 17 окт 2011 20:13


това имах предвид - субективното усещане за вървеж - или реално по-бързото ускорение измерено с уреди за един и същ автомобил - съпоставено с себестойността на филтрите
първоначално многократно по - високата цена на филтъра и цената на почистващия спрей за обслужването
нямам пристрастия - не съм застъпник нито за хартиения нито за спортния филтър - просто съм емперик - фактите да са потвърдени от практическия опит



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 42 госта