Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот 76presley » Пон 24 окт 2011 23:11


Здравейте, колеги!
Карах моя пасатор (1.9 ТДИ, 1998, АФН-мотор) с Ravenol VSI 5w 40 и ми остана 1 л от него! (Наложи се да долея 0,3 л до смяната).
След това му сложих Castrol Magnatec Diesel 5W 40 и от него ми остана 1,3 л! (Не съм доливал до смяната.)
Сега съм с Motul Spesific 5W 40 и то него имам 1,3 л и едва ли ще се наложи да доливам,
тъй като това, което ми гори до смяна е минимално и не се налага да доливам!
Тоест от тези три масла общо ми се събират тъкмо достатъчно за следващата смяна - като първото мясло е произведено февруари 2010г.,
второто - октомври 2010г., а третото - април 2011г.?
Всичките масла са пълна синтетика, един и същ вискозитет и покриват почти едни и същи норми!!!

КАК МИСЛИТЕ АКО ГИ СМЕСЯ И ГИ НАЛЕЯ или ПРОСТО ГИ НАЛЕЯ ЕДНО СЛЕД ДРУГО - ПРОБЛЕМ ЛИ ЩЕ Е???
КОЛКО КМ ДА КАРАМ С ТАКАВА СМЕС - 10000 км, както досега или по-малко???
:beer




Потребителски аватар
Blitzen
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 21 апр 2011 23:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот Blitzen » Пон 24 окт 2011 23:23


Доколкото знам щом са с един и същ висконзитет няма проблем.Проблема е да не се смесват 5W 40 с 10w40 и така нататък.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот Stivi » Вто 25 окт 2011 8:25


Сипвай спокойно това не е алкохол и пасата няма да го боли главата че си ги омешал mhihi И си карай 10 000 както и досега,няма смисъл да го точиш по-рано !


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот Petrolhead » Вто 25 окт 2011 8:30


Като се смесват масла трябва винаги да са четен брой 2, 4, 6 и тн.
Ако смесиш 3 ще се счупи мотора


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6270
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 25 окт 2011 8:36


винаги в такива теми пиша следното:
вземи по една капачка от всяко масло, смеси ги едно по едно и ги разбъркай лекичко, ако не се пресичат, всичко е наред. Защото съм поадал на случай на пресичане, всичко стана като развалено мляко, на топчета и вода...


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот bobocamaro » Вто 25 окт 2011 8:39


Абсолютно, в смисъл при нечетен брой, се получава колоидна дисперсия при която е възможна появата на едри частици в маслото.
Добре е да са четен брой.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот Stivi » Вто 25 окт 2011 8:47


Petrolhead написа:Като се смесват масла трябва винаги да са четен брой 2, 4, 6 и тн.
Ако смесиш 3 ще се счупи мотора

bobocamaro написа:Абсолютно, в смисъл при нечетен брой, се получава колоидна дисперсия при която е възможна появата на едри частици в маслото.
Добре е да са четен брой.


Абе аз мислех че се ебавате с тия четни числа а сега някаква дисперсия се появи тук :shock За първи път чувам за такова правило да са четни числа ама то човек се учи докато е жив :idea: Все пак съм чел в разни теми и това:

Всички марки моторни масла могат да се смесват без опасност, също и тези с различни качества. Тази възможност за смесване без опасност следва от приетите интернационални норми. Решаващо е съвпадението на възможностите.

никъде не се споменава за четен и нечетен брой може би не са предполагали че някой ще ползва повече от 2 mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот milmar » Вто 25 окт 2011 15:12


То ще излезе като четния и нечетния брой цветя в букета , само че обратното mhihi .
Като гушне колата нечетен брой и хайде :bishop !
Аз затова наливам едно , а после доливам от друго , да ми е задрав мАтора :idea: !


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот 76presley » Вто 25 окт 2011 21:50


Благодаря Ви за мненията, колеги!
Това за четния брой масла да се смесват сериозно ли е, или е майтап, който не мога да разбера???
Ако някой може да обясни повече за тази колоидна дисперсия, ще съм благодарен!
:beer


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот bobocamaro » Вто 25 окт 2011 22:09


При смесването на различни прибавки с базовото масло могат да се образуват молекулярни разтвори, колоидни разтвори, суспензии или емулсии. Известно е, че молекулярните разтвори представляват хомогенни системи, които се запазват в стабилно състояние неограничено дълго време, за разлика от колоидните разтвори, суспензиите и емулсиите, които са физически нееднородни.

Колега, никой не си яде десерта в неизмитата чорбена чиния.
Аз бих те помолил да си обслужиш двигателя както се полага. :beer
P.S. И да, това за четния брой е пълен т@шак. извинявам се.

Последна промяна от bobocamaro на Вто 25 окт 2011 22:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот morfei1 » Вто 25 окт 2011 22:13


no comment :hahhihi:

В тази връзка да попитам, ако заредя от три различни бензиностанции има ли вероятност да изпуши някоя дюза?

Последна промяна от morfei1 на Вто 25 окт 2011 22:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот buller » Вто 25 окт 2011 22:14


Явно караш доста, щом си минал 30 000 км. за една година.
СПоред мен няма да е проблем, но за 60 лв (колкото е една 5 л. туба масло) не бих си създавал главоболия да го мисля и бих си купил ново ;)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот milmar » Вто 25 окт 2011 22:26


Аз ако карам 10000 км и количката "не иска" да и доливам :да: , на драго сърце бих изхвърлил единият литър или по-малко останал за доливане , но не е имало нужда .

Стига с тези скъперничества , не че непременно ще е фатално , но хайде сега за 1л. масло ...


76presley
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 08 окт 2010 21:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот 76presley » Вто 25 окт 2011 22:35


Прави сте - експерименти, заради дребни пари не са необходими!
В крайна сметка реших, че не си струва! :да:
:beer
END OF STORY...


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: Дали ще е проблем, ако смеся три масла при следващата смяна?

Мнениеот dlug » Вто 25 окт 2011 23:00


Абсолютно нищо няма да се случи ако се смесят 2, 3, 4 или повече масла с еднакъв вискозитет и свойства с разликата че са от различни марки. Стига вкарвайте човека във филми. Ако говорим за претенциозен мотор...иди-дойди (макар че съм убеден че и там няма да има проблем), но специално за АФН...няма абсолютно никакъв проблем.
Аз бих си ги сипал със съвсем чиста съвест и бих си карал 10к километра



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pe6o__ и 33 госта