Мит ли е икономичността на дизела зимата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Zinoto » Сря 26 окт 2011 19:47


Основото е, че дизела и в частност ТДИ е направено за извънградско каране. За тия разстояния и само градско наистина една бензинова малолитражка ще е по-икономична. Много мога да пиша защо разхода е голям при дизела зимата, но като е загрял примерно ако е такси нещата се обръщат. Също и на извънградско разликата между зима и лято е доста малка. Ако тия 4 километра са на извънградско и с повече натоварване на мотора на висока предавка разхода ще е съвсем друг. И тая променлива геометрия... просто зимата не трябва да се кара на къси растояния.




Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот FELIPE » Сря 26 окт 2011 19:50


Изображение
Издирих мнение на по-предишния собственик на колата,което показва разход близък до моя,така,че явно това ще е...
Абе разхода майната му, и все пак не вярвам дори и прословутия AHF да мине студен 100 км. със 6 литра нафта :D ,иначе за мнението на pe6kata евала,много точно написано и като писах в началото,че ако бях прочел само едно такова мнение,а не "който вземе дизел остава дизелджия за цял живот" точно това имах впредвид,бензиновия двигател може да се гони студен без много притеснения,докато сега с чисто студената дизелова Бора се чудя,абе да я вкарам ли в обороти и да изпреваря този камион/автобус или не,дали се смазва добре турбината при 30 градуса темп на маслото и как ще и се отразят 200 000 об/мин. при това положение,колко ли сажди се лепят по геометрията като се кара само студена и т.н.
П.П.А да и за жалост нямам топъл гараж,сутрин я паля с темп. на околния въздух,това предполагам има значение.
Изображение


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Сря 26 окт 2011 19:50


Жокер, колегата е с ПД, който двигател е малко по-неикономичен от твоя, който посочваш като пример. Всяка кола, която се кара в неоптимален темп.режим ще дава доста по-висок разход от посоченият заводски. Колегата е със 130к.с. двигател, който в града си гори спокойно 8-9ка лятото и то без да го зориш много (имам преки наблюдения над Пассат Б5.5 с подобен двигател). Карай си колата и си свиркай. Нямаш повод за притеснения относно разход. Знам, че за дизелджия е срамно колата му да не гори 5 на 100, ама... това е цената на удоволствието от 300те нютона под предния капак. С въздух не става работата :beer


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 26 окт 2011 19:55


Изобщо не е мит Дизела си харчи по малко от бензин и зиме и лете


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Сря 26 окт 2011 19:56


Несе коси за избора си на автомобил караи си колата и така,нема перфектни работи :patriot


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот nikson85 » Сря 26 окт 2011 19:57


миналата зима съм засичал разхода на голф 3 1.4 и беше 7-7.5 литра бензин. а лятото пада с 2 литра по-малко.

Последна промяна от nikson85 на Сря 26 окт 2011 20:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Сря 26 окт 2011 19:58


Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот nikson85 » Сря 26 окт 2011 20:05


stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?

дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.


KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот KirilGeorgiev » Сря 26 окт 2011 20:12


Това 5л градско за масло ли говориш


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот ktamen » Сря 26 окт 2011 20:15


joker написа:Когато една кола загрява бързо значи ДВГ има по-голяма загуба на топлина.А това на езика на физиката значи по-ниско КПД.Топлината няма откъде да идва освен от горивото!Бързо загряване ...по-голям разход...азбука на физиката.Количеството на антифриз няма нищо общо....затова има малък и голям кръг на охладителната система!!!!

В общия случай си прав.
Но ако имаме два двигателя с еднаква мощност и еднаква ефективност с еднакви топлинни загуби, единия по-тежък и с повече антифриз от другия е нормално при едни и същи топлинни загуби тежкия двигател да загрява по-бавно. Освен това количеството антифриз също е много важно. На моя голф съм му добавил 6 литра и ако забравя да ги изключа докато загрее напълно достигането на 90гр става много по-бавно. 1 кг вода се загрява 10пъти по-трудно от един килограм чугун и 5 пъти по-трудно от един килограм алуминий до една и съща температура.
Филипе, не си ли мислил за подгрев на 220В, ти поне май имаш къде да го включваш, а той е доста евтин и лесен за изпълнение.
Не ти трябва кола на газ за къси разстояния. Аз палех на газ и първия километър при -10 градуса голфа си гълташе по 1 литър газ.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот bnick » Сря 26 окт 2011 20:15


nikson85 написа:
stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?

дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.


Това къде? Ако е в града направо е смешно. По въпроса за харченето. Карам моята на отсечки от по 2-3к, зимата винаги е студена. Разхода ми е с около 0,5л над летния. Лято 7-8л, зима 7,5-8,5. Дизела за мен, за разлика от бензина гори приблизително еднакво през всички сезони. Паля колата и тръгвам, няма смисъл от чакане, така и не може да загрее. Най-много за 1 мин да изчистя прозореца от леда през зимата


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот nikson85 » Сря 26 окт 2011 20:25


bnick написа:
nikson85 написа:
stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?

дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.


Това къде? Ако е в града направо е смешно. По въпроса за харченето. Карам моята на отсечки от по 2-3к, зимата винаги е студена. Разхода ми е с около 0,5л над летния. Лято 7-8л, зима 7,5-8,5. Дизела за мен, за разлика от бензина гори приблизително еднакво през всички сезони. Паля колата и тръгвам, няма смисъл от чакане, така и не може да загрее. Най-много за 1 мин да изчистя прозореца от леда през зимата

грацко 8 литра


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот myrshavija » Сря 26 окт 2011 20:26


Според моите впечатления има значение как караш - по отношение на разликата в разхода през зимата и лятото. Разликата мисля, че идва от времето, за което загрява моторът.
Ако карам по-динамично лятото ми гори около 7 градско и около 6 средно. Зимата почти няма разлика - загрява сравнително бързо, когато карам с предавка надолу през пъривте 2-3км, което не се отразява много на разхода.
Ако карам без да давам зор на колата лятото градското пада до 6, а средното до 5/100. Зимата на къси разстояния се качва с около литър нагоре, защото минавам понякога по 10-12 км преди стрелката на температурата да стигне 90 градуса. Говоря за каране от 1500 до 2000об/мин.
Колата е 1.9тди/105кс.
Ако прочетете писаното от колегите със среден разход около 7/100 и нагоре, ще забележите, че те не намират голяма разлика в разхода през зимата и лятото. Което подкрепя моята теория.

nikson85 написа:грацко 8 литра
За неграмотните няма ли БАН по ИП вече? Аман! :banghead:


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Supawiza » Сря 26 окт 2011 20:32


Честно казано не мога да ви разбера какво толкова ги засичате тея коли колко горят.
Карайте не се занимавайте с глупости.
Разхода е толкова голяма променлива с хиляди фактори които влияят на изразходваното количество горива(пиша гориво защото няма значение газ,бензин,дизел).


Потребителски аватар
STEYN
Мнения: 342
Регистриран на: Чет 03 юни 2010 13:34
Автомобил: A4 B6
Двигател: AVF
Местоположение: BAPHA

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот STEYN » Сря 26 окт 2011 20:54


Supawiza написа:Честно казано не мога да ви разбера какво толкова ги засичате тея коли колко горят.
Карайте не се занимавайте с глупости.
Разхода е толкова голяма променлива с хиляди фактори които влияят на изразходваното количество горива(пиша гориво защото няма значение газ,бензин,дизел).


Именоо - и аз това се чудя. Бензини, дизели, карайте си ги и толкова. Променливи геометрии, дали щяло да се лепи - колега при градско каране може да се лепят сажди, но все ще има някои други дни през месеца когато нищо ще вали сняг, нито дъжд, излез спокойно на магистрала и си я продухай както си му е реда. Колкото повече мислиш за едно нещо то ще се случи :mrgreen: :drinking:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта