


Мит ли е икономичността на дизела зимата
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Основото е, че дизела и в частност ТДИ е направено за извънградско каране. За тия разстояния и само градско наистина една бензинова малолитражка ще е по-икономична. Много мога да пиша защо разхода е голям при дизела зимата, но като е загрял примерно ако е такси нещата се обръщат. Също и на извънградско разликата между зима и лято е доста малка. Ако тия 4 километра са на извънградско и с повече натоварване на мотора на висока предавка разхода ще е съвсем друг. И тая променлива геометрия... просто зимата не трябва да се кара на къси растояния.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Издирих мнение на по-предишния собственик на колата,което показва разход близък до моя,така,че явно това ще е...
Абе разхода майната му, и все пак не вярвам дори и прословутия AHF да мине студен 100 км. със 6 литра нафта

П.П.А да и за жалост нямам топъл гараж,сутрин я паля с темп. на околния въздух,това предполагам има значение.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Жокер, колегата е с ПД, който двигател е малко по-неикономичен от твоя, който посочваш като пример. Всяка кола, която се кара в неоптимален темп.режим ще дава доста по-висок разход от посоченият заводски. Колегата е със 130к.с. двигател, който в града си гори спокойно 8-9ка лятото и то без да го зориш много (имам преки наблюдения над Пассат Б5.5 с подобен двигател). Карай си колата и си свиркай. Нямаш повод за притеснения относно разход. Знам, че за дизелджия е срамно колата му да не гори 5 на 100, ама... това е цената на удоволствието от 300те нютона под предния капак. С въздух не става работата 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Изобщо не е мит Дизела си харчи по малко от бензин и зиме и лете
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Несе коси за избора си на автомобил караи си колата и така,нема перфектни работи 

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
миналата зима съм засичал разхода на голф 3 1.4 и беше 7-7.5 литра бензин. а лятото пада с 2 литра по-малко.
Последна промяна от nikson85 на Сря 26 окт 2011 20:00, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?
дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Това 5л градско за масло ли говориш
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
joker написа:Когато една кола загрява бързо значи ДВГ има по-голяма загуба на топлина.А това на езика на физиката значи по-ниско КПД.Топлината няма откъде да идва освен от горивото!Бързо загряване ...по-голям разход...азбука на физиката.Количеството на антифриз няма нищо общо....затова има малък и голям кръг на охладителната система!!!!
В общия случай си прав.
Но ако имаме два двигателя с еднаква мощност и еднаква ефективност с еднакви топлинни загуби, единия по-тежък и с повече антифриз от другия е нормално при едни и същи топлинни загуби тежкия двигател да загрява по-бавно. Освен това количеството антифриз също е много важно. На моя голф съм му добавил 6 литра и ако забравя да ги изключа докато загрее напълно достигането на 90гр става много по-бавно. 1 кг вода се загрява 10пъти по-трудно от един килограм чугун и 5 пъти по-трудно от един килограм алуминий до една и съща температура.
Филипе, не си ли мислил за подгрев на 220В, ти поне май имаш къде да го включваш, а той е доста евтин и лесен за изпълнение.
Не ти трябва кола на газ за къси разстояния. Аз палех на газ и първия километър при -10 градуса голфа си гълташе по 1 литър газ.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
nikson85 написа:stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?
дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.
Това къде? Ако е в града направо е смешно. По въпроса за харченето. Карам моята на отсечки от по 2-3к, зимата винаги е студена. Разхода ми е с около 0,5л над летния. Лято 7-8л, зима 7,5-8,5. Дизела за мен, за разлика от бензина гори приблизително еднакво през всички сезони. Паля колата и тръгвам, няма смисъл от чакане, така и не може да загрее. Най-много за 1 мин да изчистя прозореца от леда през зимата
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
bnick написа:nikson85 написа:stefan4o написа:Смешно е да сравняваме кола 60к.с. и 100нМ с такава със 130 и 300нМ, не мислиш ли, че примерът ти е неуместен?
дадох пример заради колегата пуснал темата , че малкия бензинов мотор е икономичен и зимата пали от раз.
Това къде? Ако е в града направо е смешно. По въпроса за харченето. Карам моята на отсечки от по 2-3к, зимата винаги е студена. Разхода ми е с около 0,5л над летния. Лято 7-8л, зима 7,5-8,5. Дизела за мен, за разлика от бензина гори приблизително еднакво през всички сезони. Паля колата и тръгвам, няма смисъл от чакане, така и не може да загрее. Най-много за 1 мин да изчистя прозореца от леда през зимата
грацко 8 литра
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Според моите впечатления има значение как караш - по отношение на разликата в разхода през зимата и лятото. Разликата мисля, че идва от времето, за което загрява моторът.
Ако карам по-динамично лятото ми гори около 7 градско и около 6 средно. Зимата почти няма разлика - загрява сравнително бързо, когато карам с предавка надолу през пъривте 2-3км, което не се отразява много на разхода.
Ако карам без да давам зор на колата лятото градското пада до 6, а средното до 5/100. Зимата на къси разстояния се качва с около литър нагоре, защото минавам понякога по 10-12 км преди стрелката на температурата да стигне 90 градуса. Говоря за каране от 1500 до 2000об/мин.
Колата е 1.9тди/105кс.
Ако прочетете писаното от колегите със среден разход около 7/100 и нагоре, ще забележите, че те не намират голяма разлика в разхода през зимата и лятото. Което подкрепя моята теория.

Ако карам по-динамично лятото ми гори около 7 градско и около 6 средно. Зимата почти няма разлика - загрява сравнително бързо, когато карам с предавка надолу през пъривте 2-3км, което не се отразява много на разхода.
Ако карам без да давам зор на колата лятото градското пада до 6, а средното до 5/100. Зимата на къси разстояния се качва с около литър нагоре, защото минавам понякога по 10-12 км преди стрелката на температурата да стигне 90 градуса. Говоря за каране от 1500 до 2000об/мин.
Колата е 1.9тди/105кс.
Ако прочетете писаното от колегите със среден разход около 7/100 и нагоре, ще забележите, че те не намират голяма разлика в разхода през зимата и лятото. Което подкрепя моята теория.
За неграмотните няма ли БАН по ИП вече? Аман!nikson85 написа:грацко 8 литра

- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Честно казано не мога да ви разбера какво толкова ги засичате тея коли колко горят.
Карайте не се занимавайте с глупости.
Разхода е толкова голяма променлива с хиляди фактори които влияят на изразходваното количество горива(пиша гориво защото няма значение газ,бензин,дизел).
Карайте не се занимавайте с глупости.
Разхода е толкова голяма променлива с хиляди фактори които влияят на изразходваното количество горива(пиша гориво защото няма значение газ,бензин,дизел).
- STEYN
- Мнения: 342
- Регистриран на: Чет 03 юни 2010 13:34
- Автомобил: A4 B6
- Двигател: AVF
- Местоположение: BAPHA
Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата
Supawiza написа:Честно казано не мога да ви разбера какво толкова ги засичате тея коли колко горят.
Карайте не се занимавайте с глупости.
Разхода е толкова голяма променлива с хиляди фактори които влияят на изразходваното количество горива(пиша гориво защото няма значение газ,бензин,дизел).
Именоо - и аз това се чудя. Бензини, дизели, карайте си ги и толкова. Променливи геометрии, дали щяло да се лепи - колега при градско каране може да се лепят сажди, но все ще има някои други дни през месеца когато нищо ще вали сняг, нито дъжд, излез спокойно на магистрала и си я продухай както си му е реда. Колкото повече мислиш за едно нещо то ще се случи


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта