Термостат - къде се намира и как се сменя.
- stypkata
- Мнения: 1226
- Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
- Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
- Двигател: AEK
- Местоположение: Бургас
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Мерси,незнаех,че в аптечката има.
- MECHOKA1
- Мнения: 49
- Регистриран на: Сря 06 яну 2010 20:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив , Карлово
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Колеги така и не разбрах къде се намира термостата на 1.9TDI 110к.с. AFN мотора.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Всички видове термостати се намират в другият край на един от маркучите които влизат в радиатора. 

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 10:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: .ловеч
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
И аз го бих днес тоя "тупан" с термостата.Взех голфа (двойка, 1.6 карбуратор, 2е2) за товарен още пролетта със смразяващата диагноза 28 на 100 км. разход на газ.Човърках, правих, струвах, махнах турският изпарител и си взех Ланди, но успях да го сваля само до 10/100 извънградско. В града - 16. Ама сега като застудя и зацепих какъв му е другият проблем - термостат. При спускане охлажда и стрелката застава на положение студен двигател - все едно сега го паля. Отидох до местния "цървулски" магазин и поисках най - евтиния, но бяха свършили, та започнаха да ме "зарибяват" с един BEHR за 16,80. Той като го гледам е BEHR колкото аз съм европеец, ама какво да се прави...
На кутията си пише марката, но на термостата има само чукнати номера.Продавачката веднага започна да ме сапунисва, че номерът на термостата отговарял с този от кутията, ама пропусна да доуточни, че този на кутията е лепенка, която може и аз да поръчам в офис 1 - на нея никъде не пише търговска марка, а само някакъв вносител и т.н.Какво да се прави, купих го, защото не съм от търпеливите, че да чакам да доставят евтинджоса от 9 кинта, а в ауто плюс нещо не съм навит да пазарувам, имам си едно на ум.
Смяната - като детски конструктор е тоя голф, много му се кефя.
15 минути - десетте от тях бяха да прелея старият антифриз от легена в шише през фуния без никой да ми държи - доста трудно упражнение и да го сипя отново в голфа .Старият се оказа леко отворен, може и да отваря по - рано освен това, предполагам.А, въпросният термостат си вървеше с каналната гумена гарнитура, опръстена и с една фланцова картонена.Моята се оказа опръстена.Поне старият беше сложен с нея.На кутията пише, Фолксваген, Сеат, Ауди и ... Пежо?! Едва ли ще става и за 406 - цата ми
.Нямах време днес да покарам, само го запалих за да се убедя, че няма течове (е, нямаше) и оставих отговорната задачка за утре - ще докладвам за температурният баланс, може пък тези ментета да са ги пооправили вече.Ако ли не - то други колеги поне ще предпазя от
.


Смяната - като детски конструктор е тоя голф, много му се кефя.

15 минути - десетте от тях бяха да прелея старият антифриз от легена в шише през фуния без никой да ми държи - доста трудно упражнение и да го сипя отново в голфа .Старият се оказа леко отворен, може и да отваря по - рано освен това, предполагам.А, въпросният термостат си вървеше с каналната гумена гарнитура, опръстена и с една фланцова картонена.Моята се оказа опръстена.Поне старият беше сложен с нея.На кутията пише, Фолксваген, Сеат, Ауди и ... Пежо?! Едва ли ще става и за 406 - цата ми


-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 05 фев 2010 10:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: .ловеч
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Определено след смяната разликата е огромна.Стои около лампата, само малко се вдигаше почти до следващата черта, но натоварването беше екстремно, то малко оффтопик идва:
С ремарке, в което натоварих 1320 кг баластра.Самият голф с ремаркето празен е 1180кг.13 километра преход, с доста голямо изкачване е пътят.А и като стигнах се оказа антифриза на долната черта, просто се беше наместил.Аз каквото източих - това и влях при смяната.Нямах време да го загрея на място и да долея повече, а на земята отиде към половин литър при смяната на термостата и преливането от легена в шишето.Шапка му свалям на голфи - извади душа за две коли.
Та, този термостат си го бива, защото на връщане спусках надолу с голяма скорост и стрелката се мръдна съвсем леко надолу от средата - 1-2мм, но пък бях усилил парното докрай и вентилатора духаше на най високата скорост.А и работите с горивото, чувайки клопането на поплавъка в бутилката изглеждат по - нормални.Може и да сляза на 8 на 100, което ме удовлетворява като разход.
С ремарке, в което натоварих 1320 кг баластра.Самият голф с ремаркето празен е 1180кг.13 километра преход, с доста голямо изкачване е пътят.А и като стигнах се оказа антифриза на долната черта, просто се беше наместил.Аз каквото източих - това и влях при смяната.Нямах време да го загрея на място и да долея повече, а на земята отиде към половин литър при смяната на термостата и преливането от легена в шишето.Шапка му свалям на голфи - извади душа за две коли.

Та, този термостат си го бива, защото на връщане спусках надолу с голяма скорост и стрелката се мръдна съвсем леко надолу от средата - 1-2мм, но пък бях усилил парното докрай и вентилатора духаше на най високата скорост.А и работите с горивото, чувайки клопането на поплавъка в бутилката изглеждат по - нормални.Може и да сляза на 8 на 100, което ме удовлетворява като разход.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
xpp1969 написа:На кутията пише, Фолксваген, Сеат, Ауди и ... Пежо?! Едва ли ще става и за 406 - цата ми![]()
За 406-цата не знам дали ще стане, ама за ладата става идеално, ако успееш да отвориш и после да затвориш месинговата кутия, в която е монтиран термостата на ладата.
BEHR трябва да си е щамповано и на самия термостат, но и това не е 100% гаранция, че не е менте.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Здравейте!Днес се опитах да сменя ГАДИНАТА,но не успях!Шибания проходен болт за камък Н-16 в Гедорето не поддаде-даже май тръгна да заобля,за свалянето на хидравликате говоря.Други варианти за смяна на тая гад без сваляне на хидравличната помпа???АБС мотор Пассат Б4 с Климатроник.
- Бързият
- Вечен БАН
- Мнения: 1778
- Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Радомир
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Zdravko Zankov написа:Здравейте!Днес се опитах да сменя ГАДИНАТА,но не успях!Шибания проходен болт за камък Н-16 в Гедорето не поддаде-даже май тръгна да заобля,за свалянето на хидравликате говоря.Други варианти за смяна на тая гад без сваляне на хидравличната помпа???АБС мотор Пассат Б4 с Климатроник.
Има друг вариянт. Сваляш компресора, сваляш динамото, сваляш водната помпа с цялата конзола и термостата

- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Аз миналата неделя сменях термостата. Болт за камък 16 не видях
Всички са 13. Точно 4 болта са и хидравличната помпа заедно със стойката е долу
Аз развих малко повече защото не знаех как точно е закрепена.


Аз развих малко повече защото не знаех как точно е закрепена.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Е добре де,а как я откачи от конзолата?Има 4 болта отдолу.1 за гребена за натягане на ремъка и тоя с 16 на Гедорето,дето не мърда.Проходен,непоклатим.Ако го отвия и него помпата ще си увисне!С тея 4 отвити болта се даржим за У....ю.И не праим нищо друго!
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Не ти трябва да я откачаш от конзолата. Махаш болта за обтягане, има 2 вертикални към картера и един който е до пистовия ремък. Като ги отвиеш цялата конзола пада, сменяш термостата и обратно 

-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Сменен вече!За сега поддържа температурата постоянна при дълго спускане на 5 при 3 гр.Отвитите болтове са 4,номер 13.2 броя са от страната на картера.Отвива се болта с гребена-за обтягане на трапецовидния ремък.Последния болт е най-скрит-пада се зад пистовия ремък.Хидравличната помпа си увисва на маркучите и се работи екстра.Смяната на канал е гадна,на подемник и със свалена дясна гума е най-лесно.Става въпрос за 1.8 АБС мотор с хидравлика и климатроник.
- ckochev
- Мнения: 30
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пловдив
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
здравейте колеги моля за малко помощ който е компетентен да помага,тъй като и аз реших да си сменя сам термостата по форума реших,че мога да се справя,отидох купих си един на berh мисла че беше които имаще вътре едно гумено уплатнение един о-прустен и една картонена гарнитура,при свалянето на стария термостат имаше само едно гумено уплутнение,поне едно видях,при което сложих и аз това което отговаряше то се пада на малкиа кръг а на външния кръг се опитах да сложа о-прустена но много надуваше и си помислих че може би е с едно уплутнение,та затжорих си всичко по обратниа ред и докато наливах течноста нямаше течове но на другиа ден си течеше от термостата,някои да каже трябва ли да има и втория о-прустен или нещо друго се прави защо тече някои да помага мотора е PF 1,8 бензин Б3
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
Само о-пръстен се слага. Стария който си махнал най вероятно е бил смачкан и прилича на нещо средно между о-пръстен и плоско уплътнение, но о-пръстена е достатъчен
Поне при 1,8 абс мотора е така но предполагам че при пф е същото.

-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.
PF e като мотора на предното ми Ауди!Термостата се сменя стоешком.Сложи термостата в гнездото и О-пръстена да легне хубаво в пластмасовия корпус,който го затваря отдолу.Не са нужни никви други гарнитури.Обезвъздушаването е малко кофти.Парното на максимум и чат-пат палиш,гасиш мотора.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта