Термостат - къде се намира и как се сменя.

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
stypkata
Мнения: 1226
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 2:56
Автомобил: Golf 3AEK+BMW318i + Jumper 2013
Двигател: AEK
Местоположение: Бургас

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот stypkata » Чет 25 авг 2011 8:53


Мерси,незнаех,че в аптечката има.




Потребителски аватар
MECHOKA1
Мнения: 49
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив , Карлово

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот MECHOKA1 » Съб 22 окт 2011 17:01


Колеги така и не разбрах къде се намира термостата на 1.9TDI 110к.с. AFN мотора.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Бързият » Съб 22 окт 2011 17:56


Всички видове термостати се намират в другият край на един от маркучите които влизат в радиатора. :beer


xpp1969
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 10:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: .ловеч

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот xpp1969 » Вто 25 окт 2011 21:15


И аз го бих днес тоя "тупан" с термостата.Взех голфа (двойка, 1.6 карбуратор, 2е2) за товарен още пролетта със смразяващата диагноза 28 на 100 км. разход на газ.Човърках, правих, струвах, махнах турският изпарител и си взех Ланди, но успях да го сваля само до 10/100 извънградско. В града - 16. Ама сега като застудя и зацепих какъв му е другият проблем - термостат. При спускане охлажда и стрелката застава на положение студен двигател - все едно сега го паля. Отидох до местния "цървулски" магазин и поисках най - евтиния, но бяха свършили, та започнаха да ме "зарибяват" с един BEHR за 16,80. Той като го гледам е BEHR колкото аз съм европеец, ама какво да се прави... :D На кутията си пише марката, но на термостата има само чукнати номера.Продавачката веднага започна да ме сапунисва, че номерът на термостата отговарял с този от кутията, ама пропусна да доуточни, че този на кутията е лепенка, която може и аз да поръчам в офис 1 - на нея никъде не пише търговска марка, а само някакъв вносител и т.н.Какво да се прави, купих го, защото не съм от търпеливите, че да чакам да доставят евтинджоса от 9 кинта, а в ауто плюс нещо не съм навит да пазарувам, имам си едно на ум. :не:
Смяната - като детски конструктор е тоя голф, много му се кефя. heavy metal zork
15 минути - десетте от тях бяха да прелея старият антифриз от легена в шише през фуния без никой да ми държи - доста трудно упражнение и да го сипя отново в голфа .Старият се оказа леко отворен, може и да отваря по - рано освен това, предполагам.А, въпросният термостат си вървеше с каналната гумена гарнитура, опръстена и с една фланцова картонена.Моята се оказа опръстена.Поне старият беше сложен с нея.На кутията пише, Фолксваген, Сеат, Ауди и ... Пежо?! Едва ли ще става и за 406 - цата ми :mrgreen: .Нямах време днес да покарам, само го запалих за да се убедя, че няма течове (е, нямаше) и оставих отговорната задачка за утре - ще докладвам за температурният баланс, може пък тези ментета да са ги пооправили вече.Ако ли не - то други колеги поне ще предпазя от :banghead: .


xpp1969
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 05 фев 2010 10:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: .ловеч

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот xpp1969 » Чет 27 окт 2011 10:13


Определено след смяната разликата е огромна.Стои около лампата, само малко се вдигаше почти до следващата черта, но натоварването беше екстремно, то малко оффтопик идва:
С ремарке, в което натоварих 1320 кг баластра.Самият голф с ремаркето празен е 1180кг.13 километра преход, с доста голямо изкачване е пътят.А и като стигнах се оказа антифриза на долната черта, просто се беше наместил.Аз каквото източих - това и влях при смяната.Нямах време да го загрея на място и да долея повече, а на земята отиде към половин литър при смяната на термостата и преливането от легена в шишето.Шапка му свалям на голфи - извади душа за две коли. :bowdown

Та, този термостат си го бива, защото на връщане спусках надолу с голяма скорост и стрелката се мръдна съвсем леко надолу от средата - 1-2мм, но пък бях усилил парното докрай и вентилатора духаше на най високата скорост.А и работите с горивото, чувайки клопането на поплавъка в бутилката изглеждат по - нормални.Може и да сляза на 8 на 100, което ме удовлетворява като разход.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ktamen » Чет 27 окт 2011 20:11


xpp1969 написа:На кутията пише, Фолксваген, Сеат, Ауди и ... Пежо?! Едва ли ще става и за 406 - цата ми :mrgreen:

За 406-цата не знам дали ще стане, ама за ладата става идеално, ако успееш да отвориш и после да затвориш месинговата кутия, в която е монтиран термостата на ладата.
BEHR трябва да си е щамповано и на самия термостат, но и това не е 100% гаранция, че не е менте.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 27 окт 2011 22:01


Здравейте!Днес се опитах да сменя ГАДИНАТА,но не успях!Шибания проходен болт за камък Н-16 в Гедорето не поддаде-даже май тръгна да заобля,за свалянето на хидравликате говоря.Други варианти за смяна на тая гад без сваляне на хидравличната помпа???АБС мотор Пассат Б4 с Климатроник.


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Бързият » Пет 28 окт 2011 10:34


Zdravko Zankov написа:Здравейте!Днес се опитах да сменя ГАДИНАТА,но не успях!Шибания проходен болт за камък Н-16 в Гедорето не поддаде-даже май тръгна да заобля,за свалянето на хидравликате говоря.Други варианти за смяна на тая гад без сваляне на хидравличната помпа???АБС мотор Пассат Б4 с Климатроник.


Има друг вариянт. Сваляш компресора, сваляш динамото, сваляш водната помпа с цялата конзола и термостата :)


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Winner25 » Пет 28 окт 2011 20:08


Аз миналата неделя сменях термостата. Болт за камък 16 не видях :roll: Всички са 13. Точно 4 болта са и хидравличната помпа заедно със стойката е долу :)
Аз развих малко повече защото не знаех как точно е закрепена.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 28 окт 2011 22:03


Е добре де,а как я откачи от конзолата?Има 4 болта отдолу.1 за гребена за натягане на ремъка и тоя с 16 на Гедорето,дето не мърда.Проходен,непоклатим.Ако го отвия и него помпата ще си увисне!С тея 4 отвити болта се даржим за У....ю.И не праим нищо друго!


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Winner25 » Пет 28 окт 2011 23:21


Не ти трябва да я откачаш от конзолата. Махаш болта за обтягане, има 2 вертикални към картера и един който е до пистовия ремък. Като ги отвиеш цялата конзола пада, сменяш термостата и обратно :wink:


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 31 окт 2011 19:04


Сменен вече!За сега поддържа температурата постоянна при дълго спускане на 5 при 3 гр.Отвитите болтове са 4,номер 13.2 броя са от страната на картера.Отвива се болта с гребена-за обтягане на трапецовидния ремък.Последния болт е най-скрит-пада се зад пистовия ремък.Хидравличната помпа си увисва на маркучите и се работи екстра.Смяната на канал е гадна,на подемник и със свалена дясна гума е най-лесно.Става въпрос за 1.8 АБС мотор с хидравлика и климатроник.


Потребителски аватар
ckochev
Мнения: 30
Регистриран на: Пон 15 юни 2009 20:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: пловдив

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ckochev » Пон 31 окт 2011 20:01


здравейте колеги моля за малко помощ който е компетентен да помага,тъй като и аз реших да си сменя сам термостата по форума реших,че мога да се справя,отидох купих си един на berh мисла че беше които имаще вътре едно гумено уплатнение един о-прустен и една картонена гарнитура,при свалянето на стария термостат имаше само едно гумено уплутнение,поне едно видях,при което сложих и аз това което отговаряше то се пада на малкиа кръг а на външния кръг се опитах да сложа о-прустена но много надуваше и си помислих че може би е с едно уплутнение,та затжорих си всичко по обратниа ред и докато наливах течноста нямаше течове но на другиа ден си течеше от термостата,някои да каже трябва ли да има и втория о-прустен или нещо друго се прави защо тече някои да помага мотора е PF 1,8 бензин Б3


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Winner25 » Пон 31 окт 2011 21:19


Само о-пръстен се слага. Стария който си махнал най вероятно е бил смачкан и прилича на нещо средно между о-пръстен и плоско уплътнение, но о-пръстена е достатъчен :wink: Поне при 1,8 абс мотора е така но предполагам че при пф е същото.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 31 окт 2011 22:51


PF e като мотора на предното ми Ауди!Термостата се сменя стоешком.Сложи термостата в гнездото и О-пръстена да легне хубаво в пластмасовия корпус,който го затваря отдолу.Не са нужни никви други гарнитури.Обезвъздушаването е малко кофти.Парното на максимум и чат-пат палиш,гасиш мотора.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта