realityman написа:Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!
Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
- по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
- пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
- по-дълго пътуване с повреден алтернатор
- по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години,
75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
- по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни
съпротивления в клемите поради окисление)
- да оказваме помощ при запалването на други автомобили
Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО! Изправен алтернатор
зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова
по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
- Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което
наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател
без необходимите паузи между опитите.
СТАРТОВ ТОК:
Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор,
подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията,
максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята.
За сведение - на двигателя 2121 (1.6) стартовият ток е около 85 Ампера. Дизелите, те са друга тема. Ние дизели
нямаме.
Ето този коментар изчерпва абсолютно точно темата до край!!!!
Отговора е перфектен
