Здравейте колеги, доста се чудих какво да е заглавието, дано съм го формулирал правилно!
Колата е Ибиза 93г., то доколкото знам и на други модели ключа за фаровете, когато е на положение къси, и няма контакт, светят само габаритите и таблото(+врътките за парното), въпроса ми е имали лесен начин при положение на къси без контакт, да не свети нищо, чак като дам контакт да си светят късите и таблото?
Замисъла ми е, ключа да си стои постоянно на къси за да не го ръчкам постоянно, момента на паленето не е проблем, тъй като фаровете изгасват докато върти стартера, акумулатора ми е нов, така че не мисля, че ще е проблем светването за 2-3 секунди на късите, докато завъртя на стартер!
Благодаря!
Без контакт да няма габарити - КАК?
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Просто трябва да захраниш габаритите(бушона в таблото) след контакт.
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
kurortist написа:Има теми![]()
Ползвам я редовно, ако ти си намерил конкретен отговор на въпроса дай го, Аз не намерих!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Ами хората казаха - намираш захранващия кабел за габаритите към ключа за фаровете,режеш го и има два варианта - единия е да му забиеш захранване,което е след подаване на контакт и съобразено с консумацията, другия, който според мен е по-грамотен,да прекъснеш това захранване с едно реле,което пуска напрежение към ключа само след като си подал на контакт
Ако не си на ясно за какво иде реч,отиди на някой електричар да ти го направи,не би трябвало да ти вземе повече от 15-20лв с труд и реле 




- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Въпросът е обаче , след това ако паркираш на особенно място и искаш да предупредиш хората , че си тръгваш след малко , как ще оставиш колата на габарити
. Аз например много мразя кола оставена на аварийни нощно време , много повече дразни и заслепява от кола на фарове .

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Всъщност много лесно става,то си е готово това - всички VW имат опцията за цъкване на лоста за мигачите при изгасена кола и светва ляв или десен габарит според положението на ключа.Ако е пуснат и ключа за фаровете на положение габарити или къси (и са прекъснати с реле,както го описах по-горе,за да не светят през контакт),той прави мост между левите и десните и светват габаритите на цялата кола 



- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
ivo_555 написа:Без контакт да няма габарити - КАК?
Mного лесно купи си фиат там като върнеш контакта всичко угасва

ОБАЧЕ има предвидено да можеш да оставиш колата на габарити

Сложи си ДРЛ модул и не се занимавай със глупости. Айде сега един въпрос "Кво правиш ако те спрат за проверка нощем?" Фуражката ще ти каже остави колата на габарити и ти какво трябва да я оставиш на контакт и после може и да не запалиш повече като изпечеш бобината

Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
А няма ли да може да се направи при положение на габарити да си светят, а при къси не, това ми е въпроса конкретно! Иначе разбрах долу горе как да стане със захранването след контакт, но ще трябва да се направи същото и със таблото май!
п.п. ако не може, не може, не съм гладен, няма нужда да ме храните.
п.п. ако не може, не може, не съм гладен, няма нужда да ме храните.
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
колегата е предложил нещо много хитро и практично ,особено сега след задължителните фарове...ако можете напишете нещо полезно и как да стане а не коментирайте глупости...за фиата е вярно много ме кефи и на старите Уно го има това....палищ ,светкат сами и тръгваш...по хитро няма на къде,няма да се забравят никога и пуснати и светнати... 

Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Мда колега, който може да помогне, дори и само с предположение добре, ако не може....... Иска ми се да надхитря кабелите към ключа по скоро, ако може примерно да се прекъсне кабел, или да се премести другаде, някакъв лесен вариант демек.
Утре така или иначе ще импровизирам нещо, та добре си е да имам идеии предварително.
Утре така или иначе ще импровизирам нещо, та добре си е да имам идеии предварително.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Вариянта което аз го направих вече е следния прекъсваш захранващия кабел на ключа за фарове и го свързваш към релето а сигнала за релето го взимаш от черен или черен/жълт (неси спомням) кабел което излиза от клемореда а за масата е ясно предполагам 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
passatfen написа:Вариянта което аз го направих вече е следния прекъсваш захранващия кабел на ключа за фарове и го свързваш към релето а сигнала за релето го взимаш от черен или черен/жълт (неси спомням) кабел което излиза от клемореда а за масата е ясно предполагам
Тъй де,аз за това говоря



Така си карам вече 3 години и нямам ниаккви грижи,като искаш габарити на едно място,без да си на контакт,буташ лоста за мигачите и си готов


Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Долу горе разбрах схемата, благодаря колеги, май ще го направя с реле, мисля че ще се справя макар че нямам кой знае какви познания! 
Релето предполагам 30А е добре?

Релето предполагам 30А е добре?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Без контакт да няма габарити - КАК?
Те не ти и трябват,трябва ти една пробна лампа само и нищо повече 
Мериш на кой кабел има постоянно + на ключа,без да си на контакт.Така или иначе това са габаритите,защото фаровете минават през релето за разтоварване на клема X и без контакт,нямат захранване.Режеш го въпросния хубавец и пробваш дали като цъкнеш ключа,ще светят габаритите,не би трябвало.После слагаш там релето,като вече срязания кабел свързваш съответно към клема 30 и клема 87 на релето (това е контакта на релето).Другите два края на релето са захранване на бобинката.Единия край (обозначени са с 85 и 86) връзваш на маса - има рейка с кабелни обувки за маса точно от ляво на колонката под ключа за фаровете,другия край го свързваш към + през контакт и си готов (важно е само да си избереш + през контакт,който не спира,когато завъртиш на стартер,за да не гаснат габаритите,докато се опитваш да запалиш).
И това е

Мериш на кой кабел има постоянно + на ключа,без да си на контакт.Така или иначе това са габаритите,защото фаровете минават през релето за разтоварване на клема X и без контакт,нямат захранване.Режеш го въпросния хубавец и пробваш дали като цъкнеш ключа,ще светят габаритите,не би трябвало.После слагаш там релето,като вече срязания кабел свързваш съответно към клема 30 и клема 87 на релето (това е контакта на релето).Другите два края на релето са захранване на бобинката.Единия край (обозначени са с 85 и 86) връзваш на маса - има рейка с кабелни обувки за маса точно от ляво на колонката под ключа за фаровете,другия край го свързваш към + през контакт и си готов (важно е само да си избереш + през контакт,който не спира,когато завъртиш на стартер,за да не гаснат габаритите,докато се опитваш да запалиш).
И това е

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта