Здравейте. Проблемът е следния: Колата (Голф 4 AJM, помпа-дюза, 116 к.с., 2000 г.) пуши много синкав дим като загрее. Особено добре се вижда при тръгване от място и при смяна на ниските предавки. При висока скорост и да пуши, то не се вижда дим през задното стъкло. На загрял двигател като се извади щеката и/или се отвърти капачката за маслото от там духа сериозно.
Историята: миналата пролет е шлайфана главата, сменена е гарнитурата й и гумичките на клапаните. Не са сваляни буталата, защото цилиндрите са изглеждали здрави. Този ремонт е правен при познати майстори, на които имам доверие. При мен колата е от миналия август, по километраж я взех на 116 хил. км. От обслужването й тогава (ангренажен ремък, ролки, водна помпа, филтри) съм минал 5 хил. км. Преди нова година започна да губи антифриз без да надува маркучите и без видим теч (този проблем го споменавам само за пълнота на историята). През януари на магистрала веднъж ми загря до към 110 градуса и беше загубила към 1,5 л. антифриз. Правен е тест за наличие на изгорели газове - отрицателен. Тогава забелязах синкавия пушек с мирис на неизгоряла нафта. Закачих я на VAG-COM и на 13-и канал показанията бяха -0,2/-0,5/-0,1/0,9. Диагностиката в НН сервиз показа същото, като предположенията на майсторите бяха за проблемни О-пръстени и дихтунги на дюзите.
В края на май месец на магистралата преди Ябланица турбината кротко изсвири 2-3 пъти и счупи роторна ос, за щастие без да ме вкара във филма на ужасите. Колата два месеца стоя "на място" докато успея да я закарам за ремонт. В момента е с друго рециклирано турбо. Покрай смяната му изкъртих катализатора, смених дебитомера, маслото (сложих 5W30/507.00 на VW с идеята да покарам към 300 км и да сложа 505.01) и масления филтър. Почистени са филтъра за картерната вентилация, интеркулера, турбопътищата и маслената тръба за турбото. Колекторите и механичния ЕГР клапан бяха с нищожен нагар и не са чистени. Колата продължи да пуши, но вече по-сериозно. Въпреки това пали от раз, двигателя работеше тихо и равномерно, без тресене, върви като пушка (прикачил съм последните логове) и разходът й е точно като по книга.
Преди по-малко от месец (250 км. след смяната на турбото) само след 2 км. градско каране вдигна нивото на маслото с ~ 1 см. над максимума на щеката (дотогава с предното масло винаги е било около максимума). Оказа се, че е вкарала нафта. Пак в сервиза за смяна на О-пръстени, дихтунгите, реглажни и монтажни болтове на дюзите (и термостата, между другото). С новото масло, маслен и въздушен филтри и наново почистена картерна вентилация продължава да пуши и да духа сериозно през щеката и капачката. Предположенията на майсторите са за пикаеща дюза, недобре изгорялата нафта от която отмива маслото по стените на цилиндъра и изпуска компресия в картера. Проверили са тандем помпата и била ОК, нямало теч около нея. Казват също и, че двигателят от време на време работи сякаш с 3 цилиндъра и се чували повдигачи.
Другата седмица ще я водя за тест на дюзите и мерене на компресия, та въпросът ми е има ли нещо друго, което трябва да се провери?



Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
- batteto.1984
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Тя тая дюза дето уж пикае знаеш ли че трябва да удави цилиндъра с нафта за да отмие маслото,ако пикае ще чука много лошо мотора а и ще пуши!Високо налягане в картера се получава от износени сегменти(запечени)!Най вероятно им се е разказала играта от прегряването и духналата гарнитура!
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
А може и от запушен отдушник,на двигателя.Ти си писал че е промит отдушника,но дали пропуска газовете.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
При условие че медната дихтунга ( или дифтунга , нямам си и на идея как се пише ) държи, от О-пръстените няма как да вкара нафта в цилиндъра. Дори ако се стигне до там, то постъпващата с ниско налягане нафта в цилиндъра, няма време да се възпламени и да изгори нормално, което почти по никакъв начин не променя горенето в цилиндъра, от което да се чуват странични звуци и промени в показанията на корекционните коефициенти. За сметка на това, издуханата от цилиндъра сурова нафта постъпва в горещият охлюв на турбината и отзад става...
Ти казваш, че пушека има синкав отенък и не споменаваш лютивина (което е силно характерно при пушек от не изгоряла нафта), което ме кара да мисля , че пушека наистина е от масло.
След като при теб колата пуши на тихи обороти (без подаване на газ) , то почти се изключва възможността маслото да попада в цилиндъра през всумакателният колектор. Остава възможността да е през сегменти и гумички на клапаните. Повишеното картерно налягане ( имай на предвид, че PD си духат през щеката доста осезаемо по дефоут, така, че сравни с друга PD) ме навежда на мисълта, че ще сменяш сегменти.
Отварял съм AJM, със счупен компресионен сегмент, но масло в изгорелите газове нямаше. Започваше от време на време да работи на 3 цилиндъра, и пушеше бял лютив пушек.

Ти казваш, че пушека има синкав отенък и не споменаваш лютивина (което е силно характерно при пушек от не изгоряла нафта), което ме кара да мисля , че пушека наистина е от масло.
След като при теб колата пуши на тихи обороти (без подаване на газ) , то почти се изключва възможността маслото да попада в цилиндъра през всумакателният колектор. Остава възможността да е през сегменти и гумички на клапаните. Повишеното картерно налягане ( имай на предвид, че PD си духат през щеката доста осезаемо по дефоут, така, че сравни с друга PD) ме навежда на мисълта, че ще сменяш сегменти.
Отварял съм AJM, със счупен компресионен сегмент, но масло в изгорелите газове нямаше. Започваше от време на време да работи на 3 цилиндъра, и пушеше бял лютив пушек.
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
batteto.1984 написа:... ако пикае ще чука много лошо мотора а и ще пуши!...
Колата пуши, особенно при тръгване от място, веднага след смяна на някоя от ниските предавки (изкарва синкав дим на облаци) или при каране на първа или втора с високи обороти (пуши постоянно и равномерно). За изпушването при ускорение и след смяна на скорости в западен форум бях чел, че често се получава и при луфт между уплътняващите пръстени и роторната ос на турбото, откъдето маслото да преминава към всмукателния колектор синхронно с "развиването" на турбото. От страх да не продължава да смесва нафтата с маслото или да я прекарва през турбото не смея да карам колата. Половината от тия минати ~ 300 км. след смяната на турбото са на магистралата, за "продухване" на ауспуха от изхвърленото при счупването на предното турбо масло. Другата половина са от нас до майстора и пробното каране след ремонтите.
Иначе аз нямам ухо за необичайните звуци и не ми е направило впечатление мотора да звучи по-необичайно от времето, когато (май) е бил ОК. Всички, които са го гледали са на същото мнение, с изключение на съмненията за тракането на повдигачите напоследък.
tatenceto написа:А може и от запушен отдушник,на двигателя.Ти си писал че е промит отдушника,но дали пропуска газовете.
Има омасляване на входа и изхода на ЕГР клапана, отделно в централната част на стария въздушен филтър имаше черно (мазно?) петно, което (сега се сещам... странно) го нямаше при смяната на дебитомера и турбото... Така или иначе капака ще се отваря пак при теста на дюзите и ще го проверим отново.
Dobromirski написа:...За сметка на това, издуханата от цилиндъра сурова нафта постъпва в горещият охлюв на турбината и отзад става... Ти казваш, че пушека има синкав отенък и не споменаваш лютивина (което е силно характерно при пушек от не изгоряла нафта), което ме кара да мисля , че пушека наистина е от масло....
Точно така беше в началото, когато започна да пуши! Лютивината и мирисът на неизгоряла нафта си ги имаше. Както и по-горе написах - пушенето се увеличава с форсирането. На празен ход пуши леко. Със загряване на двигателя духането през щеката и отвора за маслото се увеличава, но пушенето на място продължава да е слабо. Натиснеш ли газта почват облаците. Не познавам никой със здрав AJM мотор, че да направя сравнение

- batteto.1984
- Мнения: 232
- Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Измерете компресията ако в някой от цилиндрите влиза масло там ще е по висока от колкото на нормално работещ цилиндър!
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Ситуацията става "интересна". Тест на дюзите в Супердизел показа, че и 4-те са ОК. Измерената компресия обаче е по 16 на два от цилиндрите и по 18 на другите два - под wear-лимита от 19 атм
... Ясно е, че пациентът е за операция, така че утре ще се видя с Никси, за да реша какво да правя по-нататък.

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Ситуацията е неприятна и развитието й към момента измества проблемите в посока, различна от заглавието на темата. За загубата на антифриз, за която бегло споменах в началото, си има няколко причини:
1. (Почти) запушено късо маркуче от охлаждащата система, влизащо в главата. Тъй като то се намира след датчика за температурата на антифриза (G62) показанията на последния не са отразявали точно температурата на течността в двигателя, която е била доста по-висока:

2. След свалянето на главата са лъснали грозни пукнатини в блока около дупките на първи и пети болт. Огледални техни копия има и на гарнитурата (Виктор Рейнц 61-34250-00, 1,45 мм), чиито part номер 05RNZ03 доколкото разбрах показва, че тя е от 2003-а година
:

Ники, виждайки мръсното казанче за антифриза още като му докарах колата каза, че много често при дизела това е индикация за проблеми с охлаждането в групата "глава - гарнитура - блок". В случая, противно на резултатите от теста с химикала, това се оказа вярно
.
Отделно от това, почти всички ексцентрици на разпределителния вал са с доста видимо износване:

Бутало-цилиндровата група не е разглобявана, нито главата е давана за обслужване, защото неприятната изненада с пукнатините в блока прави варианта "ремонт на този двигател" по-малко смислен и ценово привлекатален от останалите... а те не са много. "Сърдечна трансплантация" на AJM мотор от друга кола засега изглежда най-вероятен, но в близките дни ще се разбере дали ще се намери читав - ако имате инфо за такъв пишете тук, моля!
1. (Почти) запушено късо маркуче от охлаждащата система, влизащо в главата. Тъй като то се намира след датчика за температурата на антифриза (G62) показанията на последния не са отразявали точно температурата на течността в двигателя, която е била доста по-висока:

2. След свалянето на главата са лъснали грозни пукнатини в блока около дупките на първи и пети болт. Огледални техни копия има и на гарнитурата (Виктор Рейнц 61-34250-00, 1,45 мм), чиито part номер 05RNZ03 доколкото разбрах показва, че тя е от 2003-а година


Ники, виждайки мръсното казанче за антифриза още като му докарах колата каза, че много често при дизела това е индикация за проблеми с охлаждането в групата "глава - гарнитура - блок". В случая, противно на резултатите от теста с химикала, това се оказа вярно

Отделно от това, почти всички ексцентрици на разпределителния вал са с доста видимо износване:

Бутало-цилиндровата група не е разглобявана, нито главата е давана за обслужване, защото неприятната изненада с пукнатините в блока прави варианта "ремонт на този двигател" по-малко смислен и ценово привлекатален от останалите... а те не са много. "Сърдечна трансплантация" на AJM мотор от друга кола засега изглежда най-вероятен, но в близките дни ще се разбере дали ще се намери читав - ако имате инфо за такъв пишете тук, моля!
- °niksi°
- Бай Брадър
- Мнения: 5091
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Само да вметна едно уточнение - "чукането на повдигачи" се оказва, че не е от повдигачите а от нерегулирани дюзи - при ненатисната дюза луфта между ролката на кобилицата и разпределителния вал беше около 1.5-2мм. Предполагам от "точния" реглаж на дюзите са и деругите и износването на разпределителния вал на точно тези места които се виждат на снимките.
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
На мен като запаля и притракват за секунди(4-5),но сега като е по-студено "чукането" отшумява по-бавно (10-15 сек)...това на какво се дължи?
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Благодарение на niks76, който осигури AJM мотор и Ники и Мишо, които го "присадиха", Голфът отново е в движение. 400 км. след тази операция и 11 месеца след началото на мъките отново се качвам в колата спокоен.
Благодаря ви, момчета

Благодаря ви, момчета


- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM
Ако все пак решите да събирате стария мотор, мога да предложа читави части на добри цени 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта