Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ndmtrv
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот ndmtrv » Пет 23 сеп 2011 23:49


Здравейте. Проблемът е следния: Колата (Голф 4 AJM, помпа-дюза, 116 к.с., 2000 г.) пуши много синкав дим като загрее. Особено добре се вижда при тръгване от място и при смяна на ниските предавки. При висока скорост и да пуши, то не се вижда дим през задното стъкло. На загрял двигател като се извади щеката и/или се отвърти капачката за маслото от там духа сериозно.

Историята: миналата пролет е шлайфана главата, сменена е гарнитурата й и гумичките на клапаните. Не са сваляни буталата, защото цилиндрите са изглеждали здрави. Този ремонт е правен при познати майстори, на които имам доверие. При мен колата е от миналия август, по километраж я взех на 116 хил. км. От обслужването й тогава (ангренажен ремък, ролки, водна помпа, филтри) съм минал 5 хил. км. Преди нова година започна да губи антифриз без да надува маркучите и без видим теч (този проблем го споменавам само за пълнота на историята). През януари на магистрала веднъж ми загря до към 110 градуса и беше загубила към 1,5 л. антифриз. Правен е тест за наличие на изгорели газове - отрицателен. Тогава забелязах синкавия пушек с мирис на неизгоряла нафта. Закачих я на VAG-COM и на 13-и канал показанията бяха -0,2/-0,5/-0,1/0,9. Диагностиката в НН сервиз показа същото, като предположенията на майсторите бяха за проблемни О-пръстени и дихтунги на дюзите.

В края на май месец на магистралата преди Ябланица турбината кротко изсвири 2-3 пъти и счупи роторна ос, за щастие без да ме вкара във филма на ужасите. Колата два месеца стоя "на място" докато успея да я закарам за ремонт. В момента е с друго рециклирано турбо. Покрай смяната му изкъртих катализатора, смених дебитомера, маслото (сложих 5W30/507.00 на VW с идеята да покарам към 300 км и да сложа 505.01) и масления филтър. Почистени са филтъра за картерната вентилация, интеркулера, турбопътищата и маслената тръба за турбото. Колекторите и механичния ЕГР клапан бяха с нищожен нагар и не са чистени. Колата продължи да пуши, но вече по-сериозно. Въпреки това пали от раз, двигателя работеше тихо и равномерно, без тресене, върви като пушка (прикачил съм последните логове) и разходът й е точно като по книга.

Преди по-малко от месец (250 км. след смяната на турбото) само след 2 км. градско каране вдигна нивото на маслото с ~ 1 см. над максимума на щеката (дотогава с предното масло винаги е било около максимума). Оказа се, че е вкарала нафта. Пак в сервиза за смяна на О-пръстени, дихтунгите, реглажни и монтажни болтове на дюзите (и термостата, между другото). С новото масло, маслен и въздушен филтри и наново почистена картерна вентилация продължава да пуши и да духа сериозно през щеката и капачката. Предположенията на майсторите са за пикаеща дюза, недобре изгорялата нафта от която отмива маслото по стените на цилиндъра и изпуска компресия в картера. Проверили са тандем помпата и била ОК, нямало теч около нея. Казват също и, че двигателят от време на време работи сякаш с 3 цилиндъра и се чували повдигачи.

Другата седмица ще я водя за тест на дюзите и мерене на компресия, та въпросът ми е има ли нещо друго, което трябва да се провери?




Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 232
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот batteto.1984 » Съб 24 сеп 2011 10:25


Тя тая дюза дето уж пикае знаеш ли че трябва да удави цилиндъра с нафта за да отмие маслото,ако пикае ще чука много лошо мотора а и ще пуши!Високо налягане в картера се получава от износени сегменти(запечени)!Най вероятно им се е разказала играта от прегряването и духналата гарнитура!


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот tatenceto » Съб 24 сеп 2011 22:23


А може и от запушен отдушник,на двигателя.Ти си писал че е промит отдушника,но дали пропуска газовете.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот Dobromirski » Нед 25 сеп 2011 7:40


При условие че медната дихтунга ( или дифтунга , нямам си и на идея как се пише ) държи, от О-пръстените няма как да вкара нафта в цилиндъра. Дори ако се стигне до там, то постъпващата с ниско налягане нафта в цилиндъра, няма време да се възпламени и да изгори нормално, което почти по никакъв начин не променя горенето в цилиндъра, от което да се чуват странични звуци и промени в показанията на корекционните коефициенти. За сметка на това, издуханата от цилиндъра сурова нафта постъпва в горещият охлюв на турбината и отзад става... maikomila
Ти казваш, че пушека има синкав отенък и не споменаваш лютивина (което е силно характерно при пушек от не изгоряла нафта), което ме кара да мисля , че пушека наистина е от масло.
След като при теб колата пуши на тихи обороти (без подаване на газ) , то почти се изключва възможността маслото да попада в цилиндъра през всумакателният колектор. Остава възможността да е през сегменти и гумички на клапаните. Повишеното картерно налягане ( имай на предвид, че PD си духат през щеката доста осезаемо по дефоут, така, че сравни с друга PD) ме навежда на мисълта, че ще сменяш сегменти.
Отварял съм AJM, със счупен компресионен сегмент, но масло в изгорелите газове нямаше. Започваше от време на време да работи на 3 цилиндъра, и пушеше бял лютив пушек.


Потребителски аватар
ndmtrv
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот ndmtrv » Нед 25 сеп 2011 9:55


batteto.1984 написа:... ако пикае ще чука много лошо мотора а и ще пуши!...

Колата пуши, особенно при тръгване от място, веднага след смяна на някоя от ниските предавки (изкарва синкав дим на облаци) или при каране на първа или втора с високи обороти (пуши постоянно и равномерно). За изпушването при ускорение и след смяна на скорости в западен форум бях чел, че често се получава и при луфт между уплътняващите пръстени и роторната ос на турбото, откъдето маслото да преминава към всмукателния колектор синхронно с "развиването" на турбото. От страх да не продължава да смесва нафтата с маслото или да я прекарва през турбото не смея да карам колата. Половината от тия минати ~ 300 км. след смяната на турбото са на магистралата, за "продухване" на ауспуха от изхвърленото при счупването на предното турбо масло. Другата половина са от нас до майстора и пробното каране след ремонтите.
Иначе аз нямам ухо за необичайните звуци и не ми е направило впечатление мотора да звучи по-необичайно от времето, когато (май) е бил ОК. Всички, които са го гледали са на същото мнение, с изключение на съмненията за тракането на повдигачите напоследък.
tatenceto написа:А може и от запушен отдушник,на двигателя.Ти си писал че е промит отдушника,но дали пропуска газовете.

Има омасляване на входа и изхода на ЕГР клапана, отделно в централната част на стария въздушен филтър имаше черно (мазно?) петно, което (сега се сещам... странно) го нямаше при смяната на дебитомера и турбото... Така или иначе капака ще се отваря пак при теста на дюзите и ще го проверим отново.
Dobromirski написа:...За сметка на това, издуханата от цилиндъра сурова нафта постъпва в горещият охлюв на турбината и отзад става... Ти казваш, че пушека има синкав отенък и не споменаваш лютивина (което е силно характерно при пушек от не изгоряла нафта), което ме кара да мисля , че пушека наистина е от масло....

Точно така беше в началото, когато започна да пуши! Лютивината и мирисът на неизгоряла нафта си ги имаше. Както и по-горе написах - пушенето се увеличава с форсирането. На празен ход пуши леко. Със загряване на двигателя духането през щеката и отвора за маслото се увеличава, но пушенето на място продължава да е слабо. Натиснеш ли газта почват облаците. Не познавам никой със здрав AJM мотор, че да направя сравнение :( След смяната на ремонтния комплект на дюзите ("дихтунга" се пише, от немски dichtung - уплътнение) миризмата сякаш изчезна, но не съм много сигурен... по-вероятно да не е, че свалените уплътнения си бяха здрави и като нови (на 5 хил. км бяха). Но и тогава, и сега, пушекът определено е със синкав цвят. Доколкото разбирам, това не изключва възможността освен масло в газовете да отива и неизгоряла нафта (която вече да е от пикаеща дюза). Другата седмица ще я карам при Виктор (сервиза до Бакърената) и ще видим какво ще се прави... Така или иначе, ако не се окаже проблемна дюза, остават сегментите (и гумичките на клапаните са сменени преди 5 хил. км).


Потребителски аватар
batteto.1984
Мнения: 232
Регистриран на: Пет 19 окт 2007 22:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот batteto.1984 » Нед 25 сеп 2011 10:49


Измерете компресията ако в някой от цилиндрите влиза масло там ще е по висока от колкото на нормално работещ цилиндър!


Потребителски аватар
ndmtrv
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот ndmtrv » Вто 18 окт 2011 14:46


Ситуацията става "интересна". Тест на дюзите в Супердизел показа, че и 4-те са ОК. Измерената компресия обаче е по 16 на два от цилиндрите и по 18 на другите два - под wear-лимита от 19 атм :banghead:... Ясно е, че пациентът е за операция, така че утре ще се видя с Никси, за да реша какво да правя по-нататък.


Потребителски аватар
ndmtrv
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот ndmtrv » Нед 13 ное 2011 0:40


Ситуацията е неприятна и развитието й към момента измества проблемите в посока, различна от заглавието на темата. За загубата на антифриз, за която бегло споменах в началото, си има няколко причини:

1. (Почти) запушено късо маркуче от охлаждащата система, влизащо в главата. Тъй като то се намира след датчика за температурата на антифриза (G62) показанията на последния не са отразявали точно температурата на течността в двигателя, която е била доста по-висока:

Изображение

2. След свалянето на главата са лъснали грозни пукнатини в блока около дупките на първи и пети болт. Огледални техни копия има и на гарнитурата (Виктор Рейнц 61-34250-00, 1,45 мм), чиито part номер 05RNZ03 доколкото разбрах показва, че тя е от 2003-а година :o:

Изображение

Ники, виждайки мръсното казанче за антифриза още като му докарах колата каза, че много често при дизела това е индикация за проблеми с охлаждането в групата "глава - гарнитура - блок". В случая, противно на резултатите от теста с химикала, това се оказа вярно :(.

Отделно от това, почти всички ексцентрици на разпределителния вал са с доста видимо износване:

Изображение

Бутало-цилиндровата група не е разглобявана, нито главата е давана за обслужване, защото неприятната изненада с пукнатините в блока прави варианта "ремонт на този двигател" по-малко смислен и ценово привлекатален от останалите... а те не са много. "Сърдечна трансплантация" на AJM мотор от друга кола засега изглежда най-вероятен, но в близките дни ще се разбере дали ще се намери читав - ако имате инфо за такъв пишете тук, моля!


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот °niksi° » Нед 13 ное 2011 20:15


Само да вметна едно уточнение - "чукането на повдигачи" се оказва, че не е от повдигачите а от нерегулирани дюзи - при ненатисната дюза луфта между ролката на кобилицата и разпределителния вал беше около 1.5-2мм. Предполагам от "точния" реглаж на дюзите са и деругите и износването на разпределителния вал на точно тези места които се виждат на снимките.


Потребителски аватар
Даскала™
Мнения: 5454
Регистриран на: Сря 16 мар 2005 23:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот Даскала™ » Нед 13 ное 2011 20:38


На мен като запаля и притракват за секунди(4-5),но сега като е по-студено "чукането" отшумява по-бавно (10-15 сек)...това на какво се дължи?


Потребителски аватар
ndmtrv
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 15 авг 2010 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот ndmtrv » Пон 05 дек 2011 22:01


Благодарение на niks76, който осигури AJM мотор и Ники и Мишо, които го "присадиха", Голфът отново е в движение. 400 км. след тази операция и 11 месеца след началото на мъките отново се качвам в колата спокоен.

Благодаря ви, момчета :bowdown :beer


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Високо налягане в картера на Голф 4 AJM

Мнениеот 6669 » Пон 05 дек 2011 22:08


Ако все пак решите да събирате стария мотор, мога да предложа читави части на добри цени :kissy:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта