какво е нормалното зарядно напрежение ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
dove1
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 11:38
Автомобил:
Двигател:

какво е нормалното зарядно напрежение ?

Мнениеот dove1 » Нед 10 сеп 2006 16:56


Здрасти на всички ?
преди няколко дни акумулатора(55ач) ми беше капнал / Аз съм с Голф 2-1,6,бензин / заредих го и след 4-5 дни реших да проверя състоянието му , значи измерено напрежение на акумулатора - 11,85В ; зарядно напрежение от алтернатора - 13,25В. Интересуваме в какви граници трябва да е зарядното напежение ? и евентуално ако проблема е в алтернатора , къде да го търся ?




Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Нед 10 сеп 2006 16:58


14.3V зарядно от алтернатора,около12.4V на акумулатора


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 10 сеп 2006 17:06


напрежението от алтернатора трябва да бъде в границите от 13,8 до 14,2 волта. предполагам че проблема ти е в релето на алтернатора (мисля че така се казва).


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6383
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Нед 10 сеп 2006 17:08


handycam написа:напрежението от алтернатора трябва да бъде в границите от 13,8 до 14,2 волта. предполагам че проблема ти е в релето на алтернатора (мисля че така се казва).

Най вероятно проблема е в диодната почка-реле регулатора.Трябва да се свали и да се носи на майстор.


dove1
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 11:38
Автомобил:
Двигател:

dove1

Мнениеот dove1 » Нед 10 сеп 2006 20:35


благодаря за отговорите !
а до колкото знам на голфчетата се монтират алтернатори на БОШ или МОТОРОЛА . та целия блок ли се сваля или може да се разгоби на място?


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Нед 10 сеп 2006 20:42


начи на скоро и аз имах същия проблем само че при мен презареждаше ходих на някъв (уж) майстор и той ми каза че релето - 25 лева реле и 20 лева работа обаче аз имах един стар генератор и смених само четкодържателя ( в него е това реле ) и сега нямам грижи. Ако можеш вземи си от някои морга четкодържател само те дават 2-3 дни гаранция и го пробвай то или бачка както трябва или тц :)


dove1
Мнения: 31
Регистриран на: Сря 15 сеп 2004 11:38
Автомобил:
Двигател:

dove1

Мнениеот dove1 » Нед 10 сеп 2006 21:00


ок. ще пробвам . навеждаш ме на мисълта че може и четките да са износени .


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 10 сеп 2006 21:49


Ако е много изтощен акумулатора,зарядното напрежение на автомобила също се занижава докато се зареди акумулатора.


paradiselost
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 05 юни 2005 21:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paradiselost » Нед 10 сеп 2006 21:56


За по сигурно си провери уреда с който мериш, че съм срещал уреди и то не от най лошите които дават отклонение 0.5-1волт при мерене на напрежение да 20волта.Не за друго ама да не ти смъкнат кожата в някой сервиз за няма нищо!!!! :lol:А може и от акумулатора да ти идват проблемите за да си сигурен че не е от самия акумулатор замери плътноста на електролита във всички клетки, да не е умряла някоя!!!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19709
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: какво е нормалното зарядно напрежение ?

Мнениеот radotom » Пон 11 сеп 2006 11:01


dove1 написа:...заредих го и след 4-5 дни реших да проверя състоянието му , значи измерено напрежение на акумулатора - 11,85В ; зарядно напрежение от алтернатора - 13,25В....

Напрежението на генератора ти е в норми. Ако през тези 4-5 дни акумулатора просто е стоял във вас, значи много спешно ти трябва нов. Ако напреженията, дето ги цитираш са в момент, в който колата ти е работила и получаваш такава разлика в напреженията, значи ти е скапан кабела на '+'. Този, който идва от акумулатора и този, кото идва от генератора ти се свързват на шпилката на стартера. Откачи ги, почисти клемите и ги стегни добре. Но ако е при работеш двигател това, което го пишеш, значи ти се е измъкнала обувката на един от двата кабела най-вероятно!
Успех!


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пон 11 сеп 2006 11:52


Kaкто писаха по-горе, зарядното напрежение трябва да ти е към 13.8-14.5V, нормално е също така да е малко по-ниско, ако акумулаторът се зарежда. Проблемните места са реле-регулатора с четките (струва никакви пари и се сменя за 1 минута), диодната плочка (пробил или прекъснал диод, но не мисля, че имаш такъв проблем) или кабела и захващането му за стартера (аз съм го сменял целия). Направи си профилактика на всичко, за да не има теми 'Днес не иска да запали' през зимата. :)


Потребителски аватар
B_O_S_S_S
Мнения: 741
Регистриран на: Пет 24 фев 2006 0:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Мнениеот B_O_S_S_S » Вто 12 сеп 2006 22:15


zmej написа:Kaкто писаха по-горе, зарядното напрежение трябва да ти е към 13.8-14.5V, нормално е също така да е малко по-ниско, ако акумулаторът се зарежда. Проблемните места са реле-регулатора с четките (струва никакви пари и се сменя за 1 минута), диодната плочка (пробил или прекъснал диод, но не мисля, че имаш такъв проблем) или кабела и захващането му за стартера (аз съм го сменял целия). Направи си профилактика на всичко, за да не има теми 'Днес не иска да запали' през зимата. :)


колега колко горе долу казваш че струва реле-регулатора с четките защото докато му дам съвет на него и ... моя се омота неска ми огасна в движение и познай меря на акумолатора в запалено положение - 11.57V направо лудница и ми мъждика леко лампичката на таблото на акумолатора (дето показва че не зарежда)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 12 сеп 2006 22:55


реле-регулатора и диодната плочка са еднакви понятия.. в смисъла в който ги говорите
само дето си е баш диодна плочка...
И слагат Валео и Бош.

Струва 18-40 лв.. каквато марка искаш.
Трябва да кове 14.3 волта.

или 13.8-14.3

потърси малко и ще видип колко много писано има.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 112 госта