теч от турбото
Става дума за Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 . Тези дни установявам капки черна течност под колата , около предна дясна гума. В сврвиза казаха че от турбото таи масло, което било нормално за кола над 150 -200 хил. км. Казаха , че засега карам така , но за в бъдеще ще трябва смяна на турбото. Въпроса е: КАК ДА РАЗБЕРА чЕ ТУРБОТО Е ЗА СМЯНА? Може би по нивото на маслото или по мощността? Ако турбото излезе от строя какво се случва?? И ако някои е сменял : колко струва ново турбо?? ремонтира ли се ? къде са специалисти?? Благодаря предварително за отговорите



Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: постоянно...
Re: теч от турбо
Смени сервиза като за начало 
И където има теч на масло трябва да се оправя веднага това е!

И където има теч на масло трябва да се оправя веднага това е!
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: теч от турбо
До предна дясна гума може да ти капе единствено от кулера !Долния му край е най-ниската точка по пътя на въздуха дето идва от турбото и там се утаява маслото което е минало през него /няма как да не мине някакво/ ! Като начало откачи маркуча в долния му край за да видиш дали ще изтече масло и после си наблюдавай разхода на маслото ! Ако гори под 1л на 10 000км /в зависимост от карането/ няма нужда да правиш нищо,вече ако почне да изчезва повече /и колата не пуши бяло/ трябва да се мисли за рециклиране на турбината !
- stangero
- Мнения: 548
- Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lozen
Re: теч от турбо
Stivi написа:До предна дясна гума може да ти капе единствено от кулера !Долния му край е най-ниската точка по пътя на въздуха дето идва от турбото и там се утаява маслото което е минало през него /няма как да не мине някакво/ ! Като начало откачи маркуча в долния му край за да видиш дали ще изтече масло и после си наблюдавай разхода на маслото ! Ако гори под 1л на 10 000км /в зависимост от карането/ няма нужда да правиш нищо,вече ако почне да изчезва повече /и колата не пуши бяло/ трябва да се мисли за рециклиране на турбината !
неговия кулер не е точно там ама .даваи да си помагаме

- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: теч от турбо
Признавам си грешката,пропуснах че на PD е по-различно,ама ако аз съм сгрешил защо ония знайковци от сервиза са казали че е от турбото ,те поне трябва да знаят кое къде е ...евентуално 

- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: теч от турбо
На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде
.

- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: теч от турбо
Турбото свири ли?
Имаш ли загуба на масло?
Имаш ли загуба на масло?
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: теч от турбо
FELIPE написа:На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде.
На АRL кулера е пред водния радиатор - челен голям. Там долу дето ти капе, може да има някоя разхлабена скоба. Най добре смени сервиза както вече ти казаха

- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: теч от турбо
6669 написа:FELIPE написа:На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде.
На АRL кулера е пред водния радиатор - челен голям. Там долу дето ти капе, може да има някоя разхлабена скоба. Най добре смени сервиза както вече ти казаха
точно така...втори поред отпред назад след радиатора на климатика...колега реши ли проблема? не ги слушай специалистите, които като видят масло в турбо пътищата и отписват колата

иначе може да ти сълзи от бързата връзка на смука на турбото - тя е с гумен прехдник и скоби...мен ми капеше отгоре - от рейс пайпа върху турбото и ако го видиш на канал ще я пишеш тоталка - полуоската омаслена...турбото омаслено отгоре...е заварих си пайпа почистих и се оправи

-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
Здравейте всички!
Питате дали съм решил проблема. Засега засичам маслото и ако не губи - не се занимавам. След около 2500 км не е загубила почти нищо. Така, че засега не пипам. А и мощността е нормалната за модела. По нататък ще го мисля.
Питате дали съм решил проблема. Засега засичам маслото и ако не губи - не се занимавам. След около 2500 км не е загубила почти нищо. Така, че засега не пипам. А и мощността е нормалната за модела. По нататък ще го мисля.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
Щом капе масло , значи изпуска и въздух. Проблема е , че за да си докара налагането, турбината върти на по-високи обороти компенсирайки пропуска на въздух и така и се скъсява живота ( а и турболага е по-голям, разхода на гориво съща, поради по-големите отчетени стойности от дебитомера)
Прочети тази тема :
http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... %B0#p24678
Прочети тази тема :
http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... %B0#p24678
-
- Мнения: 296
- Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
Здравейте всички. Тези дни ходих до турбо сервиза. Обясниха ми че турбината лагерува на втулки. Понеже налягането е голямо, след определен километраж започва да преминават капки масло през втулките и започва да сълзи. Единственото , коео трябва да следя е разхода на масло. До ремонт се прибягва, само ако на 10000 км ( на 1 смяна на полусинтетиката ) е загубило повече от 500 гр. масло. На въпроса ми как се мери колко е маслото и евентуално колко е загубило , отговориха че 1 мм по щеката се равнява на 20 - 25 гр. Ако някои знае по точен метод за измерване на масло < ще съм му благодарен ако го съобщи.
- Stivi
- Мнения: 8372
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
То може да изгори и литър и пак да не е за ремонт,все пак това масло не изчезва само през втулките на турбото
Доста хора във форума имат разход от 500мл до литър /то зависи много как го караш/ и не мислят да пипат турбините 


-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
anpa1 написа:Здравейте всички. Тези дни ходих до турбо сервиза. Обясниха ми че турбината лагерува на втулки. Понеже налягането е голямо, след определен километраж започва да преминават капки масло през втулките и започва да сълзи. Единственото , коео трябва да следя е разхода на масло. До ремонт се прибягва, само ако на 10000 км ( на 1 смяна на полусинтетиката ) е загубило повече от 500 гр. масло. На въпроса ми как се мери колко е маслото и евентуално колко е загубило , отговориха че 1 мм по щеката се равнява на 20 - 25 гр. Ако някои знае по точен метод за измерване на масло < ще съм му благодарен ако го съобщи.
По тяхната логика на всички коли трябва да им ремонтират турбините независимо дали имат или не. Разход на масло до около 1 литър на 10 000км си е съвсем нормален за ТДИ на 500 000км като нашите мотори.
Я попитай го този където ти е обяснил че един милиметър на пръчката е 20-25мл колко трябва да събира мотора според него.
Вдигаш капака да дадени място и гледаш колко масло има на щеката и го проверяваш само там.Помниш колко е точно маслото и смяташ колко масло доливаш за 10 000км за да седи на същото ниво.И това показва колко е изхарчил мотора.Моя съвет е да държиш маслото около средата на минимум и максимум.Минимум максимум на щеката е около 800мл-1 литър
Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо
Тази логика не работи.
Моята турбина харчише от 200 до 400 грама при по сериозно натоварване, да не кажа със спокойно каране дори не го гореше - тва не и попречи да се предаде имено от прекалено голям луфт във въпросните втулки.
Моята турбина харчише от 200 до 400 грама при по сериозно натоварване, да не кажа със спокойно каране дори не го гореше - тва не и попречи да се предаде имено от прекалено голям луфт във въпросните втулки.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта