Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот anpa1 » Съб 29 окт 2011 7:27


теч от турбото
Става дума за Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 . Тези дни установявам капки черна течност под колата , около предна дясна гума. В сврвиза казаха че от турбото таи масло, което било нормално за кола над 150 -200 хил. км. Казаха , че засега карам така , но за в бъдеще ще трябва смяна на турбото. Въпроса е: КАК ДА РАЗБЕРА чЕ ТУРБОТО Е ЗА СМЯНА? Може би по нивото на маслото или по мощността? Ако турбото излезе от строя какво се случва?? И ако някои е сменял : колко струва ново турбо?? ремонтира ли се ? къде са специалисти?? Благодаря предварително за отговорите




Jivko7777
Мнения: 402
Регистриран на: Сря 23 юни 2010 15:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: постоянно...

Re: теч от турбо

Мнениеот Jivko7777 » Съб 29 окт 2011 23:19


Смени сервиза като за начало ;)
И където има теч на масло трябва да се оправя веднага това е!


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: теч от турбо

Мнениеот Stivi » Нед 30 окт 2011 13:59


До предна дясна гума може да ти капе единствено от кулера !Долния му край е най-ниската точка по пътя на въздуха дето идва от турбото и там се утаява маслото което е минало през него /няма как да не мине някакво/ ! Като начало откачи маркуча в долния му край за да видиш дали ще изтече масло и после си наблюдавай разхода на маслото ! Ако гори под 1л на 10 000км /в зависимост от карането/ няма нужда да правиш нищо,вече ако почне да изчезва повече /и колата не пуши бяло/ трябва да се мисли за рециклиране на турбината !


Потребителски аватар
stangero
Мнения: 548
Регистриран на: Чет 02 дек 2010 19:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: lozen

Re: теч от турбо

Мнениеот stangero » Нед 20 ное 2011 19:41


Stivi написа:До предна дясна гума може да ти капе единствено от кулера !Долния му край е най-ниската точка по пътя на въздуха дето идва от турбото и там се утаява маслото което е минало през него /няма как да не мине някакво/ ! Като начало откачи маркуча в долния му край за да видиш дали ще изтече масло и после си наблюдавай разхода на маслото ! Ако гори под 1л на 10 000км /в зависимост от карането/ няма нужда да правиш нищо,вече ако почне да изчезва повече /и колата не пуши бяло/ трябва да се мисли за рециклиране на турбината !

неговия кулер не е точно там ама .даваи да си помагаме :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: теч от турбо

Мнениеот Stivi » Нед 20 ное 2011 20:41


Признавам си грешката,пропуснах че на PD е по-различно,ама ако аз съм сгрешил защо ония знайковци от сервиза са казали че е от турбото ,те поне трябва да знаят кое къде е ...евентуално mhihi


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: теч от турбо

Мнениеот FELIPE » Нед 20 ное 2011 21:04


На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде :D .


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: теч от турбо

Мнениеот Supawiza » Нед 20 ное 2011 21:18


Турбото свири ли?
Имаш ли загуба на масло?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: теч от турбо

Мнениеот 6669 » Нед 18 дек 2011 22:52


FELIPE написа:На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде :D .

На АRL кулера е пред водния радиатор - челен голям. Там долу дето ти капе, може да има някоя разхлабена скоба. Най добре смени сервиза както вече ти казаха :beer


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: теч от турбо

Мнениеот bai_ILIA » Пон 19 дек 2011 14:44


6669 написа:
FELIPE написа:На ASZ си е баш там кулера,виж на ARL може и да е някъде другаде :D .

На АRL кулера е пред водния радиатор - челен голям. Там долу дето ти капе, може да има някоя разхлабена скоба. Най добре смени сервиза както вече ти казаха :beer


точно така...втори поред отпред назад след радиатора на климатика...колега реши ли проблема? не ги слушай специалистите, които като видят масло в турбо пътищата и отписват колата :D за да няма такова, трябва картерните газове да ги няма - тоест изведени извън мотора...правил съм го и тогава изсъхнаха пътищата...

иначе може да ти сълзи от бързата връзка на смука на турбото - тя е с гумен прехдник и скоби...мен ми капеше отгоре - от рейс пайпа върху турбото и ако го видиш на канал ще я пишеш тоталка - полуоската омаслена...турбото омаслено отгоре...е заварих си пайпа почистих и се оправи :Mr Green Fun така, че не се доверявай на 100% на никой, хората сме склонни да правим грешки...


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот anpa1 » Чет 29 дек 2011 10:56


Здравейте всички!
Питате дали съм решил проблема. Засега засичам маслото и ако не губи - не се занимавам. След около 2500 км не е загубила почти нищо. Така, че засега не пипам. А и мощността е нормалната за модела. По нататък ще го мисля.


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот Dobromirski » Чет 15 мар 2012 7:32


Щом капе масло , значи изпуска и въздух. Проблема е , че за да си докара налагането, турбината върти на по-високи обороти компенсирайки пропуска на въздух и така и се скъсява живота ( а и турболага е по-голям, разхода на гориво съща, поради по-големите отчетени стойности от дебитомера)
Прочети тази тема :
http://diesel-club.com/forum/viewtopic. ... %B0#p24678


anpa1
Мнения: 296
Регистриран на: Нед 16 окт 2011 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот anpa1 » Чет 15 мар 2012 7:43


Здравейте всички. Тези дни ходих до турбо сервиза. Обясниха ми че турбината лагерува на втулки. Понеже налягането е голямо, след определен километраж започва да преминават капки масло през втулките и започва да сълзи. Единственото , коео трябва да следя е разхода на масло. До ремонт се прибягва, само ако на 10000 км ( на 1 смяна на полусинтетиката ) е загубило повече от 500 гр. масло. На въпроса ми как се мери колко е маслото и евентуално колко е загубило , отговориха че 1 мм по щеката се равнява на 20 - 25 гр. Ако някои знае по точен метод за измерване на масло < ще съм му благодарен ако го съобщи.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот Stivi » Чет 15 мар 2012 15:37


То може да изгори и литър и пак да не е за ремонт,все пак това масло не изчезва само през втулките на турбото :012: Доста хора във форума имат разход от 500мл до литър /то зависи много как го караш/ и не мислят да пипат турбините :wink:


red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот red.devilll » Чет 15 мар 2012 17:49


anpa1 написа:Здравейте всички. Тези дни ходих до турбо сервиза. Обясниха ми че турбината лагерува на втулки. Понеже налягането е голямо, след определен километраж започва да преминават капки масло през втулките и започва да сълзи. Единственото , коео трябва да следя е разхода на масло. До ремонт се прибягва, само ако на 10000 км ( на 1 смяна на полусинтетиката ) е загубило повече от 500 гр. масло. На въпроса ми как се мери колко е маслото и евентуално колко е загубило , отговориха че 1 мм по щеката се равнява на 20 - 25 гр. Ако някои знае по точен метод за измерване на масло < ще съм му благодарен ако го съобщи.

По тяхната логика на всички коли трябва да им ремонтират турбините независимо дали имат или не. Разход на масло до около 1 литър на 10 000км си е съвсем нормален за ТДИ на 500 000км като нашите мотори.
Я попитай го този където ти е обяснил че един милиметър на пръчката е 20-25мл колко трябва да събира мотора според него.
Вдигаш капака да дадени място и гледаш колко масло има на щеката и го проверяваш само там.Помниш колко е точно маслото и смяташ колко масло доливаш за 10 000км за да седи на същото ниво.И това показва колко е изхарчил мотора.Моя съвет е да държиш маслото около средата на минимум и максимум.Минимум максимум на щеката е около 800мл-1 литър


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Голф4 1.9 тди 150 к.с. 2001 теч от турбо

Мнениеот morfei1 » Чет 15 мар 2012 19:35


Тази логика не работи.

Моята турбина харчише от 200 до 400 грама при по сериозно натоварване, да не кажа със спокойно каране дори не го гореше - тва не и попречи да се предаде имено от прекалено голям луфт във въпросните втулки.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта