



Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
- Super Sprint
- Мнения: 72
- Регистриран на: Пон 05 яну 2009 23:29
- Автомобил: VW Golf II Marineblau 1987
- Двигател: EZ
- Местоположение: Севлиево
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
вържи си го към подгряването на колектора,изпарителя стопля веднага и парното си е същото...аз съм доволен 

- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Моят е вързан точно там. Входът получава течност от изхода на смукача,минава през изпарителя и от изхода на изпарителя отива във входа на колектора. Но невсяка кола има подгрев на колектора, мисля, че монотата и МФИ нямат.
- Ventci_abf
- Мнения: 149
- Регистриран на: Пет 09 май 2008 19:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
както казах радиаторче
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Водната помпа сменял ли си хм
, обезваздуши я добре, че с тая газ мн бели прави 


-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
и моя изпарител е вързан с троиници и не ме кефи парното.Миналата седмица смених радиаторче на парното и е малко по добре но не както изкам.Троиниците са метални и сечението им е като оригиналните и ако стегна единия със скоба дали ще има резултат
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Да обобщим за да е полезна темата и за друг.
Става въпрос за 1.8 моно инж. ABS за други мотори не мога да твърдя.
След опити с всички възможни монтажи ,установих че най добрия вариант е следният:
1.Имаме подгряване на смукателния колектор.Самия колектор има изходящ щуцер на него (подгряващата го течност излиза от там)
2.След като го подгрее охладителната течност поема към водната помпа заедно с охлаждащата течност от радиаторчето на парното-изхода му, по метална тръба (връзката между двата потока е осъществена на металната тръба с щуцер за течността подгряваща колектора)
3.Щуцера от колектора е с диаметър 10мм ,тези на редукторите (изпарителите) обикновено са 15-16мм
,трябват ни два прехода 10 към 15мм, и 1м съединение с вътрешен диаметър 15мм и един метър с вътрешен 10мм (възможно е отклонение +1-2мм при наличие на качествени винтови скоби) и 8 броя скоби
4.Прекъсваме връзката от колектора към металната тръба (тази към водната помпа описана по горе)
,премахвайки съединението
5.Вход на редуктора (обикновено щуцера от долу на редуктора, топлата течност е по лека стреми се да се издигне)
го взимаме от изхода на колектора посредством съединението с по малкия втр. 10-11мм диаметър ,преминаваме
през прехода към съединението с 15-16мм втр. и в редуктора.
6.От редуктора (изхода е горе) със съединението с втр 15-16мм през прехода към съединение с втр. 10-11мм
към щуцера на металната тръба отиваща към водната помпа.
Това е най добрият възможен монтаж, както за редуктора ,съхранението на неговите мембрани и правилната му експлоатация, така и за оптималното използване на отоплението, не нарушаваме отоплението, не нарушаваме водния кръг, имаме безпроблемна циркулация без тройници.
Моят опит в случая е със сменени:
Водна помпа, топлообменик (радиаторче на парното), термостат, отремонтирани клапи на отоплението, салонен филтър.
Надявам се да съм бил полезен.
Става въпрос за 1.8 моно инж. ABS за други мотори не мога да твърдя.
След опити с всички възможни монтажи ,установих че най добрия вариант е следният:
1.Имаме подгряване на смукателния колектор.Самия колектор има изходящ щуцер на него (подгряващата го течност излиза от там)
2.След като го подгрее охладителната течност поема към водната помпа заедно с охлаждащата течност от радиаторчето на парното-изхода му, по метална тръба (връзката между двата потока е осъществена на металната тръба с щуцер за течността подгряваща колектора)
3.Щуцера от колектора е с диаметър 10мм ,тези на редукторите (изпарителите) обикновено са 15-16мм
,трябват ни два прехода 10 към 15мм, и 1м съединение с вътрешен диаметър 15мм и един метър с вътрешен 10мм (възможно е отклонение +1-2мм при наличие на качествени винтови скоби) и 8 броя скоби
4.Прекъсваме връзката от колектора към металната тръба (тази към водната помпа описана по горе)
,премахвайки съединението
5.Вход на редуктора (обикновено щуцера от долу на редуктора, топлата течност е по лека стреми се да се издигне)
го взимаме от изхода на колектора посредством съединението с по малкия втр. 10-11мм диаметър ,преминаваме
през прехода към съединението с 15-16мм втр. и в редуктора.
6.От редуктора (изхода е горе) със съединението с втр 15-16мм през прехода към съединение с втр. 10-11мм
към щуцера на металната тръба отиваща към водната помпа.
Това е най добрият възможен монтаж, както за редуктора ,съхранението на неговите мембрани и правилната му експлоатация, така и за оптималното използване на отоплението, не нарушаваме отоплението, не нарушаваме водния кръг, имаме безпроблемна циркулация без тройници.
Моят опит в случая е със сменени:
Водна помпа, топлообменик (радиаторче на парното), термостат, отремонтирани клапи на отоплението, салонен филтър.
Надявам се да съм бил полезен.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
може ли да нарисуваш схема на свързване че нещо не мога да си го представя
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
по принцип това е хубаво,ама имам един комшия с abs на пасат и го питах днеска от любопитство как му е вързана газта и погледнах възанана е с тройници към парното и си има парно без ядове.не че е лошо това,но явно има друг проблем колата.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Това което ми прави впечатление на моята кола (г2),е че първо се затопля маркуча ,който излиза от главата на колата(от дясно като застанеш пред мотора).Този маркуч води към радиатора на парното.Принципно още преди от там ми бяха вързали колата.Единственото което направих аз е да закарам изпарителя до колектора(изходящият) с цел по-бързо топлене и по-къси изпускателни маркучи.Никога не съм имал проблеми със заледяване откакто е там.По-миналата година замръзваше,а откакто е до колектора и при -15 не се заледява(колектора топли доста)
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
mupk0 написа:Това което ми прави впечатление на моята кола (г2),е че първо се затопля маркуча ,който излиза от главата на колата(от дясно като застанеш пред мотора).Този маркуч води към радиатора на парното.Принципно още преди от там ми бяха вързали колата.Единственото което направих аз е да закарам изпарителя до колектора(изходящият) с цел по-бързо топлене и по-къси изпускателни маркучи.Никога не съм имал проблеми със заледяване откакто е там.По-миналата година замръзваше,а откакто е до колектора и при -15 не се заледява(колектора топли доста)

- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Колеги чета и не мога да схвана какъв е смисъла от тази бленда, не е ли колкото е по-топъл изпарителя да е толкова по-добре. И нали изпарителя е предвиден да се вързва към охладителната система на колата и се знае че температурата е ~90 градуса да е предвидено това да не пречи на мембраните. Поне аз така си мисля. Входа и изхода за антифриза на моя изпарител са по 8 мм и тва ми се струва малко, а вие говорите за 4 мм. Незнам може и така да е по-добре, просто ми стана интересно.
А по темата и аз си мисля че паралелно вързване е по-добре понеже парното така не се повлиява и изпарителя се грее достатъчно. Аз понеже скоро сменях мембраните на моя и го разглабях, видях че там където минава антифриза буквално беше задръстено с мизерия и нещо като пясък, имаше даже някаква гума незнам от къде беше попаднала там. И макар че на метановия изпарител водата грее супер малка част от него (влиза върви 4-5 см по един канал и излиза) сега след като го изчистих изпарителя направо не се пипа от жега.
Автора на темата споменава че вързва входа на изпарителя към изхода на подгрева на колектора, при мен в колектора влиза само един маркуч, ако това е изхода къде е тогава входа му
А по темата и аз си мисля че паралелно вързване е по-добре понеже парното така не се повлиява и изпарителя се грее достатъчно. Аз понеже скоро сменях мембраните на моя и го разглабях, видях че там където минава антифриза буквално беше задръстено с мизерия и нещо като пясък, имаше даже някаква гума незнам от къде беше попаднала там. И макар че на метановия изпарител водата грее супер малка част от него (влиза върви 4-5 см по един канал и излиза) сега след като го изчистих изпарителя направо не се пипа от жега.
Автора на темата споменава че вързва входа на изпарителя към изхода на подгрева на колектора, при мен в колектора влиза само един маркуч, ако това е изхода къде е тогава входа му
- vaiper 1
- Неграмотен
- Мнения: 1244
- Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
- Автомобил: Pasat
- Двигател:
- Местоположение: Сливен
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
С тиа бленди и на мен неми харесва но не е и грешно все пак само налягането хм 

- stefan4o
- Мнения: 19321
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Слабо 'парно' начин на свързване на изпарителя?
Мога да снимам довечера най-новия буквар, който си купих.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта