ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Iago » Вто 29 ное 2011 22:31


Здравейте колеги.. карам Голф 3 АБФ със стандартните за колата модове.

Къса кутия, отпушена генерация (на стандартен колектор), конус филтър и ремап на ЕКУ-то. Понеже това ми е всекидневната (и единствена) кола, запазването на разхода или минималното му повишаване са основната ми точка дали да правя нещо или не. Бях решил това да е края на "тунинга" защото едно че колата върви много приятно, и второ.. от там нататък нещата стават тегави, скъпи и т.н.

Обаче човешкото око е ненаситно :Mr Green Fun и нещо в главата ми влезна идеята за още мааалко смукане от АБФ-а. В главата ми влезна идеята за валове и още по отпушена изпускателна система.. и се зачетох в clubgti форума. Това което правят момчетата е 26* градусов вал за смукателен и стоков изпускателен. Нагоре вече колата става неуправляема със фабричното ЕКУ, с кофти празен ход и т.н. неприятности.

Едно от момчетата каза че след тази интервенция + портнат дросел и колектори (портнати/полирани) колата се държала перфектно във всички режими + дори подобрени показатели на емисиите на изгорелите газове (за ония държави очевидно ГТП-то е наистина важно). Обаче като разход на гориво при спокойно дядово каране никой нищо не споделя. А това е нещо което ме интересува. Знам че тунинг и разход нямат място в едно изречение, но ситуацията ми е такава. А и в момента вървя много повече от стоков АБФ а разхода е категорично същия или дори идея по малък.

За това ако може всеки който си е играл с валове и т.н. подобни на моя "тунинги" да сподели мнение.. надявам се ще се получи хубава тема.




Потребителски аватар
WOB
Мнения: 168
Регистриран на: Чет 15 юли 2010 17:21
Автомобил: Vw Golf mk2 GTD
Двигател: JR 1984
Местоположение: Sandanski-Wolfsburg

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот WOB » Вто 29 ное 2011 23:08


Защо примерно не си портнеш главата, би трябвало да стане по-икономична като е компресирана. :beer


Потребителски аватар
GTI 16V ABF
Мнения: 752
Регистриран на: Пон 28 фев 2011 21:29
Автомобил: VW Corrado
Двигател: 2.8 VR6 - AAA

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот GTI 16V ABF » Вто 29 ное 2011 23:09


Здравей колега :beer намерих ти една тема която мисля че ще ти помогне по твоя въпрос viewtopic.php?t=240609 надявам се да съм бил полезен :beer


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот miro_hack » Сря 30 ное 2011 0:03


От къде този един спортен вал ще дойде,по принцип по два май вървяха + това за 260 и кусур градусови валове трябват и механични повдигачи май а такива хубави валове без хубав колектор и генерация е кощунство + раздвижена ролка и сгъстяване на мотора по спецификация на валовете,било то рязане на глава или бутала за степен,което си трябва! Искаш и скоростна кутия имаш и задължително ремап! Е до тука ако работата не е станала тегава значи си смел,и богат :D


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот pe6kata » Сря 30 ное 2011 0:30


WOB написа:Защо примерно не си портнеш главата, би трябвало да стане по-икономична като е компресирана. :beer


изясни си кое е портване. Портване идва от преработката на портове, как ще ти сгъсти (компресира) колата, при положение че няма отношение с горивната камера. Знам какво имаш в предвид- да резне главата...

портването ще доведе до повишаване на разхода. колата ще загуби торк във ниските и средни обороти.
Пада скоростта на газовете при всмукване, заради повишения диаметър на порта. На високите обаче няма да затапва.
Дълги и тесни портове/ рънъри дават торк в ниските, обратното е за високите.

Валовете вървят със сгъстяване, такъв вал става за стрийт кола, не е нещо брутално като градуси. Самото сгъстяване ще компенсира донякъде повишаването на разхода от валовете, говорим при нормално каране в ниски до средни обороти, но всичко зависи от човека който ще я настройва. Едва ли ще почне да гори осезаемо повече при подържане на някаква нормална пътна скорост.

дотук може да се каже че не си тунинговал, по скоро си оптимизирал работата на мотора- периферията-филтър, генерация, еку... това са все неща дето са му пречели и ги отпушваш. Тръгнеш ли да бараш по мотора, там вече работата става сериозна откъм пари, за атмосферка се дават много пари, а резултата е малък и всичко въври ръка за ръка. За да е пълен ефекта, валовете вървят с по-големи клапани, с променена всмукателна система(което включва много неща) Атмосферните коне илизат много скъпи, направи си добре сметката дали си заслужава. Валовете винаги вървят в комплект, хубаво ще пълниш по-добре мотора, но нали трябва и да го празниш адекватно. Да не говоря наизуст,нямам наблюдения по въпроса, но комбинация от спортен всмукателен и сток изпускателен не звучи много добре

има си валове дето изискват механика, има и такива дето позволяват с хидравличните. В случая тия градуси не изискват механика в главата.

Като искаш още, просто мини на стоков по-силен мотор, а твоя го разкарай. 2.8, 2.9, от голф4 2.8 вече и те почнаха да стават често срещани... Изхождам от това за фиксирана сума пари да се изкара максумима като коне- качване на по-голям мотор или ъбгрейт на настоящия.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Iago » Сря 30 ное 2011 7:46


Благодаря за отговорите момчета. :да:

Нещата които пиша са прочетени в гти клуба. Комбиниран е 26* градусов всмукателен със заводски изпускателен защото електрониката се справя перфектно като управление на този сетъп. И вадят прилични коне отгоре. Обаче като се сложи и 26* вал за изпускателен, всичко отива по дяволите.. лош празен ход, лоша работа като цяло на мотора и т.н. и т.н... просто казват че не може да се настрои електрониката хубаво по никакъв начин.. и от там се минава на друга електроника.

Сгъстяване никой не прави.. за това и аз не говоря за сгъстяване. Принципно знам че валовете вървят с конкретна компресия.. и по принцип са тунинг върху който трябва да се мисли.. и са навързани с други интервенции по главата. Аз и за това не исках нищо повече да правя по колата освен стандартните отпушвания (пешко, аз и не случайно написах тунинг в кавички, защото знам че това е просто отпушване и оптимизация на недостатъците), защото всичко нагоре излиза скъпо и като вложения и като последващ разход.. но лекотата с която (поне на думи) слагат тоя вал на ежедневните си коли в гтифорума ме запали. И за това се замислих в тази посока и реших да полафим нашия форум.

Миро хак.. повярвай ми ако бях богат нямаше да си лафим тук сега.. а щях да съм в гаража. Първоначалната инвестиция не е цената която плащаш.. последващите разходи са реалната цена.

Относно смяната на мотора.. не съм фен. Фен съм на 4цил. си АБФ, и т.н. и т.н. мислил съм и в тази насока.. и за мен просто няма смисъл :да:


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот miro_hack » Сря 30 ное 2011 10:33


За компресия не съм чувал да се използва но за предписание за степен на сгъстяване съм сигурен и там е дилемата-дали да режа или да я повиша с бутала за степен? Аз избрах да режа глава и ето тук започваш да мислиш за механични повдигачи,за да не хвърлиш всичко на вятъра с едно блокиране на повдигач. Ако искаш нови бутала за степен,от проспийд да речем си приготвя� пари колкото за половин АБФ . Ако няма да сгъстяваш и ще караш с един спортен и един стоков вал на 10:1 степен да речем добре имаш мудна кола в ниските и малко по-рязка във високите(ако твърдението ти е вярно няма да е нищо повече.)Ремапваш за 100 ,200 ,300лв електрониката и установяваш че не върви както си си мислил,че ще върви. И тези пари са били на вятъра.Така е защото тунинга е съвкупност от много неща - дросели,валове,степен,портване,изпускателна система-Това което каза колегата,че вървят ръка за ръка. И едно без друго са почти нищо. И е меко казано наука - не е само 1 спортен вал и то за евридеиката. А относно това,че два вала които са комплект не работят правилно,а по-добре работят спортен и стоков не е за обсъждане според мен!


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Iago » Сря 30 ное 2011 12:48


Сутринта в бързината съм написал компресия вместо степен на сгъстяване, грешка на езика просто.

Никъде не съм написал че два спортни вала са по зле от всмукателен спортен и изпускателен стоков.. написах (по скоро прочетох от гтифорума) че стоковата електроника се справя много по добре със само всмукателен спортен. Смениш ли и двата трябва друга централа. Защото в Англия съм сигурен, че ГТП-то не е като нащо.. дай 30 лева на комшията и копие от талона и довечера си готов. И със стокова електроника, и така подбрани валове емисиите на изг. газове не само че са в нормите, ами давали по добри показатели от оригинален не пипан АБФ. А вадят ~20 коня на колелата след всичкото тунинг.

Виж колега не съм малоумен.. имам конкретен въпрос поради причината че в "онзи" форум всяка 2ра тема свързана с валове на АБФ казва точно това. Шрик на 268 всмукателен, стоков изпускателен.. полиране и евентуално портване на глава, колектори, дросел (но не и сгъстяване!! дори не съм сигурен дали портват главата или само периферията) и т.н. и ремап на заводската електроника. И по тази причина реших да пусна тема тук в нашия форум защото предположих че и някой от нас го е правил и може да даде адекватен съвет.. явно е разпостранер "мод", като основното нещо което ме интересува в случая е как се променя разхода.

Относно как и колко ще усетя промяната.. повярвай ми вървя няколко тира пред стоков АБФ.. и въпреки това усещано за вървеж в колата е почти никакво в сравнение с преди.. когато моята кола беше девствена.
Не искам да звуча грубо но ако имате някакви адекватни примери от личен опит свързани с мойто питане съм отворен за съвети. И на мен ми се иска да е друго, но.. тук и сега в България това мога да си позволя.. това и правя. Кара ми се 11сек уличен Голф, ама за сега - няма.


Поздрави.


G60

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот G60 » Сря 30 ное 2011 12:54


Ако сложиш спортни валове без да пипаш степента на сгъстяване нищо не правиш от опит ти го казвам :!:
Друго,с валове с такъв малък градус няма да има голям ефект ние сложихме 285/285 и след ремап и сгъстяване подмяна на генерацията на 63мм и по къса кутия може да се каже ,че колата върви прилично но все пак за парите които са вложени(към 2500лв +) не е кои знае каква ракета :lol:
Също така не са ти нужни механични повдигачи за валовете за които говориш,а за това ,че стоковата електоника не се оправяла със 2 спортни вала си е жива простотия :D
А за 20-те коня на колелата с валове 268" ПРОСТО ЗАБРАВИ :!: :!: :!: и особено без згъстяване ще ги видиш тия коне през крив макарон,дори съм 99% сигурен ,че ще извадиш на мотора заводските коне ако не и по малко,за въртящия момент да не говорим :не:
Пример: След слагането на валове 285' смяна на заводската генерация и ремап при Венци колата изкара 182 коня на мотора и 210Nm :horror: заводските данни на мотора са ВР6 2,8 174 коня на мотора и 225Nm.
И определено колата не вървеше след сгъстяване на мотора вече се усети разлика и то осезаема


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот pe6kata » Сря 30 ное 2011 13:12


Iago написа:. А вадят ~20 коня на колелата след всичкото тунинг.


да очакваш 20 коня сменяйки с такъв всмукателен вал е пълно безумие.

за абф, най-крайните валове(комплект), които идват за изцяло рейсинг приложения, около и над 300 градуса, на механика, производителите им дават да стигнат около 20коня. И то пак спазвайки предписаното сгъстяване.

И какъв е проблема да се настрои електорниката, при положение че по-късните абф-и управляват адекватно и в буст, също не виждам...


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот miro_hack » Сря 30 ное 2011 13:21


Дай-линк с този проект.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Stenly » Сря 30 ное 2011 20:32


Пешката го написа много правилно в по-първия му пост....
Отделно за да развиваш един двигател повече от оригиналната му мощност преди всичко той трябва да е докаран максимално близо до оригиналното му състояние ако може и перфектно ,защото оригинална мощност на един АБФ например е 150 кс на двигателя при тестове на стендове в завода на ФВ ,при определени условия и т.н..Така е изкарана тази мощност. Като качите алтернатор ,хидравлика (климатик при някои) сетете се колко ремъци има следователно загуби и т.н. С няколко приказки трябва да има подготвена перфектна база(Глава - цилиндро-бутална група),съобразени хлабини според предназначението на мотора,изправяне на цилиндри (бутала нови ако е нужно),хонинговане,проверка и изправяне на тунели в дъното и главата и и и ... имаме един идеален двигател за старт (парите до тук не ги коментираме много от вас ще се уплашат) и чак сега се почва атмосферния тунинг, при който почти всяко пипване някъде е вързано с други неща за да е ефективно и парите летят като вестници...
Съвет: уточни както искаш от колата и за какво ще я използваш.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Iago » Сря 30 ное 2011 22:40


Благодаря за мненията колеги. Имам много време пред мен.. ще видим как ще ми се отворят финанси и възможности и какво ще се прави. Ако в крайна сметка се реша да стрелям в тъмното ще споделя какъв е резултата.. ако не - ще си карам така колата и ще и се наслаждавам. Все пак получих много хубави мнения от опит, за което благодаря :да:

Относно 20те коня от вала.. пределно ми е ясно че просто с поставянето на вала в главата няма как да се вдигнат толкова. Това са коне от комплексната работа за която вече споменах.

Аз самия след дреболиите които съм направил имам около 12-13 коня в плюс на мотор мерени на диното на Венци (както и колата м/у другото я е мапвал той :bowdown ). С вал(ове), хубав колектор, и още малко работа си мисля, че не е невъзможно конете да станат 25 (горе долу 20 коня на колела са толкова). Както и да е.. нека няма спорове, какъвто акъл ми дойде такъв ще е.. ако има интересно за споделяне.. ще го направя :mrgreen:

Поздрави на всички.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот Vizor » Пет 02 дек 2011 2:45


miro_hack написа:...сгъстяване на мотора по спецификация на валовете,било то рязане на глава или бутала за степен,което си трябва...



Като 'режеш' бутала колата не се сгъстява и никога не съм виждал спецификация на вал за степен на сгъстяване.. те ти дават градуси, а ти правиш каквото искаш с тях после :twisted: Иначе съм виждал на много фирми "едисикаква степен", но винаги пишеше препоръчителна..., а и това, че 25 коня са 20 на колелата.. недей си го мисли така да не стане като отидеш на диното да се чудиш що си изкарал 10, а не 20 mhihi Остави машината да реши спора за конете колко са били и колко са после ;)


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: ABF + Шрик вал(ове) въпроси?

Мнениеот miro_hack » Пет 02 дек 2011 5:22


Vizor написа:
miro_hack написа:...сгъстяване на мотора по спецификация на валовете,било то рязане на глава или бутала за степен,което си трябва...



Като 'режеш' бутала колата не се сгъстява и никога не съм виждал спецификация на вал за степен на сгъстяване.. те ти дават градуси, а ти правиш каквото искаш с тях после :twisted: Иначе съм виждал на много фирми "едисикаква степен", но винаги пишеше препоръчителна..., а и това, че 25 коня са 20 на колелата.. недей си го мисли така да не стане като отидеш на диното да се чудиш що си изкарал 10, а не 20 mhihi Остави машината да реши спора за конете колко са били и колко са после ;)

Никъде не съм писал рязане на бутала! Написах ,че има два вараянта да сгъсти мотора.
1-ви с рязане на глава(блок).
2-с бутала направени за висока степен.
И отделно писах ,че има препоръчителна степен ,при която валовете работят оптимално!
И хората си казаха,че след сгъстяване са усетили истинската сила на спортните валове.

А това за конете не съм го казал аз. :D
Ако не е вярно горното няма да пропиша в този форум пак! :D :D :D



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта