Температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс-сменен термостат стр.4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс-сменен термостат стр.4

Мнениеот Благовест » Пон 14 ное 2011 20:57


Колеги,пиша темата тук,защото предполагам,че проблема се корени в термостата...
Става дума за Пасат 1,9 ТДИ 110 кс..
Колата загрява на 90 градуса точно,но пусна ли парното,при работа на място на мотора започва да пада...
Предполагам,че термостата се бъзика нещо...Вие какво ще кажете?
Благодаря! :beer

Последна промяна от Благовест на Чет 29 дек 2011 10:09, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот ktamen » Пон 14 ное 2011 22:40


На място колата произвежда твърде малко "отпадъчна топлина" и парното е предостатъчно да охлади двигателя.
Най-вероятно термостата ти е в пълна изправност.
Миналата зима прекосявах цяла София бе да се отвори термостата защото в задръстванията парното работеше на макс и двигателя така и не можеше да загрее до 90гр, а стрелката се движеше между 70 и 80гр.


atk9020
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 02 дек 2011 19:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pernik

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот atk9020 » Съб 03 дек 2011 8:55


колега според мен ходи купи си оргинален от представителя на фолксваген 70 лв е ,а ти ако смениш 2-3 по 15-20 лв ,просто няма смисъл да се мъчиш


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Stivi » Съб 03 дек 2011 10:39


Тая тема е дъвкана до скъсване ама щом трябва пак да я почваме :) Кажи при каква температура на околната среда става това с изстиването на двигателя,още не е много студено но при температури около нулата е напълно нормално при пускане на парното по-силно да падне тази на двигателя ! Ако на извънградско държи 90 след като ги стигне с пуснато парно не пипай нищо ! Другата проверка всеки трябва да знае и е много лесна,караш докато стрелката стигне една черта преди 90 слизаш и пипаш маркуча след термостата където влиза в радиатора-трябва да е студен,ако е топъл отиваш да сменяш термостата !


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Благовест » Съб 03 дек 2011 11:15


Виждам,че някой модератор е извел "проблема" ми в отделна тема :Mr Green Fun
Та околоната температура е 4,5 градуса...Веднъж ми го направи на магистралата,а даже не бях пуснал парното :) Падна на 75-80,после стигна пак 90...
Добре де,то по тая логика,тая кола никога не може да загрее в градски условия.Като има задръствания,светофари и няма обороти,за да поддържа 90 гр. и съм пуснал парното,ясно ми е,от къде идва топлината,но все пак...
При един друг колега с пасат,казва,че самото парно му намаляло(да не се крие :Mr Green Fun ) и така температурата на двигателя не падала...
Искам да уточня,че парното не го пускам на макс.на 3,4 то деление,на 24,25 градуса.
Иначе за сега нищо няма да сменям :) Ще кара така,пък ще следя в течение на зимата :)


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот drago_tr » Съб 03 дек 2011 12:50


Нямаш проблем с колата колега...карай спокойно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот ktamen » Съб 03 дек 2011 23:02


Ако караш само в задръстванията с надуто парно наистина колата ти може никога да не загрее.
Споменаваш обаче, че е правила проблем и на магистрала. Важно е термостата не само да отвори при 90 градуса, но и да затвори ако температурата започне да спада. Възможно е термостата ти да затваря чак когато температурата падне до 30градуса и наистина да е за смяна.
Термостата се пробва най-добре в тенджера с вода на котлона и с термометър. Така ще разбереш дали отваря и затваря нормално. Дори да си купиш нов термостат и той задължително трябва да се провери в тенджерата преди да се монтира в колата. Имаше една голяма тема за термостата - прочети я цялата в нея са описани всички възможни проблеми.


jerryes
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот jerryes » Съб 03 дек 2011 23:25


смних 3 различни термостата и датчици и колата зимата все ми държи между 70-80 градуса и на магистрала и градско.Писна ми, поръчах си термостат от германия - WAHLER и отидох при майстор да ми го смени, защото си мислех че аз нещо не го слагам както трябва. Като обясних на човека за какво отивам и той ми се изсмя и вика че на дизеловите голфове това им е нормалната температура на работа и дори ако работи на повече градуси, не е много полезно за мотора.Човека наистина е майстор и разбира от коли. Така че се оказа че съм сменял термостати напразно. От тогава си карам спокойно, даже в задръствания стрелката като почне да наближава 90 почвам да се притеснявам :D


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот ktamen » Съб 03 дек 2011 23:35


А някога измери ли с термометър реалната температура. Предполагам, че показанията на таблото ти са грешни по някаква причина, най-вероятно скапан датчик (всичките които си купил).
Не бързай да си купуваш още един датчик, а намери термометър и измери истинската температура в казанчето. Антифриза в двигателя е с около 5 градуса по-горещ от този в казанчето.
Колко показва стрелката ти като се включи перката?

Последна промяна от ktamen на Нед 04 дек 2011 8:12, променено общо 1 път.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот the_tupan » Нед 04 дек 2011 8:07


jerryes написа:смних 3 различни термостата и датчици и колата зимата все ми държи между 70-80 градуса и на магистрала и градско. Като обясних на човека за какво отивам и той ми се изсмя и вика че на дизеловите голфове това им е нормалната температура на работа и дори ако работи на повече градуси, не е много полезно за мотора.Човека наистина е майстор и разбира от коли. Така че се оказа че съм сменял термостати напразно. От тогава си карам спокойно, даже в задръствания стрелката като почне да наближава 90 почвам да се притеснявам :D

Това НЕ Е вярно. Термостата на повечето дизелови Голфове нормално отваря на 87-88 градуса, температурата на маслото е около 80 градуса.


Потребителски аватар
nikolov_ms
Мнения: 35
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 22:03
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот nikolov_ms » Вто 06 дек 2011 20:56


Ако си пробвал с нов термостат,значи проблема е в датчика.Принципно на тези коли са проблемни тези датчици.Намери си хубав датчик,ако пак не става,проверка на уреда в таблото,но е по-малко вероятно да е от него.Няма никаква логика,ако тези неща са наред колата да излиза от работен режим(а той е 90 градуса +-2) без значение дали пускаш парно или спускаш по наклон,веднъж достигне ли работна температура стрелката трябва да стои на 90 :)


surf
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2011 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот surf » Вто 13 дек 2011 0:06


Аз също имам 110коня двигател и при мене се получава изстиване на двигателя когато не е в обороти.Става дума за време когато температурите паднат под нулата.Минавам градско поне 30км и няма топло.Смених няколко термостата,една водна помпа но не се оправиха нещата.Оказа се ,че тези двигатели имат печки и специално при мен тя се управлява от климатроника от външната температура.Когато падне под 5градуса печката се включва и подпомага отоплението.Понеже моята печка не работи дори на дълъг път когато двигателя е в обороти и достига 90гр. като пусна колата по инерция температурата спада до 50-60гр.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот Stivi » Вто 13 дек 2011 11:47


surf написа:Когато падне под 5градуса печката се включва и подпомага отоплението.Понеже моята печка не работи дори на дълъг път когато двигателя е в обороти и достига 90гр. като пусна колата по инерция температурата спада до 50-60гр.


Според това което се пише във форума този подгрев май не тръгват преди да стане /-5/ градуса а когато двигателя стигне 90 градуса /дори много по-рано/ този подгрев вече е изключен така че не оказва никакво влияние при дълъг път ! Но ако пускаш достатъчно дълго по инерция при минусови температури естествено с работещо парно е нормално да падне температурата даже много по-бързо от работа на място понеже и насрещния леден въздух спомага за изстиването на двигателя като цяло !


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Термостат - къде се намира и как се сменя.

Мнениеот Ljubon » Вто 13 дек 2011 12:05


atk9020 написа:колега според мен ходи купи си оргинален от представителя на фолксваген 70 лв е ,а ти ако смениш 2-3 по 15-20 лв ,просто няма смисъл да се мъчиш

Колеги, не давайте вредни съвети за работещи коли. Това води до набутване с излишни пари и разочарование на собственика. :evil:
nikolov_ms написа:Няма никаква логика,ако тези неща са наред колата да излиза от работен режим(а той е 90 градуса +-2) без значение дали пускаш парно или спускаш по наклон,веднъж достигне ли работна температура стрелката трябва да стои на 90 :)

Това не е вярно и е често срещана заблуда. След като се спускаш по наклон примерно, двигателят работи при ППХ и не консумира гориво. Е, откъде аджеба ще идва тая топлина зимно време, за да стои на 90 градуса?! :012:


surf
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 01 ное 2011 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с температурата Пасат 1,9 ТДИ 110 кс

Мнениеот surf » Вто 13 дек 2011 18:45


Stivi написа:
surf написа:Когато падне под 5градуса печката се включва и подпомага отоплението.Понеже моята печка не работи дори на дълъг път когато двигателя е в обороти и достига 90гр. като пусна колата по инерция температурата спада до 50-60гр.


Според това което се пише във форума този подгрев май не тръгват преди да стане /-5/ градуса а когато двигателя стигне 90 градуса /дори много по-рано/ този подгрев вече е изключен така че не оказва никакво влияние при дълъг път ! Но ако пускаш достатъчно дълго по инерция при минусови температури естествено с работещо парно е нормално да падне температурата даже много по-бързо от работа на място понеже и насрещния леден въздух спомага за изстиването на двигателя като цяло !

Според мене тази печка трябва да работи точно когато колата е студена.Иначе за какво да топлим 90 гр.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 17 госта